Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Niepodpięte kostki pod osłoną poniżej kierownicy.

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    LDZ
    Auto
    156 Ti 2.4 JTD 20V 175KM
    Postów
    29

    Domyślnie Niepodpięte kostki pod osłoną poniżej kierownicy.

    Witam!

    Kilka dni temu jadąc przez krótki odcinek wertepów, moja 145 JTD, dobiła porządnie zawieszeniem. Po chwili zapaliła się marchewa. Dziś znalazłem chwilę, podłączyłem bellę pod ELMa i FESa - diagnostyka błędów pokazała mi P0220.
    Rozebrałem osłonę pod kierownicą, przyjrzałem się też potencjometrowi pedału gazu na ile pozwala zabudowa. Sprawdziłem także wskazania FESa związane z parametrami gazu.

    Wartości minimalne dla parametrów jakie odczytałem bawiąc się pedałem gazu:
    Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 0,350 V
    Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 0,370 V
    Pozycja pedału przyspieszenia: 0,00 %

    Natomiast wartości maksymalne jakie pokazał mi FES: (przy bardzo mocnym wciśnięciu pedału w podłogę - jest śruba/ogranicznik pod pedałem)
    Pozycja pedału przyspieszenia (przetwornik): 3,622 V
    Pozycja pedału przyspieszenia 2 (przetwornik): 2,161 V
    Pozycja pedału przyspieszenia: 100,00 %


    Moje pytania do was:
    pyt 1 --- Czy wartość 2 nie powinna być identyczna (bardzo zbliżona) do wartości 1 ?
    pyt 2 --- Czy te nierówne napięcia / wartości - wywołują błąd P0220 ?
    pyt 3 --- Gdzie szukać przyczyny ? (przeszukałem forum i net ale mało informacji na temat alfy 145 a do tego linki do zamieszczonych w necie zdjęć się zdezaktualizowały)
    pyt 4 --- Jeżeli jakaś kostka połączeniowa czujnika położenia do ECU - gdzie jej szukać w 145 JTD?


    Dodatkowo znalazłem 2 odłączone wtyczki pod osłoną oraz 2 puste miejsca. Załączam zdjęcie.
    pyt 5 --- Do czego służą te wtyczki (A, B) ?
    pyt 6 --- Gdzie ma być podłączona wtyczka B (A znalazłem)?
    pyt 7 --- Do czego służą gniazda C i D? (czy któreś jest może od tempomatu) ?








    Będę wdzięczny za wszelką pomoc i wskazówki.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	A.jpg
Wyświetleń:	292
Rozmiar:	115.9 KB
ID:	143865   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ABCD.jpg
Wyświetleń:	294
Rozmiar:	168.4 KB
ID:	143866   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	B.jpg
Wyświetleń:	263
Rozmiar:	113.9 KB
ID:	143867  

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    LDZ
    Auto
    156 Ti 2.4 JTD 20V 175KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    Spędziłem dziś kolejne kilka godzin w autku (wymieniając przy okazji spalone żaróweczki podświetlenia zegarów).

    Znalazłem okablowanie przy ECU (pod wykładziną pasażera - poniżej schowka) i sprawdziłem białą kostkę (ponoć tę od czujnika położenia gazu). Kostka i styki oraz kable w stanie bardzo dobrym, więc nie wprowadzałem żadnych modyfikacji. Błąd P0220 zniknął samoistnie... ?!?!?
    Mimo to wartości parametru 1 i 2 są dalej rozbieżne tak jak pisałem wcześniej, więc pozostaje pytanie czy tak ma być?

    Moje niedopatrzenie co do złącza "B" - jest oczywiście od regulacji świateł - jak wszytko jest zdjęte to nie dziw że nie było dla tej wtyczki miejsca... :/

    Podłączyłem na miejsce wtyczkę "A" - mam nadzieję że nikt nie odpinał jej z powodu jakichś awarii/problemów.
    Dalej nie wiem jednak do czego są złącza A, C i D ? - Jakieś sugestie ?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Auto
    146 Boxer 1.6 95 r.
    Postów
    285

    Domyślnie

    To złącze A to podłączyłeś do sterownika szyby kierowcy ale tam nie ma wogóle pinów sprawdź u mnie też nie było to podłączone. A te drugie kostki to są od przekaźników. A Masz może otwieranie bagażnika z przycisku z kabiny koło zegarka.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    LDZ
    Auto
    156 Ti 2.4 JTD 20V 175KM
    Postów
    29

    Domyślnie

    Piny na złączu A były. Zostawiłem podłączone ale nie zauważyłem zmian w pracy szyb :/ Czyli ta płaska puszeczka to zapewne sterownik domykania szyby kierowcy ?

    Otwieranie bagażnika mam "z linki", posiadam jednak w zapasie ten panel z włącznikiem przeciwmgielnych i awaryjnych, który ma wbudowany również przycisk otwierania bagażnika.

    Co do miejsc na przekaźniki C i D - interesuje mnie po prostu do czego są przewidziane i który od czego?


    Moje dodatkowe pytanie - Czy wie ktoś czy 145 JTD, ma gdzieś wyprowadzone przy kierownicy to złącze do tempomatu?
    Czy raczej będę musiał wpinać się w okolice ECU i ciągnąć kabel gdybym chciał założyć tempo? Bo z tego co wiem to ECU posiada taką funkcję (kwestia tylko złącz, kabli i jakiejś manetki lub przycisków)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2016, 16:52
  2. [GTV Spider] Mocowanie akumulatora i jego osłoną.
    Utworzone przez teflon w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 08:40
  3. [145] Wolny przewod pod osłoną pokrywy zaworów
    Utworzone przez turek1601 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 14:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory