Temat: Jedyny temat o felgach i kołach, poprzednio "Co sadzicie o tych felgach???"

  1. #4081
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Nie wytrzymałem i założyłem...
    No i bardzo ładnie, czyli Ty te felgi już miałeś przygotowane, a nie dopiero miałeś na oku do kupienia

    Co do opon to po pierwsze przez kilkaset kilometrów nie są sobą, po drugie mamy przyzwyczajenia z poprzednich niekoniecznie na dobre, po trzecie trzeba pokombinować z ciśnieniami, bo instrukcja jest tylko punktem wyjścia. Przecież dla lekutkiego z przodu 1.6TS i najcięższego diesla czy Vki - podaje te same ciśnienia(!) co nie może być właściwe. Nie można też pominąć dokładności manometrów domowo-amatorskich, warto sobie z grubsza porównać z jakimś kalibrowanym w dobrym warsztacie. W moim przypadku jakiś niby-lepszy podłączany do kompresora okazał się przekłamywać 0,4bara, a jakiś tani plastikowy z hipermarketu niemal jak ten kalibrowany pokazuje. W każdym razie ja daje 2,9 na przód zamiast sugerowanych w instrukcji 2,4 i 2,5 na tył.

  2. #4082
    Użytkownik Rowerzysta Avatar silver001
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    156 2.5 V6 Berlina, BluCosmo, Distinctive
    Postów
    289

    Domyślnie

    A to ze jest tak samo dla ts i v to moze w polaczeniu z inna zawiecha?

    Wyslano z Xperia Z

  3. #4083
    Użytkownik Rowerzysta Avatar azthec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Strzebiń
    Auto
    Alfa 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    279

    Domyślnie

    Zawias do ciśnienia nic nie ma raczej, średnica felgi (mniejszy profil opony) i ciśnienie inne chyba powinno być, w szczególności przy niskim profilu.

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  4. #4084
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    No i bardzo ładnie, czyli Ty te felgi już miałeś przygotowane, a nie dopiero miałeś na oku do kupienia
    Czekałem na opony z Bangkoku, ogólnie to są opony na miękkiej mieszance na kraje podzwrotnikowe (maja się kleić i w deszczu pokazać klasę). Od wczoraj zrobiłem 700 kilometrów i się poprawiło, chyba opony były czymś wypaćkane, chodź mimo to nadal piszczą szybciej niż nasze Europejskie i Yokohamy (ale one akurat były na rynek europejski i może dlatego).
    A kupuję zawsze opony z korzeniami Azjatyckimi, bo środkowe rowki bieżnika są w kształcie litery V, dzięki temu na suchym im mniej bieżnika to auto lepiej jedzie, Yokohamy niestety z czasem się w pół Slik zamieniają (znika połowa rowków od 4 mm) i na deszczu tańczą, tu tego nie będzie
    Z braku czasu dopiero przed godzinką zerknąłem na ciśnienia od 2,2 do 2,39, teraz na każdym kole mam 2,39, a co do dokładności manometru to mam jeden w pompce rowerowo-samochodowej (raczej nie najtańszej) i drugi profesjonalny kolarski oba pokazują to samo
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 20-09-2014 o 19:30

  5. #4085
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Kylo jak lubujesz się w "skośnookich" gumach to poszukaj Yokohama Advan A10a. W porównaniu do S-drivów lepiej sprawdzą się przy "żywiołowej" jeździe. Z resztą opony z bieżnikiem w jodełkę bądz zbliżonym na suchym wyraźnie ustępują parametrami gumom z asymetrycznym bieżnikiem. Ja u siebie przy oponach 225/40/18 daje 2,4 P i 2,6 T.

  6. #4086
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    A mnie zastanawia czemu na tyl ma isc większe ciśnienie niż na przod. Ja u siebie mam opony z przodu 215/45/17 i tyl 225/45/17 i ciśnienie dawałem na 2,4. Ale miałem wrazenie ze tyl bardzo się slizga i patrząc po sladach na oponach z tylu kontakt z podlozem był tylko do rowka na odprowadzania wody, styczności nie miała cala opona z podlozem. Tyl jest mniej obciążony niż przod i dlatego obnizylem cisniennie z tylu na 2,0 i teraz wszystko jest ok.

  7. #4087
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    Co do opon na różne rynki, to pojęcia nie miałem, że takie zróżnicowanie jest hmm.
    Co do starcia wierzchniej warstwy na nowych oponach i jej jakby "zchropowacenia" ,no to tak jest po prostu czy posmarowane są czymś fabrycznie, czy po prostu gładziutkie, w każdym razie nowo założonej opony raczej nie ma co od razu oceniać.
    Co do ciśnień to przy ciężkich z przodu i podsterownych 156tkach raczej wyższe z przodu, a niższe z tyłu (w pewnych granicach oczywiście, na końcu ciekawe artykuły o balansie auta itp.)
    @ pietek - po co szersza opona z tyłu w przednionapędówce?

    http://www.motoiq.com/MagazineArticl...e-chassis.aspx

    http://moto-poludnie.pl/showthread.php?tid=756

  8. #4088
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Jeden Polski sklep internetowy ma EVO 2 w opcji FA i w opcji azjatyckiej CA z tego co zrozumiałem, po telefonie okazało się że to jakaś pomyłka i jest tylko FA Hungary, ponieważ świat jest mały to się skołowało coś od nich z podwórka.
    Wróciłem do 16' na dojechanie tyłu już nie ma praktycznie, przód posłuży rok spokojnie, ale już nie u mnie, co do tego że z Yokoham znikają nacięcia to:
    Tak wygląda nowa

    Po 40 tysiącach wygląda tak

    A potem wygląda tak jak ktoś źle poustawia geometrię i taka opona to już na wodzie duży problem, na suchym świetnie idzie , w moim przypadku też styl jazdy się na nich odbił

    Cameyte opony posiedzą u mnie dwa sezony, trzy jak zacznę wolno jeździć i wtedy kupię to co piszesz
    Co do laczków na tył szerszych to przeważnie przedni napęd ma przednią oś szerszą o 2 do 4 cm, jak wsadzisz opony szersze na tył to się ślady wyrównują i właśnie co????????
    Jak takie auto się zachowa w koleinach??????????
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	yokohama-s.drive-side-1.jpg
Wyświetleń:	259
Rozmiar:	45.5 KB
ID:	145830   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0968.jpg
Wyświetleń:	250
Rozmiar:	31.1 KB
ID:	145831   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0969.jpg
Wyświetleń:	256
Rozmiar:	26.1 KB
ID:	145832   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0970.jpg
Wyświetleń:	256
Rozmiar:	27.9 KB
ID:	145833  

  9. #4089
    Użytkownik Rowerzysta Avatar azthec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Strzebiń
    Auto
    Alfa 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    279

    Domyślnie

    Yokohamy już takie są, szybko znikają ale zobaczysz różnice na zakrętach, ja miałem bodajże model A550 i jak mi została jedna para i trafiła na przedna oś napędową to szersze dunlopy na tyle traciły przyczepność na "ślimakach" w Sosnowcu i tył uciekał.
    Różnicy rozstawu tylniej osi i przedniej nie zniwelujesz szerokością opony... Lepiej chyba zastosować dystanse, tylko po co?

    Wysłane z mojego HTC Desire 500 przy użyciu Tapatalka

  10. #4090
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Pietek wyższe ciśnienie z tyłu daje by wedle teorii zmniejszyć podsterowność po mimo tego jak pisze Andrzejsr, że przy ciężkim przodzie w fałkach i 2.4 JTD pasuje na przód nabić więcej.
    Montaż szerszych opon na tył w przednionapędówce jest bezsensu.
    Kylo na pewno nie pożałujesz wyboru A10A tylko nie wiem jak teraz z dostępnością i rozmiarówką. Różnica rozstawu kół w przednionapędówkach - szerzej z przodu, wężej z tyłu ma za zadanie zmniejszenie podsterowności i dążenie do wyrównania rozstawu kół w aucie z napędem na przód jest delikatnie mówiąc poronionym pomysłem bo po prostu pogłębi się podsterowność. Większy rozstaw kół tylnej osi sprawdza się w samochodach które mają tendencję do nadsterowności a jak wiadomo AR156 do nich nie należy. Lepszym zabiegiem szczególnie przy Busso bądz 2.4 JTD byłoby zwiększenie rozstawu kół przedniej osi przy pozostawieniu bez zmian tyłu bądz jego utwardzeniu.

Podobne wątki

  1. 156 na 15 calowych felgach "gtr"
    Utworzone przez KostasVip w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-01-2013, 11:58
  2. Jak wam sie jezdzi na felgach 17"
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 05-04-2012, 10:19
  3. [155] Co myślicie o felgach AEZ 17" 4x 100 po 369 zł z montażem -NOWE
    Utworzone przez Kelban w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 10:59
  4. [145] co myslicie o tych felgach?
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 20:33
  5. Co sądzicie o tych felgach?
    Utworzone przez sław w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-11-2009, 14:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory