Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Podczas hamowania drzy kierownica

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 2.0Jtdm 2010
    Postów
    4

    Domyślnie Podczas hamowania drzy kierownica

    Jestem już po wymianie tarcz i klocków (była poprawa ale nie na długo )
    A tak ze nowe opony i wyważenie kol i dalej nic ,kola sztywno stoją, co mogę dalej sprawdzić ?
    Autko ma przejechane ponad 60k
    Miał ktoś taki problem ???

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Być może niepoprawna wymiana tarcz. Tzn nie zmierzone bicie, nie wyczyszczona powierzchnia styku piasta-tarcza albo smar tam napchany który złapał brud.
    Ciekaw jestem ilu mechaników dokładnie wymienia tarcze tzn z pomiarem bicia tarczy, piasty (swoją droga może tam jest problem bicia) , z przekręcaniem tarczy wzgl piasty dla znalezienia jak najmniejszego bicia, z b dokładnym oczyszczeniem itd.
    Na kierownicy czuć już niby dopuszczalne przez Brembo 0,05mm !

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    ile zrobiłeś na tym zestawie może opony do kitu

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 2.0Jtdm 2010
    Postów
    4

    Domyślnie

    Piasta bardzo dobrze wyczyszczona przed założeniem tarcz bylem świadkiem.
    A co do past(y) co by mogło spowodować wygięcie czy skrzywienie jej,czy na ustawieniu zbieżności mechanik mi to znajdzie ?.
    Opony nowe

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Wg gościa, u którego kupuje hamulce (raczej zna się i ma hopla trochę na tym punkcie www.hamulce.net ) brud włazi ze smarem, temperatura itp., nie wiem jaki mechanizm działania, poza po prostu "czymś" niejednorodnym między tarczą a piastą, ale w instrukcji montażu tarcz brembo wyraźnie pisze żeby niczym nie smarować.
    Żeby się dowiedzieć czy to wina tarcz, trzeba zdjąć koło i pomierzyć bicie no i bicie piasty po zdjęciu tarczy (bo też może być to przyczyna).
    Ja wiem tylko, że gdy u siebie montowałem to wyszło 0,04mm , przekręciłem o 1 czy 2 śruby i wyszło 0,02mm.
    Jeszcze jedno - kiedyś miałem trochę podobne objawy po obluzowaniu się śruby mocującej koło.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    jakiej firmy są klocki może masz tzw. wyczynowe

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Ja mam identyczny objaw, ale przy 159.
    Wymienione tarcze i klocki na nowe i w niedługim czasie po tej operacji zaczął się problem...
    Muszę sprawdzić bicia boczne piasty, ale na starych tarczach nie było problemu.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar erazm90
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Ostrów Wlkp.
    Auto
    Giulietta 2.0 JTDm Distinctive 170km
    Postów
    37

    Domyślnie

    Ja reklamowalem tarcze bo się okazało że były krzywe

    Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar tomnet
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Śląsk/Tychy
    Auto
    Giulietta 1.4TB Distinctive Sport Nero Black
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał CetnaR Zobacz post
    Jestem już po wymianie tarcz i klocków (była poprawa ale nie na długo )
    A tak ze nowe opony i wyważenie kol i dalej nic ,kola sztywno stoją, co mogę dalej sprawdzić ?
    Autko ma przejechane ponad 60k
    Miał ktoś taki problem ???
    U mnie w firmowej clio powodem są wyząbkowane opony.

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Wyząbkowane opony nie powodują bicia _przy hamowaniu_ tylko buczenie/szum nonstop podczas jazdy.
    Klocki wyczynowe - też nie, jeździłem na klockach Ferodo DS uno (dość wyczynowe) i nie powodują bicia.
    Jeśli coś się pojawia po serwisie to na 90% wina tego serwisu. Jedno naprawione - wymienione, to drugi problem przy składaniu, z niechlujstwa, z nieuwagi itp.

Podobne wątki

  1. Buczenie podczas hamowania
    Utworzone przez Pietrek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-08-2014, 20:27
  2. V6 - gaśnie podczas hamowania
    Utworzone przez chmielo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 23:17
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 13:22
  4. [156] Piski podczas hamowania
    Utworzone przez Dario_83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-05-2008, 08:19
  5. Piski podczas hamowania
    Utworzone przez Dario_83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory