Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #7971
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Pierdzielita kocopoły, najważniejszy to stan techniczny
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  2. #7972
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    159
    Postów
    85

    Domyślnie

    Tyle ile osób, tyle pewne będzie komentarzy. Czy silnik 2.2 benzyna w Alfie 159 będzie bezawaryjny i będzie dobrze się spisywał na trasie oraz w mieście (tutaj pewnie będzie żarł trochę paliwa). Potrzebuje kombi na pewno z tempomatem i automatyczną klimą oraz z jakimiś lepszymi reflektorami (najlepiej ksenony). Powiedźcie na jaką cenę powinienem się nastawić - myślę że rocznik 2007 byłby OK! Chyba że uważacie inaczej?
    Dzięki za podpowiedzi!

  3. #7973
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Jeżeli nie straszne Ci zużycie benzyny i możliwe kłopoty z rozrządem to nie wiem co tam mogłoby nawalić.

  4. #7974
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    159
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Jeżeli nie straszne Ci zużycie benzyny i możliwe kłopoty z rozrządem to nie wiem co tam mogłoby nawalić.

    Czyli w benzyniaku 2,2 pada rozrząd? Co ile kilometrów i jaki jest koszt? Cały czas zastanawiam się nad Olejem napędowym (ewentualnie) ale wiele osób mi odradza - nie wiem czy będę miał gdzie przepalać filtr cząsteczek stałych który występuje w silnikach Alfy. Poza tym jak silnik diesla się sypie to już wtedy jest dramat...

    A jakie ceny można się spodziewać za Alfe o które pytałem?

  5. #7975
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Rozrząd w 2.2 jest na łańcuchu, więc jego koszty wymiany są o kilka razy większe od kosztów wymiany paska rozrządu w dieslu. To jest największa wada tego silnika. I koszt jego wymiany jest większy od kosztu sprzęgła i turbiny razem wziętych w silniku diesla. Najdroższa rzecz jaka może cie spotkać w dieslu to urwanie klapy wirowej (dlatego się je usuwa po zakupie) oraz pęknięcie głowicy (ale to raczej się zdarza w 2.4, a nie w 1.9). Reszta to awarie na poziomie 1-2 tys zł – więc do przeżycia.


    A jakie ceny można się spodziewać za Alfe o które pytałem?
    Można próbować kupić auto za paręnaście tysięcy z rozrządem do wymiany i wymienić go. Wtedy masz sprawdzone auto w dobrej cenie. Gorzej jeśli auto będzie zajeżdżone... Generalnie w cenie ~30 kzł można się spodziewać aut po wymianie rozrządu
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 02-10-2014 o 10:13

  6. #7976
    Użytkownik Świeżak Avatar stasiu018
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    159 SW
    Postów
    99

    Domyślnie

    Cytat Napisał Butch Zobacz post
    ktoś zna ten komis w Gostyniu: http://auto-raf.otomoto.pl/osobowe?s=mmv ??
    są tam niezłe 3 AR159, ale ceny i przebiegi trochę podejrzane
    Kolega z forum jakieś 15 stron wstecz w tym temacie kupił 2.4 q4 z tego komisu, również po okazyjnej cenie. Trzeba jego podpytać czy wyszły mu jakieś niespodzianki do tej pory.

  7. #7977
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Łańcuch się rozciąga, nie wiem co ile km wymaga wymiany. Bardzo możliwe, że jeżeli będzie się dbało o prawidłowy poziom oleju i częstsze wymiany (10-15tyś km max) to w ogóle się nie rozciągnie. U mnie został wymieniony cały kompletny rozrząd i zobaczymy ile to wytrzyma. Też stałem przed dylematem diesel czy benzyna. Robię bardzo małe przebiegi, do pracy mam prawie 5km, więc bałem się diesla. Wcześniej miałem diesla i jak dojeżdżałem do pracy to nie zdążył się nawet zagrzać, teraz po 3 minutach już podnosi się wskazówka temp. i zaczyna grzać. Jeżdżę JTS-em już ponad pół roku i jak do tej pory nic się nie dzieje.

  8. #7978
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    159
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrek_inf Zobacz post
    Łańcuch się rozciąga, nie wiem co ile km wymaga wymiany. Bardzo możliwe, że jeżeli będzie się dbało o prawidłowy poziom oleju i częstsze wymiany (10-15tyś km max) to w ogóle się nie rozciągnie. U mnie został wymieniony cały kompletny rozrząd i zobaczymy ile to wytrzyma. Też stałem przed dylematem diesel czy benzyna. Robię bardzo małe przebiegi, do pracy mam prawie 5km, więc bałem się diesla. Wcześniej miałem diesla i jak dojeżdżałem do pracy to nie zdążył się nawet zagrzać, teraz po 3 minutach już podnosi się wskazówka temp. i zaczyna grzać. Jeżdżę JTS-em już ponad pół roku i jak do tej pory nic się nie dzieje.

    A jak jesteś zadowolony z tego 1.9 silnika? Jesteś zadowolony z przyspieszenia? Czy wolałbyś mieć np 2.2?


    jahu czyli za rozrząd trzeba liczyć pewnie 3-4 tysiące? Ale jest to wada tylko tego silnika 2.2 czy też 1.9? Tak jak kolega wyżej... raczej autem będę dojeżdżał do pracy gdzie silnik diesla nie będzie się w stanie rozgrzać czy jest sens go tak katować? Raz, dwa razy w miesiącu jadę gdzieś dalej 100-200 kilometrów a raz na 3 miesiące powyżej 400km... dlatego rozważam czy diesel czy benzyna? Co sądzicie? Jadnak przy wyborze jest to zawsze ciężki orzech do zgryzienia...

  9. #7979
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Jestem teoretykiem jeśli chodzi o silnik 2.2 jts, widziałem taki tylko na obrazku. To co piszę to moje przemyślenia po tym co przeczytałem. Gdyby nie ten łańcuch i duża akcyza na 2.2 to dla mnie byłby to idealny silnik. No ale nie jest. W 3-4 tys raczej nie zmieścisz się. Cena części potrafi zabić w tym wypadku, bo nie ma zamienników.

  10. #7980
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Cena części potrafi zabić w tym wypadku, bo nie ma zamienników.
    Są, można się trochę pogimnastykować . Np można użyć elektrozaworów z Chevroleta Cobalt/Malibu
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory