No spoko, nadal jest mowa że zdjęcie nr 1 pokazuje jak powinno się złożyć ten zawór (instrukcja z linku potwierdza), ale dlaczego gdy złożyłem go odwrotnie tak jak na zdjęciu 2 to auto chodziło idealnie a jak złożyłem jak na zdjęciu 1 (czyli prawidłowo) to auto głupieje, obroty schodzą nierówno, na postoju obroty utrzymują się trochę ponad 1tys ?? i auto jest mniej żwawe, ktoś mi to wytłumaczy ? wole złożyć źle i mieć sprawne auto niż złożyć dobrze i żeby auto się męczyło.. ktoś jest mi w stanie to wytłumaczyć ?
ECU M1.5.5 dość szybko "głupieje" jeśli dostanie za dużo powietrza.
Odwrotnie złożony zaworek spowodował prawdopodobnie niewłaściwą samoadaptację ECU i teraz, przy zmienionych warunkach, są problemy.
Spróbuj zrobić reset ECU przy użyciu kompa. Resetuj całe ECU, a nie tylko silnik krokowy.
Niestety mam "egzotyczny samochód" (słowa jednego z mechaników które kiedyś od niego usłyszałem) i nie da się w nim zrobić nic.. otóż tak to jest przede wszystkim 2.0 TS SELESPEED, więc nie ma ECU M1.5.5 tylko ECU ME 3.1 i tutaj pojawiają się dziwactwa, bo jest to jedyne ECU w programie MultiEcuScan gdzie potrzebna jest pełna wersja żeby w ogóle połączyć się z samochodem, druga sprawa to jest to chyba jedyne ECU w MultiEcuScan gdzie nie da się robić żadnych resetów, można tylko testy robić podzespołów ale nie resetować, np. w ECU M1.5.5 jest resetowanie ustawień autoadaptacyjnych silnika, to samo jest w w każdym innym ECU do Selespeed czy do 2.0TS, ale nie da się tego wykonać z innego ECU niż moje.. a na moim ECU ME 3.1 nie ma resetowania ustawień autoadaptacyjnych.. więc nie zresetuje całego ECU w żaden sposób przez komputer, nie zrobię resetu niczego.. :\ Egzotyczny samochód.
Próbowałem niby reset znaleziony w internecie:
na 45 minut odłączamy akumulator
przekręcamy zapłon na 90 sek
wyłączamy zapłon na 90 sek
odpalamy na 15 minut
gasimy na 10 minut
robimy przejażdżkę w różnych trybach jazdy
Niby jakie to cuda się ludziom nie robiły po tym "auto żwawiej jeździ, równe obroty, jakby był NOWY" .. ta.. u mnie nic to nie zmieniło :]
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? czy liczyć na to że samochód sam się dostosuje do nowego zaworka i mu przejdzie ? bo jak nie to przekręcam zaworek jak był, czyli źle i mam sprawnie działające auto, albo wracam do opcji z rurką i filtrem na końcu :]
Ostatnio edytowane przez Mumino ; 07-10-2014 o 13:15