Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Podczas hamowania drzy kierownica

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar WujekZygmunt
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    KRAków
    Auto
    Focus
    Postów
    29

    Domyślnie

    Po ilu km od wymiany czuć bicie? Może zbyt gwałtowne hamowania w okresie "docierania" ?

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Nie powinno bić w ogóle.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 2.0Jtdm 2010
    Postów
    4

    Domyślnie

    Odwiedzilem hamowanie tak przy okazji i powiedziano mi ze to moze byc tuleja na wachaczu
    Ale w to wątpię .Zauważyłem przy większych prędkościach tylko po dotknieciu pedału hamowania drzy nie tylko kierowca ale jakby cala karoseria
    A jak depne mocniej to wibracje sa znacznie mniejsze .
    Ostatnio edytowane przez CetnaR ; 07-10-2014 o 12:55

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    praktycznie normalene przy mocnym hamowaniu nacis na tarcze jest ogromny dlatego stabilizuje drgania przy mniejszym nacisku zawsze będzie wieksze bicie.


    Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Bicie przy hamowaniu bierze sie z odchylenia płaszczyzny tarczy od płaszczyzny działania klocków. Przyczyn moze byc wiele - krzywe tarcze, Krzywe klocki, krzywy zacisk, krzywa zwrotnica, luzy w zawieszeniu, luzy w układzie kierowniczym, niejednorodna struktura metalu tarczy powstała w wyniku przegrzania, zeszklone klocki, uszkodzone opony. Pewnie jeszcze bym cos znalazł...

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 2.0Jtdm 2010
    Postów
    4

    Domyślnie

    Dzięki zacznę od sprawdzenia pierwszych trzech przyczyn.
    Bo resztę to raczej jestem pewny
    I zobaczę czy tłoczki z zacisków równo miernie wychodzą

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    U ojca w Passacie winne były krzywe tarcze. To się niestety zdarza przy ostrym hamowaniu i wpadnięciu w kałużę...
    Pamiętam diatnostyka nie była skomplikowana i zrobili to w ASO VW od ręki.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Z tą kałużą po hamowaniu to raczej mit.
    Natomiast niedocenianą przyczyną pogięcia się tarcz jest mocne dłuższe wyhamowanie powiedzmy z "ponadautostradowych" szybkości do zera i postój od razu jakiś czas ( nieoczekiwana syt na drodze itp.). Ja tak ewidentnie w takich okolicznościach pogiąłem jedne tarcze - łatwiej o to gdy są już cienkie tamte były . Drugie w innym aucie mam mocne podejrzenia, że także choć tam jest to mniej wyczuwalne i jeżdżą.
    Natomiast wątpię co do tej kałuży, ponieważ byłem kiedyś na takim treningu samochodowym gdzie w połowie okrążenia toru była wielka płyta poślizgowa czyli jedna wielka kałuża, chwilę przed nią się hamowało, w ogóle wiele dohamowań wcześniej więc tarcze gorące i nikt z kilkudziesięciu uczestników nie uskarżał się że coś mu się pogięło.
    Więc wydaje mi się, że prędzej brak schłodzenia równomiernego jest przyczyną - stojąc na rozgrzanych tarczach, tam gdzie klocki przylegają inaczej stygną niż na pozostałej powierzchni.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Płyta poślizgowa jest mokra, ale nie jest to kałuża.
    Po ostrym hamowaniu jak wpadniesz w kałużę to właśnie następuje to o czym wspomniałeś- nierównomierne wychłodzenie tarcz, ale przede wszystkim gwałtowne.

    http://autokult.pl/2012/03/27/usterk...arcz-i-klockow
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  10. #20
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    No dość duża ta płyta i naprawdę sporo wody na niej. O, na szybko jakieś zdj:
    https://imagizer.imageshack.us/v2/26...0/716/2m25.jpg
    Być może jakaś głęboka kałuża taka że poziom wody do tarczy dostaje, bo normalnie to woda się na boki "rozbryzguje" przez oponę. Wiadomo, ze rożne mogą być sytuacje, ale napisałem o swoich doświadczeniach, wnioski mam takie, że nie ma co demonizować kałuż.

Podobne wątki

  1. Buczenie podczas hamowania
    Utworzone przez Pietrek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 21-08-2014, 20:27
  2. V6 - gaśnie podczas hamowania
    Utworzone przez chmielo w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 23:17
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 13:22
  4. [156] Piski podczas hamowania
    Utworzone przez Dario_83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-05-2008, 08:19
  5. Piski podczas hamowania
    Utworzone przez Dario_83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-04-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory