Strona 38 z 131 PierwszyPierwszy ... 28293031323334353637383940414243444546474888 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 371 do 380 z 1307

Temat: Usunięcie DPF filtra cząstek stałych

  1. #371
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    witam! ja jestem w trakcie usuwania tego ustrojstwa. Zmiana programu 400zł :/ nie jest mało ale mam nadzieje ze bedzie warto. Pozostaje jeszcze kwestia mechanika ile weźmie. Ale wszyscy ktorzy to zrobili mówią ze warto. W moim przypadku zdecydowałem sie na to dlatego ze przez filtr DPF rozwaliło mi turbo. Naszczęśćie tylko tak że koszt jej naprawy wyniósł 350zł. Po podlączeniu do kompa pokazało że filtr DPF jest zatkany w 72 %! robie krótkie trasy swoją niunią (20/50km). Dodam że auto jest po chipie 120KM/150KM. Fakt zabrałem się za wszystko ok du.. strony ale to tylko moja wina bo jestem wiatrem podszyty. Moze i by moja turbinka żyła do dziś gdybym najpierw pojechał na komputer sprawdził filt DPF a później chipował. Bo turbo zaczęło gwizdać tydzień po chipie. Ale nie żałuje bo różnica jest. Moja druga bella i na pewno nie ostatnia. Poprzednie diesle zawsze chipowałem w tej samej firmie i nigdy problemów nie było. Czy będe zadowolony z usunnięcia filtra?nie wiem... ale jak był też nie byłem z niego zadowolony napisze za kilka dni jak troche pojeżdzę ile jest zaa i czy jest coś przeciw. I ciekawe jak bedzie ze spalaniem teraz 7.4l !! koło domu. Jak robiłem trasy to 6.5l. Pozdrawiam alkoholików <3

  2. #372
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    75% to jest zatkanie normalne i nie wymaga ingerencji. Z dużym prawdopodobieństwem masz skopany chip. Turbinę może załatwić źle usunięty DPF, a nie jego zatkanie. Zatkanie zmuli auto i wreszcie wywali checka, wejdzie w tryb awaryjny i tyle. Pewno naruszyli mapy regeneracyjne lub za dużo dmuchnęli z turbawki. Są tacy, co biorą się za soft, a charakterystyki turbiny na oczy nie widzieli
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #373
    Użytkownik Embrion Avatar Sead
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    AR 2,4 JTDM 210KM 2010
    Postów
    22

    Domyślnie

    U mnie po usunięciu skończyły się falujące obroty... I mam wrażenie, że samochód zyskał kilka "kucyków".
    Zachęcam Wszystkich do usunięcia tego ustrojstwa.

  4. #374
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    75% to jest zatkanie normalne?? czyli dpf ma tylko 30% przepustowości?? gość ktory robił mi chip zna się na rzeczy i jak wspominałem wcześniej robiłem juz u niego różne modela auta jak również alfe i zawsze było git. Po chipie w 159 tez było ok przez ok 2 tyg dopiero później turbo zaczęło gwizdać. Tez myślałem ze to wina mapy,że za duze cisnienie na turbo ale NIE. A firma która regenerowała turbo powiedziała mi że turbo wysiadło przez zatkanego DPF (ze jest to mozliwe) ale teraz mnie zaskoczyłem ze przepustowość 30 % jest ok!! czyli 70% blokuje?? no to dobrze ze go wywalam

  5. #375
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Uproszczając filtr się wypala do kilkunastu procent a później się zapycha podczas jazdy do ok. 100%. Dojdzie do 100 i się znów wypala. Ważniejsze są interwały a nie % zapchania.
    To co piszesz to chyba ktoś ma problemy ze zdiagnozowaniem twojego samochodu. I ci sprzedaje niezłe kwiatki
    Naprawa turbo 350zł? To chyba na nią tylko spojrzeli. Jakieś ściemy tu wyczuwam.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #376
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    Fiat Croma 2007 1.9jtdm
    Postów
    81

    Domyślnie

    @sdero dobrze prawi... 75% to zatkanie normalne, dpf moze byc rownie dobrze zatkany powyzej 100%.

    Wysłane z mojego Grand X In

  7. #377
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    75% to nie zatkanie, tylko zapelnienie DPF... a to jest troche roznica.

    75% to norma... tzn po wypaleniu DPF u mnie ma około 10%... i tak sobie rosnie stopniowo do prawie 90% i znów wypalanie. I tak w kółko.
    Ja codziennie robie trase 2x 25km + po miescie + od czasu do czasu 80km.... no i działa.

    Skoro zrobileś chipa i nagle padło turbo, to nie wmawiaj nikomu, ze to nie wina remapu
    Brak DPFu powoduje uszkodzenie turbo (jesli nie wylaczy sie programowo DPFu), a zapelniony DPF przy 75% to norma.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #378
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Widzisz, filtr DPF może być zatkany nawet w 200%, bo to nie tak jak sobie to wyobrażasz, czyli nie jest to fizyczne zatkanie. Dość często w VW zdarza się i ponad 200% zatkania filtra. Lepiej patrz na różnicę ciśnień. Jeśli gość ci opowiedział takie pierdoły, to po prostu cię naciągnął lub nie ma pojęcia o co w tym wszystkim chodzi biorąc wszystko na "chłopski rozum". Goście od regeneracji trubo też tworzą własną teorię. To wtedy jak jest źle usunięty DPF, ECU przełącza się na mapy regeneracyjne i zaczyna dolewać wyższe dawki paliwa obniżając ilość powietrza. Zostaje zaniżony AFR, co w dieslu automatycznie skutkuje podniesieniem EGT. Ponieważ filtra fizycznie nie ma, to nie może on na nim osiągnąć 600 stopni. I tak leje i leje to paliwo. Powoli szlak trafia łopatki turbiny. Potem drugie w kolejności idą pierścienie na tłokach.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #379
    Użytkownik Znawca Avatar IamICEman
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Wągrowiec
    Auto
    czekam na używaną Giulie;) była 159 i GT
    Postów
    1,169

    Domyślnie

    program dpfu został wyłączony. DPF usunięty. Turbo zregenerowane. Wszystko narazie ok zobaczymy w praktyce co będzie dalej.

    Dodano po 9 minutes:

    maly_777 wyczyszczenie wyważenie i wymiana łopatek zapłaciłem 350zł. Firma koło Tarnowa Podgórnego "Robert RObak" przed wyciągnięciem gwizdała jak pojebana -po włozeniu wszystko jak talala. Więc nie wiem gdzie wyczuwasz ścieme. Jadąc do nich byłem nastawiony na całkowitą regeneracje ktora miała kosztować 850zł brutto!
    Ostatnio edytowane przez IamICEman ; 08-10-2014 o 19:26 Powód: Dodano

  10. #380
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał IamICEman Zobacz post
    program dpfu został wyłączony. DPF usunięty. Turbo zregenerowane. Wszystko narazie ok zobaczymy w praktyce co będzie dalej.

    Dodano po 9 minutes:

    maly_777 wyczyszczenie wyważenie i wymiana łopatek zapłaciłem 350zł. Firma koło Tarnowa Podgórnego "Robert RObak" przed wyciągnięciem gwizdała jak pojebana -po włozeniu wszystko jak talala. Więc nie wiem gdzie wyczuwasz ścieme. Jadąc do nich byłem nastawiony na całkowitą regeneracje ktora miała kosztować 850zł brutto!
    nie zapomnij sprzedać DPFa kilka stów z tego weźmiesz
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy i szarpanie przy wypalaniu DPF (filtra cząstek stałych)
    Utworzone przez Alfabeta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 29-11-2018, 16:18
  2. [159] Błąd P2085 - Czujnik temp. na wejściu filtra cząstek stałych.
    Utworzone przez psotnick w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 17:36
  3. [159] Zmywacz filtra cząstek stałych
    Utworzone przez marcingoleniow w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 15:23
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 22:09
  5. [159] Słyszeliście o 'zapchaniu filtra cząstek stałych'?
    Utworzone przez marekkas w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-07-2010, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory