Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #8171
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Panowie całkiem do niedawna byłem posiadaczem 159 2.4 JTDm. Syt. życiowa zmusiła mnie do sprzedania, ale dzisiaj chciałbym wrócić do marki. Tym razem ponieważ 2.4 z racji masy nie dawało specjalnie frajdy rozważam zakup 2.2 JTS lub 3.2.
    Pytanie czy jesteście wstanie polecić jakieś ciekawe egzemplarze, które widzieliście. Cena do 35 tys PLN

  2. #8172
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    2.2 na pewno daje więcej frajdy z jazdy niż 2.4?

  3. #8173
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Tego nie wiem, ale na pewno 210 KM w 2.4 JTDm nie jest odczuwalne...

  4. #8174
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Jak Cię nie przeraża eksploatacja 3.2 to bierz tą jednostkę.
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  5. #8175
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    hmmm, 180 km w 1.9 po chipie było odczuwalne. Po przesadce ze 180 koni na 210 w 2.4 było wow. 2.2 jts i 180 koni hmmmmm. Natomiast 3.2 jeździłem w q4. Ogólnie kozak ale koszty eksploatacji nie dla mnie.

  6. #8176
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Może to jest wyjście 1.9 JTD na 180 PS...dla mnie 2.4 z racji masy bez rewelacji, a krótkie przełożenia i dużo się traci na starcie...

  7. #8177
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar sebsob
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    DW
    Auto
    jest: Lancia Ypsilon 1.2 16V, Ford S-Max 2.0 TDCi, była: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    292

    Domyślnie

    Dane mi było pojeździć dłuższą chwilę 1.9 JTDm po chipie. 2.4 (standard) IMO lepiej daje sobie radę. W codziennym użytkowaniu nie doświadczyłem tej mitycznej ciężkości przodu. Jedno i drugie auto trakcyjnie zachowywało się podobnie.

  8. #8178
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Świętokrzyskie
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 JTDm
    Postów
    70

    Domyślnie

    Koledzy piszecie że 1.9 kręcić na 180 KM... to nie lepiej jak już z góry decydując się na chipa, kupić 2.4 poliftowa (210 KM) można go kręcić w granice 250 KM i 500 Nm... a to już całkiem przyjemnie jeździ... owszem masa robi swoje i z pod świateł czasem może nie być czuć tej mocy i momentu... ale za to wyprzedzanie na trasie... miodzio... poza tym 1.9 wcale nie będzie dużo lżejsza od 2.4... u mnie w wersji 2.4 przedliftowej (seria 200 KM i 400 Nm) po chipie (235 KM i 478 Nm by cinosoft) różnica w przyspieszeniu w porównaniu do serii jest dość mocno odczuwalna... jak chcesz ściganta z pod świateł to raczej bym szukał benzyny turbo o mocy powyżej 200 KM i auto o masie własnej nie większej niż ok. 1300 kg, max to 1400 kg...
    Ostatnio edytowane przez Artek123 ; 27-10-2014 o 15:17

  9. #8179
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artek123 Zobacz post
    Koledzy piszecie że 1.9 kręcić na 180 KM... to nie lepiej jak już z góry decydując się na chipa, kupić 2.4 poliftowa (210 KM) można go kręcić w granice 250 KM i 500 Nm... a to już całkiem przyjemnie jeździ... owszem masa robi swoje i z pod świateł czasem może nie być czuć tej mocy i momentu... ale za to wyprzedzanie na trasie... miodzio... poza tym 1.9 wcale nie będzie dużo lżejsza od 2.4... u mnie w wersji 2.4 przedliftowej (seria 200 KM i 400 Nm) po chipie (235 KM i 478 Nm by cinosoft) różnica w przyspieszeniu w porównaniu do serii jest dość mocno odczuwalna... jak chcesz ściganta z pod świateł to raczej bym szukał benzyny turbo o mocy powyżej 200 KM i auto o masie własnej nie większej niż ok. 1300 kg, max to 1400 kg...
    Najlepsze wyjście to 2.0 JTDm... Ma zalety 1.9 (masa i prosta obsługa) i 2.4 (do 220KM po chipie, lepsze przeniesienie napędu).
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #8180
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    Lepsze wyjście to 1,75 TBI

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory