Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 54

Temat: Dwa miesiące po zakupie- remont głowicy i turbiny

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Mam kolegę mechanika od 6 lat u niego robię alfę, jest pracownikiem w ASO AR na jubilerskiej w warszawie, a po pracy robi u siebie w laskach pod izabelinem. Mam blisko, czasami to nawet zabierał auto odemnie i przywoził z powrotem.
    jestem bardzo zadowolony, tylko jak na każdego dobrego mechanika czasami trzeba poczekać, ale warto.
    Głowica już naprawiana i turbina też, jak dobrze będzie to na poniedziałek odbierze a we wtorek może środę przypuszczam odebranie alfeczki

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Marcin ma na imię?

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Jasne, Marcin zna się na tym co robi a robi bardzo dobrze, a jak wiadomo mało jest takich mechaników.
    Ostatnio edytowane przez marcinq24 ; 24-10-2014 o 16:08

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    Witam wszystkich, zakupiłem 159tkę, szczęśliwy bo wszystko było ok.
    W serwisie ASO AR w Toruniu auto sprawdzone i wysztko elegancko.
    Kilku mechaników widziało autko i jeździło nim, nic nie stwierdzili.
    Alfa ładnie chodziła nawet dzwięk pracy silnika nie był jakiś dziwny, turbina cicha i moc alfa miała.
    Trochę kilometrów zrobiłem i trochę oleju brała więc to mnie niepokoiło, po zdjęciu turbo okazało się że jeden cylinder mokry od oleju.

    Głowica ściągnięta i....
    tłoki całe ale z góry do podszlifowania
    okładzina cylindra gładka
    pierście prawdopodobnie też
    W KOLEKTORZE BRAK KLAPEK (plastikowy kolektor) klapki pourywało
    głowica sprawdzona no i
    8 zaworów wydechowych do wymiany
    3 prowadnice, zawleczki 3 popychacze

    Głowica będzie robiona koszt robocizny 500zł, materiał na głowicę pare stówek na zawory prowadnice chyba ok 600 , jakieś 300 zł za uszczelki i uszczelniacze,
    Turbina 1200 z montażem i demontażem
    Robocizna głowicy z demontażem i montażem 500zł
    olej 200

    Więc kupiłem alfę za jakieś 20tys z ukrytą wadą do nie wykrycia nawet przez mechaników na krótko oczywiście.
    Ochota "zatłóc sprzedawcę"
    A tak po za tym to chyba nie warto kupować alfy za taką kasę, lepiej dołożyć 7 -10 tys i może być pewniejszym

    Mam tylko dylemat co do kolektora bez klapek czy zakładać taki? Zastanawiam się ze względu na automatyczną skrzynie biegów i w razie poźniejszego eksloatowania i wystąpienia "choroby wciekłej alfy"tak? Może być problem ze zgaszeniem

    Poprostu PECH!!!!
    no i w końcu doszło do sedna, wczoraj wieczorem głowica zakładana, wszystko idealnie, głowica turbina kolektor ssący, ale nie do końca... przy zakładaniu głowicy sprawdzana kompresja
    niestety kompresji nie trzyma na pierwszym cylindrze, gładź cylindra nie zaraysowana, więc pierścienie albo poniżej zarysowana gładź cylindra...
    miska w dół no i... blok do wymiany, masakra....

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Przykre bardzo .... i jaka decyzja? Co dalej planujesz ? Jedna cholerna klapka a takie problemy.

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tofik21
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Warszawa / Zawiercie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 167KM :)
    Postów
    317

    Domyślnie

    Pamiętaj że za kompresje nie tylko odpowiadają pierscienie i uszczelka pod głowicą ale i zawory a masz ich 4 na cylinder
    Mam nadzieje że mechanik je docierał
    my car gives me more energy than redbull



    Było:
    Daewoo Nexia 1.5
    Ford Focus mk2 - 1.6 TDCI

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Głowica jest zrobiona, nowe zawory, uszczelniacze, popychacze wszystko zrobione jak należy.
    Po ściągnięciu miski olejowej i tłoka okazała się wżera na gładzi cylindra
    Jak byłem u niego to widziałem głowice i turbinę, reszta była czuszczona i składana i nagle zonk

    Dodano po 3 minutes:

    Czekam na info od mechanka czy oda mu się załatwić blok cylindrowy, jak uda się zakupić to silnik do wyjęcia, poskładania i oddania mam nadzieję.
    Ostatnio edytowane przez marcinq24 ; 01-11-2014 o 08:55 Powód: Dodano

  8. #18
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinq24 Zobacz post
    Głowica jest zrobiona, nowe zawory, uszczelniacze, popychacze wszystko zrobione jak należy.
    Po ściągnięciu miski olejowej i tłoka okazała się wżera na gładzi cylindra
    Jak byłem u niego to widziałem głowice i turbinę, reszta była czuszczona i składana i nagle zonk

    Dodano po 3 minutes:

    Czekam na info od mechanka czy oda mu się załatwić blok cylindrowy, jak uda się zakupić to silnik do wyjęcia, poskładania i oddania mam nadzieję.
    To że są nowe zawory, nie oznacza, ze nie powinny być docierane jak napisał kolega. Gniazda wyfrezowane itd.
    Słaby to chyba mechanik, który nie sprawdził stopnia zużycia cylindrów.
    Nie łatwiej w Twojej sytuacji ( jeśli faktycznie problem tyczy się tylko jednego cylindra), kupić tłok nadwymiarowy i zrobić szlif na pierwszym cylindrze?
    Oczywiście najlepiej byłoby wyszlifować wszystkie i dać nadwymiarowe tłoki. Na poczatek trzeba jednak zacząć od pomiarów zużycia cylindrów.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Poszukaj lepiej drugiego silnika, taniej to wyjdzie i będzie pewniejsze.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Zawory oczywiście docierane i reszta jak należy. nie mam pojęcia po co piszecie czy zawory docierane, to chyba normalna rzecz, szczególnie że głowica robiona nie w szopce, ludzie bez zbędnych dziwnych uwag.
    Każdy cylinder z góry był sprawdzany i było ok, jakaś wżera okazała się na dole.
    Teraz gdy mam praktycznie idealną głowice nie opłaca mi się kupować drugiego silnika bo jest ogromne ryzyko kupienia gów.a. Więc wole sprawdzić to rozwiązanie które zaproponował mechanik. A i on się zna, wie co robi bo praktykę ma od 15 lat przy tych silnikach.
    Każdy ma swoje zdanie i cieszę się że właśnie jest możliwość skomentowania mojej decyzji jak i pomocy z waszej strony. Pozdrawiam

    Za blok ponoć ma być coś ok 500zł, za wyjęcie teraz silnika nie będzie oddzielna duża kwota za robociznę, mam oczywiście taką nadzieje.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-03-2009, 14:01
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-10-2008, 00:21
  3. Remont układu napędowego - planowanie głowicy?
    Utworzone przez ciechu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-04-2007, 22:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory