Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Falowanie obrotów - Czy winna może być skrzynia? 2.4 JTD 20V

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Aktualnie Vw Polo Variant 1.4 16V 75 KM
    Postów
    45

    Domyślnie Falowanie obrotów - Czy winna może być skrzynia? 2.4 JTD 20V

    Cześć wszystkim.

    Mam z moją Alfą problem.

    Od czasu do czasu zdarzają jej się gorsze dni. Nie wiem czym to może być spowodowane. Obroty zaczynają bardzo falować i zdarza się, że gdy się to dzieje to po prostu gaśnie.. nagle i koniec. Po odpaleniu mogę jechać dalej. Czy to może być spowodowane przez skrzynię biegów? Jest taka możliwość aby ona miała na to wpływ? Podczas jazdy z tymi objawami mam również takie wrażenie jak by auto się cofało do tyłu i przyśpieszało, takie odczucie tył, przód. Nie równa prędkość, obroty. Poniżej zamieszczę film falujących obrotów.

    https://www.youtube.com/watch?v=G96G...ature=youtu.be
    Ostatnio edytowane przez Krystian# ; 04-11-2014 o 13:47

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    1. Falowanie występuje na postoju na każdej pozycji lewarka czy tylko na D, bo trudno określić pod koniec filmiku.
    2. Czy występuje na zimnym silniku czy tylko na ciepłym ?
    3. Sprawdź czy falowanie ustąpi jak w czasie postoju na D przerzucisz lewarek na sport.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Aktualnie Vw Polo Variant 1.4 16V 75 KM
    Postów
    45

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    1. Falowanie występuje na postoju na każdej pozycji lewarka czy tylko na D, bo trudno określić pod koniec filmiku.
    2. Czy występuje na zimnym silniku czy tylko na ciepłym ?
    3. Sprawdź czy falowanie ustąpi jak w czasie postoju na D przerzucisz lewarek na sport.
    Do 25 sekundy lewarek jest na D ale trzymam hamulec nożny. Po 25 sekundzie samochód się toczy bez dodawania gazu(falowanie się widocznie zwiększyło). Po przestawieniu lewarka na P falowanie następuje nadal lecz delikatnie mniej niż podczas postoju na D. Było to na zimnym silniku. Na ciepłym falowanie również się "dzieje" i tak jak napisałem potrafi nagle zgasnąć..(Po zatrzymaniu) Ostatnio mi zgasła na skrzyżowaniu. Nie muszę pisać jakie miałem nerwy i stres znając Polską życzliwość kierowców.

    Dodam jeszcze, że są też dni kiedy wskazówka w ogóle nie drgnie i wtedy jest miodzio...

  4. #4
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    A jak Ci gaśnie to jak hamujesz do zera, czy jak już wynajmujesz stoisz i wtedy dopiero po jakimś czasie gaśnie, może to problem konwertera ze do końca nie rozłącza?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Aktualnie Vw Polo Variant 1.4 16V 75 KM
    Postów
    45

    Domyślnie

    Jak się zdarzy, że zgaśnie to gdy zahamuję do zera. Dla przykładu dzień dzisiejszy czyli przyjemność z jazdy:
    https://www.youtube.com/watch?v=EvnB...ature=youtu.be
    Ostatnio edytowane przez Krystian# ; 04-11-2014 o 20:47

  6. #6
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Nie znam dokładnie jak to wszystko działa, ale walczyłem trochę ze swoją skrzynia, jest zawór który odpowiada za rozprzeganie konwertera, ale to bez kompa do skrzyni pewnie się nie obędzie.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Aktualnie Vw Polo Variant 1.4 16V 75 KM
    Postów
    45

    Domyślnie

    To powinno to być ciągłym objawem, a nie raz na kilka tygodni chyba...

  8. #8
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    No nie byłbym tego taki pewien, jak miałem rozwalony sterownik z zaworami to czasami działała skrzynia w miarę ok, czasami nie, konwerter raz rozprzedali, a raz trzymało aż zaczął chrobotac, ogólnie u mnie im zimniej było na dworze tym gorzej skrzynia chodziła.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Aktualnie Vw Polo Variant 1.4 16V 75 KM
    Postów
    45

    Domyślnie

    Panowie proszę o odpowiedź.

    Przykładowo gdy autko ma dobry dzień i jedzie się spoko to co może być powodem tego, że gdy włączę klimę/ogrzewanie obroty zaczynają pofalowywać i biegi zaczynają się ślizgać? Gdy wyłączę to przestaje ślizgać.. Aha no i zauważyłem, że tryb awaryjny mi się włącza zawsze gdy jadę z klima lub chwilę po tym jak ją wyłączę. Gdy robię trasę bez dotykania klimy/ogrzewania i jej nie włączam to nie zdarzyło mi się aby wpadła w tryb awaryjny. Jak włączę tam na 30 sekund żeby odparować szyby i wyłączę to nic się nie stanie ale na dłużej to zazwyczaj się to kończy ERROREM. Gdzie w takim razie szukac winy? W skrzyni czy gdzie indziej?

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krystian# Zobacz post
    Panowie proszę o odpowiedź.

    Przykładowo gdy autko ma dobry dzień i jedzie się spoko to co może być powodem tego, że gdy włączę klimę/ogrzewanie obroty zaczynają pofalowywać i biegi zaczynają się ślizgać? Gdy wyłączę to przestaje ślizgać.. Aha no i zauważyłem, że tryb awaryjny mi się włącza zawsze gdy jadę z klima lub chwilę po tym jak ją wyłączę. Gdy robię trasę bez dotykania klimy/ogrzewania i jej nie włączam to nie zdarzyło mi się aby wpadła w tryb awaryjny. Jak włączę tam na 30 sekund żeby odparować szyby i wyłączę to nic się nie stanie ale na dłużej to zazwyczaj się to kończy ERROREM. Gdzie w takim razie szukac winy? W skrzyni czy gdzie indziej?
    Sprawdź napięcie w instalacji (winno wynosić ok. 14 V ), przyczyną mogą być spadki napięcia (brak ładowania z alternatora) podczas włączania klimy.

Podobne wątki

  1. [156] - Falowanie obrotów
    Utworzone przez OSKAR w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 12:02
  2. Falowanie obrotów
    Utworzone przez xXSoPeLXx w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 11:18
  3. Falowanie obrotów w T.S ( może to jest rozwiazanie)
    Utworzone przez 75andrew155 w dziale 156
    Odpowiedzi: 153
    Ostatni post / autor: 02-08-2014, 11:11
  4. [155] falowanie obrotów
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 16:55
  5. falowanie obrotów w jtd....
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2009, 20:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory