Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Temat: [Gtv] Na co zwrócić uwagę przed zakupem AR Gtv.

  1. #11
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Jak chcesz TSa 2.0 to w zestaw startowy wliczasz wymianę panewek

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    13

    Domyślnie

    Dlatego przeszło mi przez myśl, żeby kupić z padniętym silnikiem i zrobić samemy i nie gdybać, ale Morspl napisał, że to nie bardzo wychodzi.

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Teesem 16V się jeździ kapitalnie. Do czasu
    Chcesz robić kapitalkę samemu czy "samemu" u mechanika?
    Jak samemu to trzeba mieć miejsce, podstawowe narzędzia i duuuuuuuużo samozaparcia. O ile wyszarpanie serducha jeszcze jakoś idzie o tyle złożenie tego do kupy jest wku.jące. Co do jakości takiej operacji to już wszystko zależy od ilości posiadanych "na zbyciu" pieniążków. Ogólnie fajna zabawa ale drugi raz bym się tego nie podjął... Szkoda czasu, kasy i PRZEDEWSZYSTKIM nerwów. Jak chcesz się pobawić w remonty to polecam coś prostszego. Ale oczywiście TS 16V to nie prom kosmiczny i jak najbardziej jest do ogarnięcia.
    Kupiłem sobie kilka miesięcy temu motocykl do rozłożenia i złożenia i jak stał tak stoi. Boję się, że zapał mi się skończy wraz z rozłożeniem silnika.

    Szukaj ładnej 3.0. Lepiej dozbierać i kupić porządny sprzęt niż później taplać się w gównie...

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    13

    Domyślnie

    Najprościej to ta druga wersja czyli "samemu" u mechanika, ale najprawdopodobniej będę miał możliwość samemu z mechanikiem

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Morspl
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GTV Spider 3.0 V6, Infiniti QX50, Volvo xc60
    Postów
    242

    Domyślnie

    Jak pisałem, opieram swoją opinie dotyczącą skuteczności remontu TS na podstawie doświadczeń dwóch znajomych. Jeden zrobił remont zlecając go warsztatowi (nie wiem jakiemu) i wiecznie ma problemy z trybem awaryjnym, auto ogólnie wyraźnie nie trzyma mocy. Drugi znajomy reanimował, ale krótkim czasie znowu panewkę obróciło. Gadałem ze starszym mechanikiem z ASO we Wrocławiu, zdawał się rozgarnięty w temacie. Powiedział, że największą wadą TS 2.0 jest za małą miska olejowa. Niby zdaje Ci się że olej masz na bagnecie, a on już niedosmarowuje. Wiecznie trzeba trzymać na max olej, ale w praktyce mało kto to robi. Do tego pompy oleju niedomagają. Ogólnie konstrukcja wadliwa. GTV a zwłaszcza GTV Spider ma tą przewagę, że często nie jest jedynym samochodem w domu, a autem na przejażdżki w cieplejsze dni i w tych samochodach teoretycznie te silniki żyją dłużej. Wiadomo, że w przypadku gdy auto ma problem z właściwym smarowaniem to użytkowanie go w zimie jest najbardziej ryzykowne. Awaryjność silnika TS to jedno, a jego parametry i charakterystyka to drugie. Pod tym względem te silniki oceniam bardzo wysoko. GTV nie jest za ciężkie do tego silnika. Jest on wystarczający do dynamicznej jazdy, nie sportowej ale dynamicznej.

    Gdyby wymiana panewek dawała dobre rezultaty, to nie krytykowano by tego silnika aż tak bardzo.
    Ostatnio edytowane przez Morspl ; 04-11-2014 o 19:22

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ale panewki to nie jedyny problem tego silnika. W tym silniku problematyczne jest chyba wszystko... Także ogólnie lepiej go odpuścić i mieć SPOKÓJ.

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ice Zobacz post
    Najprościej to ta druga wersja czyli "samemu" u mechanika
    Zapytaj się forumowych mechaników (np. QBA, Darek, Pablo) ile wezmą za POŻĄDNY remont teesa. Dolicz do tego jakieś głupoty (np. padnięta chłodnica) które zawsze wyjdą i zastanów się czy jest sens pakować kasę. TS zawsze pozostanie TS-em, a jak mówi stare indiańskie przysłowie "z gówna bata nie ukręcisz". Kupuj 3.0 Zresztą co ja tam wiem. Posłuchaj Andrzeja. Ma "trochę" większą wiedzę niż ja.

  8. #18
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo Gtv
    Postów
    13

    Domyślnie

    Po głębszym zapoznaniu z lekturą na dzień dzisiejszy rozważam dwie opcje: Gtv 3.0 V6, lub 156 2.5 V6. Sercu bliżej do pierwszej, ale portfel przemawia raczej na korzyść tej drugiej.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    Co jest tak problematycznego w tym silniku , bo po 13 latach uzytkowania moze sie cos nowego dowiem ,oprocz tego ze panewki moga ale wcale nie musza leciec.Tylko nie pisz mi ze wariator ,bo mam 200tys i raz wymienialem
    Ostatnio edytowane przez salatin ; 05-11-2014 o 22:10
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Jak chcesz TSa 2.0 to w zestaw startowy wliczasz wymianę panewek
    ja bym poszedł dalej , w ts16v najlepiej panewki wymieniać profilaktycznie wraz z olejem
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Na co zwrócić uwagę prze zakupem 147 1.6 T.s 01r. 120 KM
    Utworzone przez Gregu155 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-04-2014, 09:50
  2. Zakup 147- na co zwrócić uwagę ?
    Utworzone przez gumatrabi w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 14:58
  3. Na co należy zwrócić uwagę ???
    Utworzone przez Revol84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory