Temat: Kosmetyka Alf - doradztwo,porady,Twój arsenał itd

  1. #2311
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kandy
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS '08r
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał slonu1 Zobacz post
    Teoria sprawdzona w praktyce, nie mam teraz dostępu ale jak odnajde to podeśle zdjęcia po takim zabiegu
    Look może być ciekawy (w początkowej fazie), ale jakim cudem syntetyk poleży dłużej na wosku naturalnym, niż na gołej karoserii?

    Moje 147 powodów do szczęścia


  2. #2312
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
    Postów
    29

    Domyślnie

    Polecam forum o kosmetyce. Generalnie chodzi o zabezpiecznie wosku naturalnego, który nie sprawdza się w zimowych warunkach. Przykładowo ròwnież robiłslem próby na powłoce kwarcowej gdzie na nią kładliśmy zymol carbon. Poza tym dodatmowa warstwa ochronna na lakierze nigdy nie zaszkodzi. Takie jest moje zdanie

  3. #2313
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Wiesz, tutaj nikt nie neguje tego że syntetyk będzie się lepiej trzymał w zimie, wprost przeciwnie, wałkujemy to od dawna. Nas tylko interesuje sens dawania w ogóle pod niego jeszcze wosku naturalnego. Czemu to dokładnie miałoby służyć? Trwałości syntetykowi nie doda, wręcz przeciwnie. Wyglądu też nie da, bo raz ęz na nim i tak syntetyk będzie, a dwa w zimie akurat perfekcyjny wygląd ma drugorzędne znaczenie.Dlaczego smalcowanie woskiem naturalnym pod wosk syntetyczny Twoim zdaniem jest lepsze od położenia samego wosku syntetycznego na goły lakier (ew. clearner) na zimę?
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  4. #2314
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
    Postów
    29

    Domyślnie

    To może w ten sposób. Jeżeli auto nie miało robione odświeżenia lakieru polerą mechaniczną to faktycznnie nie ma to sensu. Ale w przypadku gdy zrobimy auto np. Na 80% zabawa taka kosztuje min 600 zl więc lepiej więcej warstw aby efekt utrzymywał się jak najdłużej. Dodatkowo każdy wosk ma inne właściwości. Możesz położyć przykładowo wosk wypełniający rys i dodatkowo wosk pod kolor. To jest tylko przykład.

  5. #2315
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Idea warstwowanie jest słuszna wg mnie. Ciekawi mnie trwalosc takiej kanapki...

  6. #2316
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Nie rozumiemy się. Nikt nie kwestionuje konieczności zabezpieczenia lakieru, szczególnie po zrobionej pełnej korekcie polerskiej. Zdziwienie jest z tego powodu, że proponujesz położenie na lakier najpierw wosku naturalny a na niego dopiero syntetyku, co wydaje się dość dziwną opcją i jest sprzeczne z powszechną opinią, że jeżeli chcesz już robić taką kanapkę, to najpierw powinno się kłaść wosk syntetyczny który będzie mocno się trzymał i dawał dobrą ochronę na długi czas, a dopiero na niego wosk naturalny który doda te parę procent wyglądu. Odwrotnie wydaje mi się to mijać z celem trochę, ale być może jest rozsądny argument za, tylko jeszcze go nie podałeś.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  7. #2317
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kandy
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS '08r
    Postów
    416

    Domyślnie

    slonu1 czytam jakieś takie forum kosmetykaaut, nie wiem czy to dobre czy nie

    Tak na serio, to tak jak pozostałych fascynuje mnie fakt, że syntetyk będzie leżał dłużej na wosku naturalnym. Nie neguję faktu, że im więcej warstw chroni lakier, tym lepiej, ale według mojej skromnej osoby jak już, to syntetyk powinien być położony pierwszy. Co do korekty za 600 zł, to osobiście za tą cenę wolałbym sobie kupić maszynę, BP, pady oraz pasty i przy okazji mieć trochę funu przy aucie. A jeśli chodzi o takie solidne zabezpieczenie auta, to według mnie najlepiej polecieć z jakimś kwarcem

    Moje 147 powodów do szczęścia


  8. #2318
    Użytkownik Romeo Avatar serath
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    ZG
    Auto
    AR 159SW 1.9JTDm
    Postów
    534

    Domyślnie

    Pytanie z innej beczki - FK na zimę w 1 warstwie czy 2? Jak dwie to ile godzin odczekać pomiędzy nałożeniami?
    "Alfa comes with a great responsibility, 'cause no kid ever grew up with a picture of Passat on his bedroom wall."

    Sprzedam: Logo (przód/tył), dekielki, QV
    Polecam: Koce, kocyki, ręcznie robione maskotki

  9. #2319
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Kładź dwie. Mozna praktycznie odrazu kłaść druga. Ważne zeby wilgoci nie złapać po drodze.

    Dodano po 18 minutes:

    Kładź dwie. Mozna praktycznie odrazu kłaść druga. Ważne zeby wilgoci nie złapać po drodze.
    Ostatnio edytowane przez Marcin_M ; 18-11-2014 o 14:27 Powód: Dodano

  10. #2320
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wax Paradise
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Różne
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał slonu1 Zobacz post
    Na zimę najpierw polecam jakiś wosk naturalny, na który połóż wosk syntetyczny. Efekt będzie miażdżący i najdłużej utrzyma się na aucie
    To jest delikatnie mówiąc bzdura totalna Nie dawaj takich rad... To jest podstawa detailingu i to każdy powinien wiedzieć, że nigdy nie daje się sealanta na wosk naturalny. Jeśli ktoś chce użyć i sealanta, i wosku naturalnego, to najpierw kładzie się sealant i dopiero po 12 godzinach wosk naturalny. Nigdy na odwrót. Wosk naturalny (carnauba) tworzy warstwę, która LEŻY na lakierze i przez nią sealant nie złączy się z lakierem. Mało tego, sealanty bardzo często zawierają rozpuszczalniki, które po prostu naruszą wosk naturalny i trwałość ulegnie skróceniu. Jest też wyjątek, jak sealant Opti-Seal (świetny produkt), który można wyjątkowo położyć na wosk naturalny.

    Cytat Napisał serath Zobacz post
    Pytanie z innej beczki - FK na zimę w 1 warstwie czy 2? Jak dwie to ile godzin odczekać pomiędzy nałożeniami?
    Zawsze trzeba czekać 12 godzin, aby nałożyć drugą warstwę. Wyjątkiem jest system Duragloss, gdzie poprzez użycie Bonding Agent #601, drugą warstwę sealanta Duragloss można położyć od razu.

Podobne wątki

  1. Twój pomysł na bodykit / ospoilerowanie..
    Utworzone przez Mariusz AutoDS w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 10-12-2018, 19:48
  2. pioneer prosba o doradztwo
    Utworzone przez masters85 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 16:43
  3. Sprzedac czy naprawiac silnik prosze o doradztwo !!
    Utworzone przez szczuras w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2012, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory