Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Drgania z komory silnika przy dohamowaniu do 0

  1. #1
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie Drgania z komory silnika przy dohamowaniu do 0

    Ehhh coś ostatnio zbyt często tu zakładam tematy :/

    Tym razem mam wrażenie, że od jakiegoś czasu w momencie dohamowywania do 0 z komory silnika dochodzą dziwne drgania, dość mocne. W momencie zatrzymania auta drgania znikają a pojawiają sie w ostatniej fazie hamowania, mniej więcej na 2 sekundy przed zatrzymaniem. Czyżby to była jakaś poduszka silnika ? Mam nadzieję że nie dwumas, można to jakoś sprawdzić ? Np hamując na biegu z wciśniętym sprzęgłem lub bez wciśniętego sprzęgła na biegu jałowym ?

    Poduszki silnika w tym aucie są 2 tak ? Wiem że jedną miałem wymienianą 5 lat temu zaraz po kupnie auta.

    Dodam że w trakcie jazdy przy zwykłym hamowaniu /ale nie zatrzymywaniu się tylko zwalnianiu/ objawy nie występują.

    Z góry dzięki za rady
    Ostatnio edytowane przez flatbeet ; 31-08-2014 o 13:29

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie

    Mam tak samo, więc wiem o czym mówisz, tyle że w 156. 2M to to raczej nie jest bo ja wymieniałem niedawno. Obstawiam poduszki.

    Po stronie koła pasowego mogłaby też wina leżeć?
    Ostatnio edytowane przez Dragos ; 03-09-2014 o 13:07
    Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
    słychać alfę jak rdzewieje.

  3. #3
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    O proszę, czyli nie jestem sam bo już myślałem że coś mi sie przywidziało i objaw niespotykany skoro nikt więcej sie nie udzielał w temacie. Ja właśnie w przeciągu 2 miesięcy będę wymieniał rozrząd i sie zastanawiam czy przy okazji nie wymienić paska klinowego wraz z rolkami i pewnie też kołem pasowym. Auto ma już 300 tyś na liczniku a nie wiem czy kiedykolwiek było coś w tym układzie wieloklinowym robione wcześniej. Chyba przed tą wymianą rozrządu pojadę do mechanika żeby mi sprawdził stan poduszek co by ewentualnie wszystko za jednym razem zrobić.

    Trochę mnie uspokoiłeś że to nie dwumas

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie

    Wiesz, głowy za to nie dam tyle, że u mnie ten objaw występował przed wymianą 2M i występuje po jego wymianie.

    Wiem za to, że przydało by się u mnie wymienić koło pasowe, rolkę oraz pasek, więc obstawiam, iż wina może leżeć po stronie tego lub poduszek.

    Nie wiem kiedy się za to zabiorę, ale jeśli zrobisz to wcześniej niż ja to daj znać
    Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
    słychać alfę jak rdzewieje.

  5. #5
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Odświeżę temat bo sprawa się wyjaśniła - przyczyną podejrzanych drgań było koło pasowe. Po wymianie koła i napinacza problem jak ręką odjął, to lubię

    Dodam tylko, że kończące się koło pasowe można zdiagnozować włączając klimatyzację na pracującym silniku, na biegu jałowym. Przy padającym kole w momencie włączania klimy czuć wyraźne chwilowe drgania przenoszące się do kabiny. Po wymianie cisza i spokój, zapłon silnika też jakby z większą kulturą, mniejsze wibracje

    PS> Czy w tym silniku są 2 różne paski klinowe ? Mój zamówiony SKF VKMV 6PK1036 okazał się podobno za krótki, tak mówi mechanik. Czy to możliwe że mam pasek do wersji bez Climatronika (bez sprężarki klimatyzacji) a jest jeszcze drugi dłuższy do wersji ze sprężarką ? I czy wymiana paska klinowego jest prosta ? Da radę zrobić to samemu ?
    Ostatnio edytowane przez flatbeet ; 18-11-2014 o 23:24

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Jak jeat z paskami nie wiem ale wymiana jest prosta. Luzujesz napinacz zdejmujesz pasek zakładasz nowy napinasz z głową i po bólu.

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    Samemu dosyć ciężko założyć pasek,ponieważ brakuje ręki. W dwie osoby robota na 7 minut. Jedna osoba luzuje napinacz, klucz 15 ciągnąć w strone lamp przednich, druga zakłada pasek odpowiednio.

    Do 147 z klimą (1.9 JTD) idzie pasek 6PK1836 (SKF)

    Jakiej firmy założyłeś koło pasowe ? Z mojego doświadczenia wynika,że jeżeli zakładać to tylko INA.

    Imperium nie warte swojej ceny. Różnica między Imperium a INA ~30 zł. (200 zł INA)

  8. #8
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cin Zobacz post
    Do 147 z klimą (1.9 JTD) idzie pasek 6PK1836 (SKF)

    Jakiej firmy założyłeś koło pasowe ? Z mojego doświadczenia wynika,że jeżeli zakładać to tylko INA.
    Prześledziłem w między czasie neta i tez znalazłem ten model paska o którym mówisz, upewniłeś mnie w przekonaniu że pasek mam do wersji bez klimy a klimę mam. Koło pasowe mam Dayco, wyszło mnie jeszcze drożej niż INA ale podobno Dayco to już bardzo dobre rozwiązanie, ciężko o coś lepszego ?

    Co do wymiany paska to dodatkowe ręce do pomocy się znajdą tylko jeszcze się zastanawiam jak zrobić sobie dojście do tego paska. Domyślam się że po zdjęciu koła i nadkola dostęp będzie idealny ?

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie

    No tak Dayco solidna firma, chociaż INA nie ustępuje,ale o wyższości jednej firmy nad drugą nie będziemy się rozwodzić, ważne,że kupiłeś coś markowego a nie najtańszą chińszczyznę.

    Najszybciej wg mnie - ściągasz koło prawe, odkręcasz osłonę pod silnikiem jeżeli jest, odkręcasz plastikowa osłone która trzyma się razem z osłoną silnika taka mała "kwadratowa" i dostęp masz idealny. Nie ma potrzeby ściągać nadkola.

    Zaopatrz się jedynie w jakaś solidną 15tke,żeby nie zjechała ze śruby,bo szkoda palców :-)

  10. #10
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    ok dzięki Cin za pomoc, chyba sie podejmę samodzielnej wymiany tylko wpierw muszę wymienić pasek na właściwy

Podobne wątki

  1. [156] 1.9 JTD Dziwne stukanie z komory silnika
    Utworzone przez kubasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-11-2013, 18:03
  2. [GTV Spider] o ocene komory silnika proszę
    Utworzone przez pawelzap w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 15:35
  3. Piski z komory silnika
    Utworzone przez Ziz w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-03-2012, 19:26
  4. Zdjęcia komory silnika 2.0 V6 TB
    Utworzone przez mateo020 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 11:21
  5. Mycie komory silnika
    Utworzone przez zieloo007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 17-05-2010, 19:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory