http://www.se.motorex.com/File/se/Sw...FSX%205W40.pdf
Trochę niski TBN, za to Noack niezły...
http://www.se.motorex.com/File/se/Sw...FSX%205W40.pdf
Trochę niski TBN, za to Noack niezły...
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Przy ograniczeniach mid saps dużo więcej TBNu nie uzyskasz, pewnym wyjątkiem jest Penrite Enviro+ ale za to Motorex to prawdziwy/pełny PAO/ester - kiedyś nawet korespondowałem na temat tego oleju z ich centralą w CH i potwierdzili optymalne proporcje baz GIV/GV co jest bardzo rzadkie w klasie C3 w EU.
W Polsce to w ogóle enigmatycznie wygląda - ale do dystrybutora nie mam daleko, może nawet tam podjadę. Jakoś bardziej ufam Szwajcarom niż Włochom, jeśli chodzi o sprawy techniczne.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Daj znać czy w ogóle jest i ewentualnie ile za 4L teraz![]()
A Selenia Sport Power? Droga jak cholera, ale z karty wynika, że syntetyk.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Okazuje się że jednak nie do końca...
Dziś byłem na wymianie oleju w FAP. O ile pierwszy gość z którym wczoraj osobiście się umawiałem na wymianę, i gość który dzisiaj wypisywał zlecenie potwierdzili że wleją Mobil1 ESP 0W40, to już kolejny gość który przylazł po zlecenie zaczął się burzyć że to 0W40 i że tego nie naleje. Wyjaśniłem mu że to jedyny olej rekomendowany przez Mobila do tej Alfy, i że ma potrzebne normy ACEA C3 i Fiat -S2. Po godzinie gość przyniósł mi pokazać olej jaki zaleją a tu niespodzianka: Mobile Super X1 5W40:
http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...0-x1-5w40.aspx
który nie spełnia norm ACEA C3 ani Fiat -S2. Tłumaczę gościowi że on nie ma tych wymaganych norm, a ten zaś że przecież jest 5W40.
Ciekawe gdybym ja taki olej zalał i coś by się stało to żadnej gwarancji nie byłoby na silnik, a oni sami próbują lać coś czego chyba nie powinni.
Nie szło się dogadać z gościem więc w końcu powiedziałem żeby lali już tą Selenię Star PE 5W40. Trudno, za rok zrobi się płukankę i wleje jakiegoś Penrite, Amsoila czy inny dobry olej. Wymiana już raczej nie w FAPie, auto będzie po gwarancji to już mi nie będzie zależało robić serwisu w ASO.
Żeby było śmieszniej, do instrukcji dla silników EURO6 wróciła Selenia StAR P.E. jako olej do wszystkich silników benzynowych 1.4... W dodatku jest wyraźnie wytłuszczone, żeby używać tylko oleju w specyfikacji SAE 5W-40.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
no to pięknie, nieźle ktoś namieszał we włoszech z tymi olejami do Julki. Czyli co, wychodzi na to że ten C2 0W30 to jednak pomyłka była?
Zamieszanie konkret, mam Julkę z 2013 roku i nie wiem czy lać do niej 0w30 czy 5w40. Na allegro dostępny tylko ten drugi, ciekawe jak w ASO. Czy generalnie jest przeciwwskazanie jeżeli teraz mam zalany 0w30 wymienić na 5w40 multiair?
2 tygodnie temu w ASO nie było problemu z zalaniem Selenii 0W30. Tzn. sami na taki wymieniają, z automatu. Widzę, że te parametry oleju i interwały między przeglądami się zmieniają ostatnio co kilka miesięcy...