Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Nagrzewanie się silnika, po wymianie termostatu!

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Jts
    Postów
    5

    Domyślnie Nagrzewanie się silnika, po wymianie termostatu!

    Witam, otóż mam taki problem. oddałem moją Alfę do warsztatu na wymianę termostatu i zauważyłem po odebraniu samochodu takie rzeczy:
    silnik osiąga temperaturę 90 stopni po przejechaniu ponad 10 - 12 km (to normalne?) i wskazówka temperatury nagle spada do 70 stopni jadę kawałek 90 i znów 70 i tak w kółko dodam, że temperatura na zewnątrz to -2 stopnie.
    2 problem zauważyłem, że po odebraniu auta nie zaświeca mi się w żadnym wypadku kontrolka klimatyzacji, gdzie wcześniej jak miałem ustawione auto, to zawsze świeciła! Teraz nawet jak wcisnę przycisk też nie świeci!
    Czy mechanik mógł coś sknocić?
    Proszę o odpowiedź za co z góry dziękuję i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Powinna się nagrzać szybciej, skoki temperatury są nie normalne, może źle odpowietrzona? Klimy nie włączysz poniżej określonej temp. na zewnątrz. Nie pamiętam ile ale coś koło kilku stopni w plusie, takie zabezpieczenie sprężarki.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Klima przy takiej temp moze sie nie zalaczac.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavol Zobacz post
    Powinna się nagrzać szybciej, skoki temperatury są nie normalne,
    To zależy. W nowych autach, jest to tak zrobione, że wskazówka temperatury jak wskoczy na 90 stopni to tak stoi, natomiast w starszych wskazówka jest "mobilna" i pokazuje bardziej dokładniej temperaturę. Wiadome jest, że podczas jazdy wytwarzany jest pęd powietrza, co również chłodzi dodatkowo silnik. U mnie jest tak samo... Gdy jadę temperatura nigdy nie wzrasta do 90 stopni, tym bardziej gdy na dworze panuje taka temperatura jak teraz. Wystarczy się zatrzymać i moment wskazówka na desce rozdzielczej wskakuje na 90 stopni, a gdy zaczynam znowu jechać i przejadę kawałek pęd powietrza schłodzi silnik i wskazówka spada na około 75-80 stopni.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Po pierwsze, zapewne nie spada ci do 70 tylko do około 80 z kawałkiem, już dawno jest wyjaśnione na forum, że druga kreska to 80 st. a nie 70st. Jak masz założony nowy termostat vernet lub jakiś inny niż oryginalny to właśnie widać na wskaźniku moment otwarcia termostatu, auto nagrzewa się do około 90 st i w momencie otwarcia termostatu wskazówka opada na około 85st. i tak sobie stoi, jak zacznie się ochładzać płyn to znowu termostat zamknie się i temperatura wzrośnie do 90 i znowu lekko spadnie, jest to wina między innymi wyskalowania wskaźnika temperatury płynu w innym samochodzie nie zobaczysz tych 5 st. w alfie tak Ale najlepiej podpiąć komputer i na nim sprawdzić temperaturę wtedy wszystko będzie widać czarno na białym.

  6. #6
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawel2910 Zobacz post
    Po pierwsze, zapewne nie spada ci do 70 tylko do około 80 z kawałkiem, już dawno jest wyjaśnione na forum, że druga kreska to 80 st. a nie 70st. Jak masz założony nowy termostat vernet lub jakiś inny niż oryginalny to właśnie widać na wskaźniku moment otwarcia termostatu, auto nagrzewa się do około 90 st i w momencie otwarcia termostatu wskazówka opada na około 85st. i tak sobie stoi, jak zacznie się ochładzać płyn to znowu termostat zamknie się i temperatura wzrośnie do 90 i znowu lekko spadnie, jest to wina między innymi wyskalowania wskaźnika temperatury płynu w innym samochodzie nie zobaczysz tych 5 st. w alfie tak Ale najlepiej podpiąć komputer i na nim sprawdzić temperaturę wtedy wszystko będzie widać czarno na białym.
    Dokładnie tak jest.Na vernecie tak się dzieje.Behr jest stabilniejszy otwarcie/zamknięcie jest prawie nie zauważalne.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Też mam Verneta i mam to samo.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Jts
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam, dziękuję za odpowiedzi.
    Kupiłem termostat Verneta, tak mi doradzono w sklepie, a co do nagrzania silnika to też prawidłowo się nagrzewa? do pracy dojeżdżam 5-6 km i temperaturę mam trochę wyżej 50 stopni.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Na moje prawidłowo... W lato trwałoby to szybciej, w zimę trochę dłużej. Niech jeszcze ktoś coś napisze na ten temat, jednak jak dla mnie to norma.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Trzeba zrobić logi komputerem. U mnie oryginał behr jak się nagrzeje to trzyma ciągle przy kresce (80*). W lecie 90*. Nagrzewanie się auta w zimie to 10 km i tak dobrze dla diesla
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. Nagrzewanie się silnika 1.9 16v mjtd a spalanie
    Utworzone przez Dusior w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-10-2013, 19:27
  2. [146] Długie nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez suckert w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 09:00
  3. nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez areyoufine w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2010, 10:24
  4. Po wymianie termostatu
    Utworzone przez arczi444 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-02-2010, 09:53
  5. bardzo wolne nagrzewanie się silnika
    Utworzone przez gaspar w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-12-2009, 09:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory