Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Spalanie... Masakra! 2.0 TS

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Nie da się wywalić sond z programu.. są one konieczne do pracy prawidłowej tego silnika..

    A co do spalania.. do autora w opisie po lewej masz podane że masz pełny wydech ragazzona.. to jeśli to prawda to nie szukaj dziury w całym.. zamontowałeś sportowy wydech a potem dziwisz się że spalanie skoczyło Ci te 2 litry w góry.. tak realnie Twoje auto powinno palić 12-13 litrów.. bo co tu gadać to nie są oszczędne silniki.. więc po zmianie wydechu zmieniła się praca sond co wpłynęło na ilość paliwa podawanego do silnika.. tyle w temacie..

    Skąd wiem? z własnego doświadczenia.. mam 1.6 120 koni ze zrobionym całym wydechem i jeszcze dolotem.. spalanie średnio 12 litrów czasem dojdzie do 13.. jeździłem na diagnostykę do aso.. byłem dwukrotnie na hamowni.. i podsumowanie tych "badań" jest takie że po zmianie wydechu jak i dolotu zmienia się dawka podawanego paliwa do silnika ale ponieważ ecu nie wie że to jest sportowy wydech i tak ma być to defacto nic sensownego z tym dodatkowym paliwem nie robi.. więc jedyne co się dzieje to wzrasta spalanie, moc utrzymuje się na poziomie serii bo ecu jest zaprogramowane by taką moc miało.. no i oczywiście prócz spalania dostajemy ładny dźwięk z wydechu..

    Jedynym sposobem na poprawę tej sytuacji jest remap ecu.. czyli zmiana mapy.. zyskamy na tym pewnie te 10-12 koni no i ustabilizujemy spalanie do części tuningowych które mamy w aucie.. albo spalanie spadnie po takim remapie do prawidłowego poziomu albo pozostanie na tym samym poziomie ale te kilka dodatkowych koni będzie to miało nam rekompensować.. Jedyny problem jest taki że większość tunerów nie bawi się w robienie remapów w wolnossących silnikach a już zwłaszcza w TSach.. a jeśli już znajdziesz chętnego to koszt jest na tyle duży że przyrost mocy nie jest tego wart lepiej dokładać do paliwa bo i tak nie zwróci ci się ten remap..

    Stąd ja jeżdżę tak dalej i mam to już gdzieś
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qronus
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 2002r Distinctive, 2,0 TS, exhaust full ragazzone
    Postów
    25

    Domyślnie

    w kazdym razie sprawdze jeszcze wszystkie newralgiczne podzespoły jutro jestem umowiony u mechanika, podepniemy pod komp sprawdzimy sondy przepływke, potem swieczki i katy zapłonu. i jak juz sie upewnie ze to napewno to, bede duzo spokojniejszy Ponieważ wydech był w aucie już jak go sprowadzałem z niemiec, a wtedy spalanie miałem nizsze.

    Po drugie dłuzsza chwile wąchałem te spaliny jak narkoman i kurde ani troche wacha nie czuc, sama para wodna prawie. moze ja jakies gówniane paliwo zatankowałem? chwila moment co to było... ? a juz wiem pełny bak na orlenie w katowicach. co zawsze tankowałem na shellu nitro 95 i nie miałem takiego problemu ze spalaniem? czy to moze byc przyczyna?
    Ostatnio edytowane przez Qronus ; 04-12-2014 o 16:35

  3. #23
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Zobacz jaki masz czas wtrysku i przepływ powietrza na wolnych obrotach.
    Zobacz też jak zachowuje sie przepływomierz, na 4 biegu do odcinki.
    Na wolnych obrotach ciężko będzie zbadac przepływkę, gdyż masz elektroniczna przepustnicę a ona troche ogranicza badanie.

    Np. Mój przepływomierz na wolnych obrotach dojechał do 120kg/h, a podczas jazdy na 4 biegu do odcinki miał już 390kg/h.
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #24
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2014
    Postów
    1

    Domyślnie

    A sprawdziłeś po prostu przewody paliwowe? Nie czujesz zapachu wokoło samochodu?

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qronus
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 2002r Distinctive, 2,0 TS, exhaust full ragazzone
    Postów
    25

    Domyślnie

    nie czuc, ani co najlepsze z wydechu tez nieczuc spalinami, reka sie nie klei, to tak jakby para wodna nie spaliny.

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qronus
    Dołączył
    11 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 2002r Distinctive, 2,0 TS, exhaust full ragazzone
    Postów
    25

    Domyślnie

    wyszło przyczyna było wszystkie sondy popalone grzalki i przepływonierz przeklamuje z temp powietrza. pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Masakra po wymianie przepływomierza
    Utworzone przez stachuelo18 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2014, 16:12
  2. Remont 1.9 JTD 16V ... masakra!
    Utworzone przez jaboleq w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 20-07-2012, 06:46
  3. Przyciemnianie szyb - masakra
    Utworzone przez Pati&Grzesiek w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 18:33
  4. [155] Zamek i klamka... masakra
    Utworzone przez Piotrek3006 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-03-2009, 11:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory