Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Spadająca temperatura na wskaźniku podczas jazdy

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał mojamama Zobacz post
    Może do 1,6 pb koszt termostatu Vernet to jest 90zł natomiast do 1,9 diesla 8v termostat kosztuje około 170. Dwa razy zmienialem termostat u siebie w 1,9 jtd 8v i mogę powiedziec, że sprawny termostat jak osiągnie 90 stopni to już tak zostaje, bez względu na jazde na biegu z górki czy włączanie ma max ogrzewania. Jazda z górki i ogrzewanie spowodują, że dłużej bedzie do tych 90 dochodził.

    Wszelkie skoki temperatury, trudności w osiągnięciu 90 st lub później spadek temperatury i problemy z ogrzewaniem wg MOJEGO doświadczenia z termostatami to objawy ich wadliwej pracy (uszkodzenie, zapchanie itp).
    W nowszych autach jest to zrobione tak, że po osiągnięciu 90 stopni (oczywiście mowa o wskazówce temperatury), zatrzymuje się ona na właśnie 90 stopniach i tak stoi przez cały czas. Jest to zrobione właśnie dlatego po to, żeby ludzie nie latali i nie panikowali, że samochód im się nie nagrzewa, bądź temperatura "faluje". Podepnij się pod ecu i obserwuj temperaturę. Nie możliwe jest, aby temperatura stała sztywno na 90 stopniach.

    Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 TS 105KM
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawid2092 Zobacz post
    A co powiecie na taki przypadek: Stojąc Alfą na biegu jałowym wskaźnik paliwa spada aż o jedną kreske. A jadąc później autem co chwila ten wskaźnik się unosi i gdy przejade jakies 5 km wraca na swoją poprzednią pozycje . Już dwa razy tak mi się zdarzyło. Jest ktoś w stanie to wytłumaczyć? :O
    Być może termostat się otwiera i zamyka, najlepiej w tej sytuacji jednak sprawdzić pod kompem czy temperatura nie spada za nisko. W zasadzie po nagrzaniu powinno trzymać w zakresie 85-90, ja miałem spadki nawet do 50 stopni wg wskaźnika, ale podczas jazdy, termostat wymieniony i trzyma 85-90 stopni (a przynajmniej wskazuje tyle).

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mojamama
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 147 1,9JTD 115KM 8V
    Postów
    82

    Domyślnie

    Nie jestem mechanikiem tylko praktykiem. Wytłumacze to w taki sposób, że jak mialem uszkodzony termostat to zjeżdzajac z góry - 1,5 km temperatura spadała z 90 na 75, a jak mam założony nowy termostat to po osiągnieciu 90 tak już pozostaje. Poza tym w silniku tez wystepuje tarcie jesli się nie mylę i pewnie to sprawia że silnik sie nie wychładza. Jesli nie mam racji to niech mnie ktos sprostuje.

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    W nowszych autach jest to zrobione tak, że po osiągnięciu 90 stopni (oczywiście mowa o wskazówce temperatury), zatrzymuje się ona na właśnie 90 stopniach i tak stoi przez cały czas. Jest to zrobione właśnie dlatego po to, żeby ludzie nie latali i nie panikowali, że samochód im się nie nagrzewa, bądź temperatura "faluje". Podepnij się pod ecu i obserwuj temperaturę. Nie możliwe jest, aby temperatura stała sztywno na 90 stopniach.

    Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka
    W mojej 147 tak jest że jak osiągnie 90C to ani drgnie w dół. Wiadomo że jak mu przywalę ogrzewanie na max gdy się grzeje to wolniej mu to idzie ale gdy już osiągnie to nie ma bata żeby spadła temperatura z 90. Nic wyżej nic mniej

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marco21 Zobacz post
    ale gdy już osiągnie to nie ma bata żeby spadła temperatura z 90. Nic wyżej nic mniej
    Bo tak powinno być
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Ja mam 2.0 i u mnie w trasie w obecnych temp. oscyluje 75-85 st.C. Czy to powód do zmartwienia? Auto jeżdzi świetnie, pali srednio 10l na 100 gazu. Czy instalacja gazowa ma wpływ na temp. silnika? Ile nowy termostat do 2.0 będzie kosztował?

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Instalacja LPG powinna pomagać dogrzać się silnikowi z racji tego że gaz ma większą temperaturę spalania.
    Na twoim miejscu zzainteresowałbym się termostatem i sprawdził czy czasem przy 70 stopniach nie masz już gorącej górnej rury do chłodnicy co by oznaczało że otwiera się on za wcześnie.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    ok, sprawdzę. Na dodatek zaobserwowałem, że termostat przy rozgrzewaniu silnika otwiera się przy 80 stopniach...może wskaźnik źle pokazuje?

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Wskaźnik kłamie. Podepnij się pod komputera i porównaj temperature z ECU a tą na zegarach
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

Podobne wątki

  1. Za wysoka temperatura podczas jazdy w v6
    Utworzone przez Litrowy w dziale 156
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 10:13
  2. Termostat. podczas jazdy temperatura spada
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-11-2013, 13:09
  3. spadająca temperatura silnika JTD podczas jazdy
    Utworzone przez xdj1 w dziale GT
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 25-09-2013, 09:01
  4. Temperatura spada podczas jazdy. V6
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-04-2012, 11:15
  5. wysoka temperatura podczas jazdy
    Utworzone przez pologrzes71 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-08-2009, 17:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory