Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Alfa 166 3.0 Swieci CODE - brak pomysłów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Chyzioslaff
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    jest 2x166, Avensis T27, Passat B4
    Postów
    275

    Domyślnie Alfa 166 3.0 Swieci CODE - brak pomysłów

    Witam,

    od jakiegoś czasu nie mogę dojść do ładu z moją alfą. Ciągle jej coś nie pasuje. Zaczęło się od tego że stacyjka nie odbijała z rozruchu na zapłon. Uszkodził się przez do bendix w rozruszniku. Zabrałem się za naprawę i przy okazji chciałem zrobić w alfie jeszcze kilka rzeczy. Wymieniłem rozrząd z pompą wody, wydech, świece, sondę lambda, uszczelki pod kolektorem ssącym. W czwartek chciałem odpalić jeszcze bez wydechu sondy i gumy łączącej przepustnice z filtrem powietrza. Trochę miała problemy ale po kilku dziesięciu sekundach kręcenia i zabawie pedałem gazu odpaliła. Pracowała dość kiepsko. Myślę rozrząd źle złożyłem ale coś mi nie pasowało więc sprawdziłem kolanka i na 3 cylindrze zimne. Rozebrałem i okazało się że nowa świeca nie działała. Ok, wymieniłem i poskładałem wszystko jak trzeba. No to za kluczyk a tu zero reakcji. Rozrusznik kręci a tu nic, zero zapłonu.
    No i teraz zaczynają się schody.
    Zapaliła sie na stałe kontrolka CODE. Sprawdziłem kluczykiem kilka razy i żadnej zmiany. Myślę rozkodował się kluczyk albo padła antena od IMO. Więc do domu po drugi kluczyk a tu dalej nic. Sprawdziłem antenkę jest ok. Zacząłem czytać forum i sprawdziłem chyba wszystkie pomysły poza odwiedzeniem ASO. Nic nie pomogło więc chciałem zakodować kluczyk pedałem gazu. A tu kolejna niespodzianka. Od momentu włączenia zapłonu nawet na "checu-u" nie zapala mi się kontrolka od awarii układu wtryskowego. Sprawdziłem licznik i dioda jest ok. Podpiąłem jeszcze drugi licznik i jest to samo. Mogę rozpiąć całą instalację przy silniku a kontrolka nie zapali się.

    Może ktoś ma jakiś pomysł jak zmusić ją do współpracy. Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna. Nie mam możliwości podpięcia auta do kompa więc póki co próbuję bez niego. O 14 działała, wymieniłem tylko świecę i o 15 już nie.

    Dodam że aku naładowane na ful, rozrusznik kręci jak szalony. Styki przy IMO wyczyszczone. Wiązka od silnika rozpięta i ponownie podłączona po dokładnym czyszczeniu styków.

    Proszę o jakieś pomysły czy sugestie gdzie szukać. Chciałbym ją odpalić i na kołach jechać na kompa bo mam problem z logistyką (nie mam lawety a do najbliższego serwisu 60 km). Chyba że ktoś na jakiś pomysł na jakiś sensowny interfejs który mógłby mi pomoc.

    Z góry dziękuję za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Chyzioslaff Zobacz post
    bez wydechu sondy i gumy łączącej przepustnice z filtrem powietrza. Trochę miała problemy ale po kilku dziesięciu sekundach kręcenia i zabawie pedałem gazu odpaliła. Pracowała dość kiepsko.
    A czego się spodziewałeś, że v6 będzie pracować równo bez przepływomierza ?

    Spróbuj standardowo odpiąć akumulator na godzinę i przed ponownym podpięciem złącz ze sobą klemy żeby rozładować wszystkie kondensatory w elektryce. Ja też miałem kiedyś problemy z CODE po odpięciu przepływki i raz gdy do ODB był wpięty VAG KKL. Odłączenie aku rozwiązywało problem.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Chyzioslaff
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    jest 2x166, Avensis T27, Passat B4
    Postów
    275

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    A czego się spodziewałeś, że v6 będzie pracować równo bez przepływomierza ?

    Spróbuj standardowo odpiąć akumulator na godzinę i przed ponownym podpięciem złącz ze sobą klemy żeby rozładować wszystkie kondensatory w elektryce. Ja też miałem kiedyś problemy z CODE po odpięciu przepływki i raz gdy do ODB był wpięty VAG KKL. Odłączenie aku rozwiązywało problem.

    Ta nie równa praca to była taka szarpana jak to na 5 cylindrach. Świeca była fabrycznie uszkodzona.

    Aku było odpięte na całą noc przed podłączeniem zwarłem klemy. Nie pomogło.

    Myślę że problem jest z układem zapłonowym a nie świecąca kontrolka od błędu układu wtryskowego jest objawem. Tylko nie wiem gdzie szukać przyczyny.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Po pierwsze: odpalanie z odłączoną sondą to kiepski pomysł. Jak mi kiedyś sonda padała, to po złapaniu błędu objaw był taki, że rozrusznik kręcił, a alfa nie paliła. Mogłem kręcić do upadłego i nic. Pomagało tylko podłączenie kompem i skasowanie błędu sondy. Także tu możesz mieć odpowiedź na pytanie: czemu nie pali?
    Po drugie: CODE również nie pozwoli zapalić, ale tego nie wiem jak się pozbyć - jedyne przypadki, jakie znam spowodowane był uszkodzonym aku lub za niskim napięciem.
    Kolejna sprawa: po długim odłączeniu aku zresetowałeś parametry adaptacyjne - odpalenie bez dolotu i zabawa pedałem gazu to kolejny gwóźdź do trumny dla ECU

    Ja bym zrobił tak:
    - odłącz aku
    - podłącz wszystko na gotowo
    - podłącz aku
    - "zresetuj" przepustnicę (kluczyk na MAR czekasz 90s, wyłącz 90s, włącz i odpal)
    - jeżeli odpali to po odpaleniu NIE DOTYKASZ pedału gazu do zagrzania silnika

    Jeżeli nie odpali co mocno prawdopodobne, to raczej tylko podłączenie kompa. Niestety błąd od sondy nie znika po wyłączeniu stacyjki i podłączeniu sondy...
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    166 3.0 Sportronic
    Postów
    65

    Domyślnie

    CODE się świeci, bo nie ma komunikacji immo-ECU z powodu braku zasilania(lub masy) w ECU(dlatego nie świeci "marchewa"). Po pierwsze - bezpieczniki, po drugie - kostka stacyjki, masa na silniku jest bo by rozruch nie kręcił, trzeba sprawdzić masę do kabiny. Ogólnie pinologia ECU do sprawdzenia.

Podobne wątki

  1. Brak świateł cofania = brak pomysłów
    Utworzone przez roomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-09-2014, 11:38
  2. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:46
  3. 147 SS uład selespeed, brak sił i pomysłów..
    Utworzone przez gixxer w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-08-2013, 20:39
  4. Swieci sie code i nie odpala
    Utworzone przez alfawieslaw w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 09:35
  5. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 13:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory