Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Temat: Alfa gt 1.9 jtd pytanie odnośnie obrotów

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    Napisz na forum regionalnym Łódzkim ktos ci poleci dobrego mechanika i kogos do polerki,moja 156 stara po Łodzi jezdzi),aa ile naprawa w ASO??

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Hesik
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    BYŁO: Fiat Bravo 1.2 16V, Fiat Bravo 1.9 JTD, Alfa Romeo 156 2.0 TS JEST: Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    43

    Domyślnie

    He ja sie wczoraj z 156 rozstałem
    w aso około 2600 zł ale dokladnie nie pamietam nie bede tam naprawial

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150KM
    Postów
    257

    Domyślnie

    Kolego, nie ma półśrodków, jeździsz z kończącym się sprzęgłem i masz problem z rozpoznaniem objawów, skąd masz pewność, że dwumas już sam nie jest w stanie agonalnym?

    Co do wymiany sprzęgła i dwumasu osobno - ktoś mi to kiedyś doradził i tak też zrobiłem (sprawdzał facet i mówił, że dwumas jest w dobrym stanie - nie wiem co mnie tknęło żeby nie robić u teścia w warsztacie...). Wsadziłem nowe sprzęgło i wtedy dwumas zaczął umierać. Zacząłem słyszeć grzechotanie na niskich obrotach, podjechałem do warsztatu we Wrocławiu, gdzie specjalizują się w autach włoskich. Facet posłuchał i mówi, że to dwumas, ale co tam, żeby jeździć póki nie padnie i że on w swojej 156 ma takie grzechotanie od 30k km. Mówię mu, że sprzęgło jest nowe i że po przejechaniu tysiaka na tym sprzęgle odezwał się dwumas. On na to, że luzik, że tak bywa itp. Ponieważ nie lubię wszelkich odgłosów "obcych" w aucie, postanowiłem, że dwumas czy dobry czy nie musi zostać zrobiony. Pojechałem do warszatu teścia, zostawiłem auto na tydzień żeby sobie mogli spokojnie zrobić. Co się okazało - dwumas tłukł się o nowe sprzęgło i zajechał okładzinę (prawie tysiak w plecy). Zamówiłem nowe sprzęgło i dwumas i kazałem wymieniać. Nauczony tym błędem już zawsze będę robił te rzeczy razem i każdy kto Ci doradza inaczej nie wie co mówi. Sama usługa wymiany sprzęgła i dwumasu jest kosztowna, wiąże się z wyjmowaniem skrzyni itp. Dlatego lepiej zrobić to raz, a porządnie i nie bawić się w żadne druciarstwo. Wszyscy mi gadali, że Alfy się psują zanim kupiłem swoją, a prawda jest taka, że Alfy się nie psują częściej niż inne marki, trzeba tylko o nie dbać i nie bawić się w półśrodki oraz usuwać usterki zanim faktycznie się wydarzą, bo większość daje o sobie znać na długo przed faktem. Jeśli uważasz wydatek 2,5k za wymianę dwumasu ze sprzęgłem jako kolosalny koszt, może warto zmienić auto na tańsze w eksploatacji? Może jakąś benzynę? Nie pisze tego złośliwie, po prostu diesle to skomplikowane jednostki, które są może i oszczędne, ale te oszczędności prędzej czy później wsadzisz w eksploatację.

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Hesik
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    BYŁO: Fiat Bravo 1.2 16V, Fiat Bravo 1.9 JTD, Alfa Romeo 156 2.0 TS JEST: Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    43

    Domyślnie

    Siema
    Dlatego mam też zamiar wykonczyc sprzeglo i wymienic caly komplet. jezdze glownie po miescie wiec ze slizgajacym sie sprzeglem nie stwarzam zagrozenia. ale sluszna uwaga co do kosztów jestem w stanie zaplacic taka kwote mozliwosc jazdy GT dzieki za odp pozdro.
    p.s.
    znasz jakies dobre warsztaty w Łódzkiem ?

  5. #25
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD 150KM
    Postów
    257

    Domyślnie

    Niestety nie znam, ale warto szukac takich, ktore sie spacjalizuja w marce albo grupie marek - wloskie auta w wiekszosci robione na tych samych podzespolach.

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hesik Zobacz post
    a tak z ciekawości skoro objawy pojawiły się teraz to ile jeszcze km uda sie zrobić na tym sprzęgle ?
    Dużo, tylko nie wciskaj pedału przyspieszenia do oporu jak będziesz wcześniej jechał z obrotami poniżej 2tys, zamiast tego najpierw zredukuj bieg.
    Jak zaciągniesz ręczny i wbijesz drugi bieg to podczas puszczania sprzęgła silnik zgaśnie czy będzie odczuwalny uślizg? - tak najszybciej stwierdzisz czy nadszedł czas na wymianę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-06-2015, 17:26
  2. Pytanie odnośnie ASR/VDC
    Utworzone przez Lenix w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 18:01
  3. Pytanie odnośnie zmieniarki
    Utworzone przez SilverV6 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-09-2012, 12:06
  4. [156] Pytanie odnośnie 2.4 JTD
    Utworzone przez Domin_6kila w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-09-2008, 17:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory