Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Wyłączenie ASR, VDC

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147, 1.9 JTD 8v 2002
    Postów
    252

    Domyślnie Wyłączenie ASR, VDC

    Śnieżek to wiadomo,czasem kusi w jakiś zakręcik na parkingu czy bocznej drodze zaciągnąć ręczny. Jak to jest u was, bo w mojej 147 pomimo wyłączonego ASR auto zachowuje się tak,że po zaciągnięciu ręcznego (wiadomo kontrolka i sygnał dźwiękowy) auto traci sterowność idzie bokiem a za moment słychać i czuć ,że przednie koła zatrzymują się poprzez dohamowanie. Czy idzie ten system kontroli jakoś obejść? Zaznaczam,że ASR wyłączony. Przy włączonym dzieje się tak samo,więc to chyba wpływu nie ma.

    Wiadomo,że lepiej,że taki system jest,bo chodzi o bezpieczeństwo, a to najważniejsze, ale wiadomo też jak jest z tą zabawą śniegowo-parkingową :-)

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Masz jeszcze taki bajer jak przyspieszenie boczne, jak komp to wyczuwa to hamuje auto tzw. ebd, esp czy kij wie jak to sie nazywalo, nie da sie go obejsc, chyba, ze wyciagniesz bezpiecznik i dezaktywujesz w pizdu abs itd. Mianowicie do takich rzeczy to bym sobie kupił stare bmw niz dziadował alfe na recznym z przednim napedem ;d

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Zlituj się i poszukaj na forum/google. Tyle razy już było, że VDC/ESP nie da się wyłączyć w 147/156/GT. Po co nowy temat?

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bucho144
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Złotoryja
    Auto
    Alfa Romeo 147 Black Line 2007
    Postów
    132

    Domyślnie

    niektórzy radzą wyciągnąć bezpiecznik ars/esp ale on jest tez połączony z abs (chyba) więc to nie o taki sposób tobie na pewno chodziło, jak wyłącznik naciśniesz to gdy juz wyprowadzisz auto z równowagi bez kontry to samo próbuje się wyprostować? ( chodzi mi o to czy poszczególne hamulce przód tył lewo prawo się blokują) czy to się dzieje jak masz kontrę i dociśnięty gaz do oporu? niektóre systemy załączają się ponownie po przekroczeniu około 40km/h pomimo wyłączenia ich lub po przekroczeniu pewnej bariery poślizgu ( dają sie lekko uśliznąć ale potem interweniują). ja jeszcze nie miałem okazji żeby dłużej się pobawić z wyłączonym ASR-em, na drodze po zarzuceniu lekko tyłem lekko wystarczyło popuścić kierownice i sama się wyprostowała

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Ja moją Alfą 166 bawiłem się na płycie poślizgowej w Międzychodzie
    Maks można było wjechać do 90km/h na płytę, ja tak długo próbowałem ją w poślizg dać, ze instruktor pozwolił mi trochę szybciej wjechać i wjechałem przy 120, i ni wuja.. Nie szlo jej w poslizg dac mimo wyłączonego asr

    ESP nie da się wyłączyć jak to jest u mnie


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Możesz spróbować oszukać systemy. Przejedź się po parkingu z zablokowanymi tylnymi kołami. Powinien się pojawić błąd ABS i wyłączą się systemy. Potem po paruset metrach normalnej jazdy/ponownym odpaleniu powinno być znowu wszystko ok

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    ja swoją siodemka byłem na torze Kielce na szkoleniu sjs i robiłem wszystko, żeby wprowadzić alfę w poślizg na mokrym i...nie dało się. Systemy bezpieczeństwa alfa ma znakomite. Ale na ubitym sniegu to co innego - alfa chodzi bokami bez ręcznego, tylko trzeba miec troche odwagi i szerokie pobocza

  8. #8
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bucho144
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Złotoryja
    Auto
    Alfa Romeo 147 Black Line 2007
    Postów
    132

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    ja swoją siodemka byłem na torze Kielce na szkoleniu sjs i robiłem wszystko, żeby wprowadzić alfę w poślizg na mokrym i...nie dało się. Systemy bezpieczeństwa alfa ma znakomite. Ale na ubitym sniegu to co innego - alfa chodzi bokami bez ręcznego, tylko trzeba miec troche odwagi i szerokie pobocza
    Dużo zależy od opon i kształtu bieżnika, jedne uwielbiają śnieg inne wodę, też mi się tak wydaje jak trochę popada śniegu i droga nie odśnieżona to bez ręcznego też da radę, picanto ciężko mi było na zwykłej drodze z ubitym śniegiem wymusić żeby tył trochę zarzuciła, prędzej przód puszcza, golf VI ledwo wyłączysz esp i zaraz z powrotem atakuje hamulce wiec zabawy niema, szkoda że wszystkie płyty poślizgowe są tak daleko od legnicy, z wielka chęcia potrenowałbym 147 w bezpiecznym otoczeniu, puki co trzeba czekać aż word w legnicy ukończy budowę swojej może da rade wtedy poćwiczyć

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    A co ma ASR do zarzucania tyłu w FWD

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Na początek to polecam przeczytać CO TO JEST ASR I DO CZEGO SŁUŻY.

    A potem poszukać na forum, że jedynym sposobem na wyłączenie systemu VDC(ESP) jest wywołanie błędu (np. przez wyciągnięty bezpiecznik).

    Temat do zamknięcia!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Wyłączenie ASR
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 25-01-2016, 21:49
  2. wyłączenie egr-a
    Utworzone przez aveon w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-02-2015, 18:55
  3. Wyłączenie EGR
    Utworzone przez mis w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-08-2014, 12:34
  4. Wyłączenie ASR/ESP
    Utworzone przez Mateusek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 06:26
  5. wyłączenie funkcji auto wyłączenie radia
    Utworzone przez Seweryn80 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory