Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Temat: Co wybrać do 14 tys.

  1. #21
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar axel83
    Dołączył
    08 2009
    Auto
    Alfa Romeo
    Postów
    257

    Domyślnie

    Moim poprzednim autem był Focus II 1.6tdci. Mimo najechanych 270tys z autem nic się nie działo. W zimę mimo -20 stopni odpalał jak benzyna -obecna Alfa 159 z kultura pracy silnika i spasowaniem układu napędowego może się schować. Paliło to 2-3 litry mniej niż Alfa. Sprzedałem bo mi się nie podobał (białe kombi) i w sumie czasem żałuje zamiany

  2. #22
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar skipas
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rawicz (okolice)/Grodzisk Wlkp
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V GRIGIO STROMBOLI 2007r/Peugeot 308 SW 1.6HDI 2010r
    Postów
    238

    Domyślnie

    Jeżeli ktoś pisze że jednostka 1.6 HDI nie jest rozkoszna ten chyba nie wie co pisze i nie użytkował takiego motoru. Jest to jedna z najlepszych jednostek PSA i najmniej awaryjna, użytkowałem ten silnik w peugeocie 307 i mogę tylko polecić. Silnik ten montowany był w focusach,peugeotach,citroenach oraz volvo.Tak samo jak silnik 2.0 HDI

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    159SW 16V 150KM, Mercedes Vito
    Postów
    275

    Domyślnie

    Ja nie pisze o silniku tylko samochodzie jako calosci w 407. Pooza tym silnik ten jest za slaby do tego samochodu. W tym modelu za taka kase chyba w kazdym sprzedawanym beda polamane klapy nawiewu. To tak ok 1k pln w plecy :-)

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar skipas
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rawicz (okolice)/Grodzisk Wlkp
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V GRIGIO STROMBOLI 2007r/Peugeot 308 SW 1.6HDI 2010r
    Postów
    238

    Domyślnie

    Jeśli 407 to tylko 2.0HDI, bardzo przyjemne auto użytkowałem 3 lata, wiadomo części troszkę droższe ale i tak nie ma tragedii, trzeba dbać o FAP lub całkowicie go usunąć.Przez ten czas nie miałem problemów z autem, jeśli znajdzie się dobry egzemplarz posłuży długo i bez problemów.

  5. #25
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał skipas Zobacz post
    Jeżeli ktoś pisze że jednostka 1.6 HDI nie jest rozkoszna
    Co ty bredzisz
    Miałem okazję pojeździć 307 kombi, 308 i zdaje się C3 picasso.

    307 zapakowana na full - ruszanie nawet pod niedużą górkę tragedia. Spalić sprzęgło jest baaardzo łatwo! Uprzedzę od razu ciotki że każdy z czterech kierowców przypalił sprzęgło więc to nie tak że nie potrafię ruszyć... Jak już ruszył to jakoś jechał.

    308 we trzy osoby z jakimiś tam bagażami - może być.

    W C3 z takim samym zestawem jak w 308 TOTALNA KASZANKA! Nie che jechać, nie chce wkręcać się na obroty, każe zmieniać biegi jak w tirze, brak szóstki. To była chyba jakaś najsłabsza wersja.

    Cytat Napisał skipas Zobacz post
    Jest to jedna z najlepszych jednostek PSA
    To trochę tak jakbyś powiedział że choroba "X" jest najlepszą ze śmiertelnych chorób...
    __________________________________________________ ________
    Cytat Napisał skipas Zobacz post
    ten chyba nie wie co pisze i nie użytkował takiego motoru
    Także jeździłem i powiem że dupska nie urywa!

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar skipas
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rawicz (okolice)/Grodzisk Wlkp
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V GRIGIO STROMBOLI 2007r/Peugeot 308 SW 1.6HDI 2010r
    Postów
    238

    Domyślnie

    Ktoś inny bredzi i nie umie czytać ze zrozumieniem, kolega nie szuka auta do wyścigów tylko do normalnej jazdy, 307 nie chciało jechać z tym silnikiem chyba tobie.

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał skipas Zobacz post
    Ktoś inny bredzi i nie umie czytać ze zrozumieniem, kolega nie szuka auta do wyścigów tylko do normalnej jazdy, 307 nie chciało jechać z tym silnikiem chyba tobie.
    Jeśli miał wersję 90-konną, to naprawdę szału ona nie robi. Poza tym 1.6 cierpi na parę drobnych "niedoróbek", które w porę nie poprawione doprowadzą do np. uszkodzenia turbosprężarki.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    hmm,
    w tej cenie +2/3k można jeszcze wyczaic civica generacji przed ufo (2001-2005 bodajże). Minus taki ze trzymają cene z przyczyn mi średnio znanych bo jednak czasem lozyska w skrzyni mogą się posypać i cos tam chyba ze wspomaganiem było. ALe poza tym to regulacja zaworow co 40k+ swiece i można jezdzic bez większych stresow. Kolejny minus to taki ze przeważnie sa wersje 1.4 i 90 kucy a w sporcie daja cale 1.5 i chyba 110 rączych konikow Poza tym wersja z klima automatyczna to chyba nie istnieje w Polsce a czujniki parkowania tyl to też ze swieca szukac
    Wiec jak chcesz mieć frajde z jazdy to kup gt od szerszenia za 14k

    http://www.forum.alfaholicy.org/sprz...stinctive.html

    co prawda 2.0 jts jest rownie kontrowersyjny co 2.0 ts ale przynajmniej jest na głupim pasku rozrządu a nie na lancuchu jak zrobili w 159
    Zreszta zrob porównanie z w/w civiciem i gdzie tu sport jak jest 110 vs 165 kucy

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    jak piszemy o silnikach PSA to dorzucę swoje 2 grosze ogólnie są OK - póki jeździ. Ale robić cokolwiek przy nim albo zaleźć usterkę to w łeb sobie strzelić ! A przynajmniej ja mam takie doświadczenia.

    Mój tata ma Volvo s40 1.6 110 koni ( czyli silnik PSA ) Kupił go od wujka który miał go około 1,5 roku wiec ja do auta nie podchodziłem bo miało być dobre i na bieżąco serwisowane. Fakt, było. Ale wsiadłem do tego auta jadę i zaczynam się zastanawiać gdzie te 110 koni. Miałem wrażenie że będę musiał wysiąść i go pchać. Po niedługich poszukiwaniach doszedłem że grucha turbiny padła. ( tak wujas jako emeryt i osoba nie korzystająca z pedału gazu nawet nie zauważył że coś jest nie tak ) Wyciągnąłem turbinę i zawiozłem do spr. Grucha wymieniona / cięgno wyregulowane i auto ożyło, śmiga. Ale tylko przez chwile bo zaczęło wchodzić w tryb awaryjny. A w silnikach PSA tryb awaryjny sygnalizowany nie jest. Po prostu masz muła pod maską / kręci się do 3 tys obr i nie ma żadnej kontrolki ani błędu w pamięci komputera. Tak więc najpierw czy zmienna dobrze ustawiona ( dobrze ) to później EGR ( dobry ) czujniki ( dobre ) nowe wężyki i zawór overboost a auto dalej przechodzi w tryb awaryjny i NIE MA ŻADNEGO BŁĘDU ! Jak już go chciałem zrzucić z mostu zauważyłem trochę sadzy na pancerzu węża różnicy ciśnień od DPFu. No i to było to - wężyk dosłownie był zwęglony w środku. Wymieniłem i jest OK. ALE te durne komputery w PSA nie wyrzucają błędu z DPFu. Skoro wężyk ciśnieniowy był przepalony to różnice cieśnin się rozjeżdżały i nie wiedział kiedy go wypalić. Ale tu nic . Echo.
    Inna sytuacja FORD Mondeo mk IV 2.2 TDCI 175 koni i 2 turbinki ( silnik PSA ) To samo . Kumpel przyjeżdża - auto w trybie awaryjnym. Jedziemy na kompa i echo. 0 błedów a 175 koni ani widać ani słychać. Wziąłem się za EGR i udało udało się znaleźć przyczyna od razu - zawiesił się . ALe paranoja jest fakt, że takie błędy nie są sygnalizowane.
    Także ja jak podchodzę do francuzów to najchętniej od tyłu kiedy stoi na luzie a z przodu jest urwisko.

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał skipas Zobacz post
    307 nie chciało jechać z tym silnikiem chyba tobie
    Cytat Napisał omron8 Zobacz post
    Jak już ruszył to jakoś jechał
    Zrozumiałeś co napisałem "rozkoszniku"?

Podobne wątki

  1. [164] Cow wybrać 12 czy 24V?
    Utworzone przez andrzej1980 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-12-2014, 20:50
  2. 147 - Którą wybrać?
    Utworzone przez Polini w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 08:38
  3. Co wybrać ?
    Utworzone przez Marsela w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 20:20
  4. Które GT wybrać?
    Utworzone przez pcek w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 10:59
  5. Co wybrać za ~15 tys.
    Utworzone przez Chasim w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory