Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Błąd silnika po pierwszym wciśnięciu hamulca 4HP20

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    166 3.0 automat 2004.
    Postów
    45

    Domyślnie Błąd silnika po pierwszym wciśnięciu hamulca 4HP20

    Cześć.


    W mojej 166 3.0 automat '04 (to chyba będzie 4HP20?) pojawia się problem z którym da się żyć, ale wiadomo, że chciałoby się go wyeliminować. Z góry zaznaczam, że nie wpływa w żaden sposób na działanie samochodu, silnika, skrzyni - wszystko dziala jak powinno.


    Błąd jest następujący:


    Automatyczna skrzynia biegów pozwoli wyjść z "P" do "D" tylko będąc na zapłonie + wciskając hamulec. I właśnie. Po odpaleniu silnika, bez ruszania skrzyni ani niczego innego wszystko jest ok, żadnych błędów. Po wciśnięciu hamulca (aby wybrać bieg) natychmiast pojawia się kontrolka silnika na desce, nawet zanim zostanie dotknięta skrzynia biegów. Oczywiście blokady lewarka skrzyni zostają odblokowane, gdy hamulec jest wciśnięty itd. Skrzynia żadnych błędów nie wyświetla na desce.


    Nie mam żadnego kabla serwisowego, więc pozostaje mi gdybać. Czemu tyle wspominam o skrzyni biegów? Bo podejrzewam, że może to mieć jakiś związek właśnie z tym.


    Ma ktoś jakiś pomysł?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    A i pewnie...zakupić kabelek za 30pln i zobaczyć jaki błąd wyskakuje. Ewentualnie możesz iść jak pewna Europosłanka do numerolożki
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    166 3.0 automat 2004.
    Postów
    45

    Domyślnie

    I tak właśnie uczynię

    Z kablem jest pewne, że kupię. Właściwie wystarczy mi eml z BT? Czy raczej ten niebieski VKK? Do moich potrzeb (czyli diagnoza silnika, skrzyni) który będzie przydatniejszy? I który będzie przydatniejszy w ogóle w życiu (także z innymi autami)?

  4. #4
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    W 166 z 3,0V6 współpracował zawsze tylko ZF 4HP20.
    Nigdy jednym kablem nie sprawdzisz wszystkich aut. Ale na pewno KKL z przełącznikiem (albo z mostkami własnej roboty) obskoczy wszystko w 166. Elm`a mam ale w zasadzie używam go tylko do CAN w 159.
    Jak odczytasz co to za błąd rejestruje ecu to będzie wiadomo co z tym robić.
    A skąd wiesz że za każdym razem Ci się zapala?To znaczy kiedy Ci gaśnie?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    166 3.0 automat 2004.
    Postów
    45

    Domyślnie

    Kontrolka pojawia się zawsze w chwili gdy:

    Uruchomię silnik -> nacisnę hamulec.

    Kontrolka już wtedy nie gaśnie aż do wyłączenia silnika. Samochód jeździ zupełnie normalnie.


    Jak wspomniałem podczas naciskania hamulca lewarek skrzyni się odblokowuje (prawidłowo), światła stop się świecą (prawidłowo), żadnych innych errorów na desce nie ma.


    Zamówię kabel i za kilka dni zdam relację.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar longman87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa 166 3.0 v6 Busso
    Postów
    29

    Domyślnie

    Niebieski kabel z przełącznikiem działa bez problemu z FES'em,
    a ja osobiście ELM'a BT używam z telefonem z androidem i apką AlfaOBD Demo, super sprawdza się gdy trzeba na już dziada podłaczyć ale np. z 156 1.9JTD się nie podłączył.

    Ale z 166 każdą dał sobie rade

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    166 3.0 automat 2004.
    Postów
    45

    Domyślnie

    No i jest. P1702 - lampka kontrolna przekładni automatycznej. Już ogarniam sam ten temat, na razie wiem, że czerwona kontrolka przy przekręceniu klucza zapala się, więc działa. Zgłębię temat, poszukam rozwiązania i jak ogarnę dam znać. A jak nie ogarnę to będę pytać kolegów

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał mkrol Zobacz post
    No i jest. P1702 - lampka kontrolna przekładni automatycznej. Już ogarniam sam ten temat, na razie wiem, że czerwona kontrolka przy przekręceniu klucza zapala się, więc działa. Zgłębię temat, poszukam rozwiązania i jak ogarnę dam znać. A jak nie ogarnę to będę pytać kolegów
    No to teraz jasne, Koledze pomyliły się kontrolka błędów silnika z kontrolką błędów skrzyni biegów.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    166 3.0 automat 2004.
    Postów
    45

    Domyślnie

    Nie do końca.

    Świeci się o taka kontrolka pomarańczowa:
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...1012011713.jpg
    http://www.forum.alfaholicy.org/atta...y-img_0149.jpg


    Dla jasności dodam, że kontrolka skrzyni biegów (czerwona) jest sprawna.

    Szukałem po sieci, ale żadnych wskazówek nie znalazłem. Jakieś rady?

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Stanlizak ma rację, to jest kontrolka silnika.
    Kontrolkę skrzyni masz w poniższym temacie post 3:

    http://www.forum.alfaholicy.org/166/...tml#post484180

    Kłania się instrukcja obsługi.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

Podobne wątki

  1. Blad skrzyni w V6 4HP20 - Przekaznik hamulca recznego
    Utworzone przez ddck82 w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-02-2015, 22:15
  2. Świst powietrza po wciśnięciu pedału hamulca
    Utworzone przez teamdox w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-01-2015, 16:31
  3. błąd 1D oraz U1700 -skrzynia 4HP20 nie redukuje biegu
    Utworzone przez pawel166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2013, 09:29
  4. Błąd pedału hamulca
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-10-2012, 18:17
  5. Automat 4HP20 i stycznik pedału hamulca
    Utworzone przez feecle w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07-07-2011, 16:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory