Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 79

Temat: Wymiana rozrządu w AR 156 1.9 JTD 16v 2007r

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Pokażcie mi te blokady wałków rozrządu do 1.9 JTD 16V, nie moge sie doczekać. Aha i czujnik zegarowy do JTD'ka, też chętnie obejżę

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Pokażcie mi te blokady wałków rozrządu do 1.9 JTD 16V, nie moge sie doczekać. Aha i czujnik zegarowy do JTD'ka, też chętnie obejżę
    Wpisz sobie w google to sobie zobaczysz. A czujnika zegarowego w JTD nie trzeba - kolega źle poczytał.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #33
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    rozumiem ze skoro nie trzeba czujnika to na wale korbowym sa znaki? lub jak widzialem tez blokuje sie kolo odpowiednim przyzadem? mi i tak by sie przydal ten czujnik zegarowy bo myslalem sprawdzic sobie cisnienie na tlokach. poprzedni wlasciciel mial zamontowanego chipa ktorego wywalilem kiedy auto dostalo sie w moje rece. spod jednego wtrysku syczalo powietrze i musialem uszczelke wymienic. bawilem sie z nia caly dzien, tak byla zapieczona. wtryski tez dzialaly na duzych obrotach i teraz auto mam slabe. postanowilem wiec sie za to wszystko zabrac kiedy sie ociepli. jak juz pisalem to wole to sam zrobic czytajac fora niz dawac komus. mam dosc juz pseldo mechanikow ktorzy zawsze cos po drodze zepsuja albo porysuja lakier a ci ktorzy robia to dobrze to sa drodzy. wiec wole to zrobic u siebie na spokojnie i za te pieniadze bede mial jeszcze 2 tygodnie picia o ile wszystko sie uda

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Kolego ... jak założysz blokady to wału i wałka nie ruszysz. Po to one są. A znaki (kreski) są dla ułatwienia poprawnego założenia paska o ile ten pasek zawiera znaki.

    Czujnik zegarowy nie służy do pomiaru kompresji.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    Rzeczywiscie przyzad do sprawdzania polozenia tloka dziala na zasadzie dotkniecia tego tloka i sprawdzaniu odleglosci pomiedzy tlokiem a przyzadem. Nie wiem dlaczego ale myslalem ze wskazowka pokazuje cisnienie i na tej podstawie sprawdza sie polozenie tloka . A jak sprawa wyglada z tym korbowodem dokladnie jezeli nie mamy tego czujnika? Czym sie wtedy kierowac ?

  6. #36
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    czego nie rozumiesz?

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    czego nie rozumiesz?
    Tego, że blokada ustala pozycję właściwą GMP
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    ....
    Ostatnio edytowane przez michal_lc4 ; 12-01-2015 o 12:28

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    Mysle ze temat jest wyczerpujacy i tego brakowalo w necie. Duze podziekowania dla kolegow znajacych sie na rzeczy

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal_lc4 Zobacz post
    Ja to wiem że czujnika zegarowego do JTD nie potrzeba i nie muszę sobie wpisywać w internety, ale tam wcześniej piszą o czujniku a nikt nie wspomniał że do JTD nie ma. Jeżeli chodzi o blokady to jest do wału fakt ale i tak nie do końca potrzebna tak na prawdę. Tak jak w benzynie TS. W praktyce śmiało można sobie zrobić to na znaki, jak to w latach 80'tych. Na pasku masz po to kreski naniesione żeby ustawić wystarczająco odpowiednio rozrząd w JTD.

    Przed zdjęciem starego paska ustawiasz sobie jeden z drugim, rozrząd tak żeby kreska na dolnym kole była mnie więcej na godzinie dziewiątej, znak na kole wałka rozrządu powinien być wtedy na godzinie 2'ej

    Ustawiasz sobie pasek tak jak na zdjęciu, kreska na pasku ma być tą kreską która jest pomiędzy ząbkami.



    Zakładasz pasek na koło tak żeby pokrywała się kreska ze znakiem na kole.
    Druga kreska na pasku (kreska która jest "na ząbku" paska) musi sie wtedy znajdować na wysokości znaka na kole wałka rozrządu. Jak na foto.



    Ale jeszcze nie zakładac na koło, najpierw zakładasz na rolkę prowadzącą, poluzowany napinacz, i na koło pompy CR. Następnie naciągasz do góry maksymalnie pasek od strony rolki prowadzacej i zakładasz na koło rozrządu tak żeby kreska pokrywał sie ze znakiem. Później już napinasz napinacz, dwa trzy obroty wałem, sprawdzasz czy zgadza się znak na napinaczu i tyle. Oczywiście pasek jedynej słusznej marki do AR i oczywiście strzałkami w kierunku obrotów wału czyli zawsze silnik kręci się w prawo



    Tak to mniej więcej wygląda, oczywiście Ci mniej gramotni i mniej doświadczeni mogą a nawet zalecane jest żeby zaznaczyli sobie punktami połozenie wału i wałka rozrządu, tak żeby jeszcze raz sprawdzić po tych kilku obrowach wału po założeniu paska czy wszystko esię na pewno zgadza. Aha, koło pompy CR nie musi byc ustawiane w żaden sposób, ono jest nie istotne bo tylko pompuje ropę, a czasami wtrysku sterują wtryskiwacze.

    Tyle ode mnie, w sumie to nie powinienem tego opisywać ale...

    Aha, tak przy okazji jak by co mam takie kompletne rozrządy powiedzmy po 350zł



    Na pompach Airtexa jeżdżę sam JTD'kiem i montuję innym. Jeszcze się nikomu nie zje&@ła, resztę szpejów znacie

    PS. Zdjęcia świeże z dzisiaj, tak wiem, jest niedziela aleee... każdy by chciał nowy rozrząd to trzeba działąć.

    PS 2. I żeby nie było. W TS'ie ustawiam ZAWSZE na zegar i blokady
    Skąd masz pewność ze rozrząd w tym aucie nie był przestawiony?

Podobne wątki

  1. wymiana rozrządu
    Utworzone przez Barney_Chorzow w dziale 156
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 04-07-2016, 12:38
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  3. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  4. Wymiana rozrządu.
    Utworzone przez *Mlody* w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-01-2012, 07:46
  5. Wymiana rozrządu 1,9 JTD
    Utworzone przez piećka w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-12-2007, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory