nie wiem skad opinie ze 1.8 nadaje sie do gazu. Nie nadaję sie poprzez regulacje luzu zaworowego na płytkach. "można" założyć gaz a "nadaje" się to 2 różne rzeczy.
Do tego 1.8 mpi to jak juz mówili muł bagienny. Spalanie w 159 to lekko licząc 10 L. Do tego wcale nie jest bezawaryjne. chodniczki oleju pękają i ciekną oraz padają skrzynie biegów. Kolega ma vectre C z tym silnikiem i już sporo rzeczy przy nim robiłem. Z bezawaryjnością ten silnik jak dla mnie nie ma nic wspólnego a oferuje dosłownie nic. Rozrząd to tez zmienne fazy rozrządu. Koła trochę kosztują. Są wrażliwe na jakość i poziom oleju.
poczytaj o z18xer. na forum vectry raczej wiecej napiszą.
Ostatnio edytowane przez pampik ; 23-01-2015 o 08:40
Naprawa skrzyń M20, M32 ---> http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...ml#post2004527
https://www.youtube.com/watch?v=WztjfgsSgJU - polskie złomowisko.
Tak się powtórzę.
Napisał Shaman
moment obrotowy jest wazniejszy od tego czy 1o czy 9 do 100 .
Zakres użytecznych obrotów też jest ważny.![]()
Gdzie w dieslu kończą się obroty w benzynie zaczyna się zabawa.
szef ferrari mówił że konie sprzedają auta a nm wygrywa wyścigi.
Naprawa skrzyń M20, M32 ---> http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...ml#post2004527
https://www.youtube.com/watch?v=WztjfgsSgJU - polskie złomowisko.
Dobre, dobre pampik. Generalnie temat nie ma sensu bo jest tak złożony, wielowątkowy że kolejny raz przytaczanie tych samych argumentów jest po prostu nudne. Zasada jest prosta, każdy najpierw powinien się przejechać samochodem z silnikiem benzynowym, diesla, następnie wyliczyć sobie koszta użytkowania obydwóch i podjąć decyzję co bardziej mu pasuje. Ostatnio czytając tematy w których się wypowiadam odnośnie własnie porównania beny i diesla, to doszedłem do wniosku że gdybym JA miał wydać 35 tyś na alfę 159, to kupiłbym saaba 93 po lifcie albo volvo s60 po lifcie z prostej przyczyny. Dla mnie obecnie coś takiego jak silnik diesla nie istnieje, nie biorę pod uwagę kolejnego samochodu z takim motorem, więc zastanówmy się nad jednostkami benzynowymi... Przeciętne 1.8MPI oraz trochę lepsze 1.8TBI o którym sami użytkownicy mówią że dupy nie urywa. Saab ma 2.0T, jechałem AERO Bimskiego i całkiem fajne auto oczywiśnie nie bez wad, za to silnik jest rewelacyjny... O volvo dużo mówić nie trzeba, turbo doładowane R5 jest zajebiaszcze. No ale to tylko i wyłącznie moje podejście jeśli ktoś chce koniecznie alfę, ma ciężki orzech do zgryzienia.
mądrzę napisane. Ja jeżdżę dużym dieslem bo w przypadku ZI o podobnej mocy, czy to z turbinka czy bez - z 15 l bym nie schodził a LPG nie toleruje. Mnie póki sytuacja życiowa nie zmusi to małe silniki ZI nie wchodzą w grę tym bardziej że w takim 1,6 czy 1,8 i tak 10 L w ruchu miejskim musisz liczyć.
Ale jak napisałeś każdy musi wiedzieć czego oczekuje od samochodu.
Naprawa skrzyń M20, M32 ---> http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...ml#post2004527
https://www.youtube.com/watch?v=WztjfgsSgJU - polskie złomowisko.