Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 38 z 38

Temat: BRERA 1.75 lub 2.0 JTDM

  1. #31
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jaso
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    WAW
    Auto
    MiTo 1.4 16V 95km, Brera 2.0jtdm 09' Spider 2.2 JTS 07', 166 3.0 Super BYŁA: AR 156 1.8 T.S. 98'
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał pneumat Zobacz post
    CHIP można wykonać w każdym z opisywanych silników i wtedy różnica poziomu wyjściowego zostanie zachowana.
    Moim skromnym zdaniem za JTD przemawia tylko niższe spalanie, poza tym wszystkie "za" są po stronie TBi.
    Najlepiej gdyby "wasil" miał okazję sprawdzić na żywo co mu bardziej leży - ja mogę zaoferować test na TBi.
    niestety musze się zgodzić! choć osobiście wole jednak swojego Klekota dla mnie na "+" jest w 2.0 rozrząd na pasku, a nie na łańcuchu. 1.75 to stosunkowo nowe i krótko używane silniki, więc nie wiadomo jak to bedzie za jakiś czas z łańcuchem. Ponadto gdzieś spotkałem się z opinią ze pojawia się już nagar w 1.75 jak w JTSach ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa. (tak wiem, dieselek jest bardziej narażony na złe paliwo). Turbinki wiadomo to samo tu i tu, jedynym większym "-" JTDma jest DPF, na który niestety trzeba zwracać uwagę;/ co do 2 masy to nie wiem czy 1.75 już ja ma, bo np fiaty 500 już mają w benzynach 2 mase!! a tam pod maską w 0.9
    Brera Team Warsaw

  2. #32
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Audi A3
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zmianowy Zobacz post
    Cena wysoka na zachodzie jest z racji że Brer jest mało i będzie coraz mniej. U nas większość ofert na rynku to ulepy dlatego nie ma co patrzeć na ceny i powstaje paradoks że trudno dobrą Brere kupić jak i sprzedać
    Otóż to, dziwny paradoks Zastanawiałem się nad tym, czy gdyby przetrzymać ten samochód w rodzinie z 10-kilkanaście lat, to faktycznie zdradzałby już potencjał na klasyka, jak się czasem o nich mówi. Z jednej strony wiele Alf, starych Alf, jest klasykami pełną gębą, ale z drugiej w dziś 20 lub 25-letnich nie widzę za bardzo kandydatów.
    Bo przy sprzedaży za załóżmy 4 lata należy się niestety liczyć z potężnym spadkiem wartości, co nie?

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jaso Zobacz post
    niestety musze się zgodzić! choć osobiście wole jednak swojego Klekota dla mnie na "+" jest w 2.0 rozrząd na pasku, a nie na łańcuchu. 1.75 to stosunkowo nowe i krótko używane silniki, więc nie wiadomo jak to bedzie za jakiś czas z łańcuchem. Ponadto gdzieś spotkałem się z opinią ze pojawia się już nagar w 1.75 jak w JTSach ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa. (tak wiem, dieselek jest bardziej narażony na złe paliwo). Turbinki wiadomo to samo tu i tu, jedynym większym "-" JTDma jest DPF, na który niestety trzeba zwracać uwagę;/ co do 2 masy to nie wiem czy 1.75 już ja ma, bo np fiaty 500 już mają w benzynach 2 mase!! a tam pod maską w 0.9
    Silnik 1.75 TBi też ma rozrząd na pasku. Co do nagaru to sposobem ma być używanie paliwa premium - na razie nie mam tego kłopotu, ale zobaczymy w przyszłości. Dwumasa jest obecna.

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jaso Zobacz post
    niestety musze się zgodzić! choć osobiście wole jednak swojego Klekota dla mnie na "+" jest w 2.0 rozrząd na pasku, a nie na łańcuchu. 1.75 to stosunkowo nowe i krótko używane silniki, więc nie wiadomo jak to bedzie za jakiś czas z łańcuchem. Ponadto gdzieś spotkałem się z opinią ze pojawia się już nagar w 1.75 jak w JTSach ze względu na bezpośredni wtrysk paliwa. (tak wiem, dieselek jest bardziej narażony na złe paliwo). Turbinki wiadomo to samo tu i tu, jedynym większym "-" JTDma jest DPF, na który niestety trzeba zwracać uwagę;/ co do 2 masy to nie wiem czy 1.75 już ja ma, bo np fiaty 500 już mają w benzynach 2 mase!! a tam pod maską w 0.9
    jest dwumasa, turbo i wtrysk bezpośredni czyli prawie jak diesel Tyle ze turbina bez zmiennej geometrii a dwumas przenosi mniejsze obciażenia wiec i podziałą dłuzej. Ale silnik na pasku a nie na łancuchu jak jts. Ale nie wiem nawet czy któreś aso wymieniło już pasek w autach nawet z 2009 roku Co do nagaru do dobre oleje i jakos się będzie kręcić

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jaso
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    WAW
    Auto
    MiTo 1.4 16V 95km, Brera 2.0jtdm 09' Spider 2.2 JTS 07', 166 3.0 Super BYŁA: AR 156 1.8 T.S. 98'
    Postów
    314

    Domyślnie

    Cytat Napisał pneumat Zobacz post
    Silnik 1.75 TBi też ma rozrząd na pasku
    oo to nie wiedziałem!! kurde trzeba było mi bardziej poszperac, bo był to jeden z większych powodów przez, które zrezygnowałem z 1.75.


    Cytat Napisał wasli Zobacz post
    Otóż to, dziwny paradoks Zastanawiałem się nad tym, czy gdyby przetrzymać ten samochód w rodzinie z 10-kilkanaście lat, to faktycznie zdradzałby już potencjał na klasyka, jak się czasem o nich mówi. Z jednej strony wiele Alf, starych Alf, jest klasykami pełną gębą, ale z drugiej w dziś 20 lub 25-letnich nie widzę za bardzo kandydatów.
    Bo przy sprzedaży za załóżmy 4 lata należy się niestety liczyć z potężnym spadkiem wartości, co nie?
    niestety taki masz rynek w PL, każdy che jak najtaniej i nie patrzy na "jakość" auta za, która idzie cena
    Brera Team Warsaw

  6. #36
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    [QUOTE=Jaso;1573254]oo to nie wiedziałem!! kurde trzeba było mi bardziej poszperac, bo był to jeden z większych powodów przez, które zrezygnowałem z 1.75.
    Silnik 1.75 TBi to całkowicie fiatowska konstrukcja nie mająca nic wspólnego z JTS-ami montowanymi w 159 a produkowanymi przez GM.
    Bazą dla TBI-ka jest fiatowski 1.8 montowany w Coupe i Barchetta - przynajmniej tak pisali dziennikarze motoryzacyjni w momencie debiutu tego motoru. Polecam artykuł :http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/...ogaleria/hemw4
    Ostatnio edytowane przez pneumat ; 02-02-2015 o 16:06

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jaso
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    WAW
    Auto
    MiTo 1.4 16V 95km, Brera 2.0jtdm 09' Spider 2.2 JTS 07', 166 3.0 Super BYŁA: AR 156 1.8 T.S. 98'
    Postów
    314

    Domyślnie

    to ze 1.75 to Fiatowska konstrukcja to wiem, ale przecież problem nagaru był też w 2.0 JTS, które jest TSem z inną głowicą więc również koncern Fiata. o GM to już nawet nie wspominam
    Brera Team Warsaw

  8. #38
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jaso Zobacz post
    to ze 1.75 to Fiatowska konstrukcja to wiem, ale przecież problem nagaru był też w 2.0 JTS, które jest TSem z inną głowicą więc również koncern Fiata. o GM to już nawet nie wspominam
    Jeżeli chodzi o zbieranie się nagaru na zaworach to wszystkie silniki na bezpośrednim wtrysku są na to narażone. Sposobem ma być tankowanie paliwa premium i jak pisał któryś z kolegów stosowanie dobrego oleju i jego częstsza wymiana. Co do oleju to myślę że takie traktowanie silnika nie zaszkodzi żadnemu motorowi.

Podobne wątki

  1. Brera Ti 2.0 JTDM
    Utworzone przez lookas w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 12:26
  2. [Brera] Alfa Brera 2.0 JTDm w Opolu
    Utworzone przez mateoski w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-09-2013, 16:27
  3. AR Brera 2.4 JTDm w Oświęcimiu
    Utworzone przez Drozdu w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 13:08
  4. AR Brera JTDm
    Utworzone przez czarkson w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 11:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory