Strona 46 z 62 PierwszyPierwszy ... 363738394041424344454647484950515253545556 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 451 do 460 z 614

Temat: Alfa Romeo 159 TBi

  1. #451
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post
    Przyznam że nie jeździłem tbi ale zwykle przyjemność z jazdy benzyny zaczyna się tam gdzie frajda z jazdy dieslem, czyli po 4000kbr/s. ...
    Zgadza się, i tej przyjemności w TBi nie ma, no , ciut wyżej niż w dieslu, ale i tak niedosyt zostaje - już się nastawiasz że zaraz się zacznie.... a tu właśnie się kończy :-/

  2. #452
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    sami piraci drogowi i piłowacze silników
    potem nie dziw, ze złomami sie handluje, jak co drugi jezdzie z obrotami na czerwone pola))

  3. #453
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Ja patrze trochę innymi kategoriami na przykład. Samochód musi dostać w dupę raz na jakiś czas bo inaczej się zwyczajnie zastanie. Jednym z powodów padania turbosprężarek w dieslach jest fakt że właściciele jeżdżą po mieście nie przekraczając 2500 obr, to samo z EGR. Inna sprawa że jeśli ktoś kupuje alfę w benzynie żeby jeździć jak dziadek to równie dobrze można kupić matiza. Pamiętam jak kupiłem pierwszą alfę 5 lat temu, starzy użytkownicy, bimski, fiergloo uświadomili mi że to nie są samochody, z którymi masz się pieścić alfa lubi czerwone pole, koniec kropka.
    Choć w sumie nie wiem jak jest z tbi, tak jak mówię nie jeździłem moja wypowiedz dotyczy bardziej busso...

  4. #454
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,469

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    sami piraci drogowi i piłowacze silników
    potem nie dziw, ze złomami sie handluje, jak co drugi jezdzie z obrotami na czerwone pola))
    Żartujesz prawda ? co ma wysokość obrotów do szybkości (są biegi) a już w ogóle piractwa?
    I chyba to jasne ze jazda na wysokich obrotach raczej dobrze silnikowi robi choćby w sensie smarowania, na pewno lepiej niż na 1000-1500 obrotów. Tylko trzeba olej kontrolować. Niedawno ktoś opisywał przypadek zdaje się Brery z kłopotami spowodowanymi długotrwałą jazdą na niskich tylko obrotach. Piłowanie to określenie oddające zwiększanie obrotów gdy to już nic nie daje - np. turbodiesel czy właśnie TBI, a nie wykorzystywanie użytecznego zakresu obrotów wolnossącego silnika.

  5. #455
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    ja znam przykład leszcza, co kupił sobie boxera, wyprowadził z garażu, na zimno zaczał piłować silnik do czerwonego pola, zeby sie rozkoszować brzmieniem i przekręcił panewki())))
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  6. #456
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szymonjot
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa/Opole
    Auto
    159 TBI Ti
    Postów
    305

    Domyślnie

    Ja jestem chyba niezłym przykładem na tę dyskusję, bo szukałem 159 Ti 2,0 albo 2,4 jtd. Jeździłem kilkoma, ale żadna nie miała maksymalnego wyposażenia, którego szukałem, albo miały za duży przebieg. W Austrii trafiłem na swoją TBi i zapadła decyzja, że jadę oglądać samochód (do Wiednia). To była pierwsza TBi, którą jeździłem i ją kupiłem. W ogóle nie żałuję. Więcej pali, ale w samochodzie jest przynajmniej cicho.

  7. #457
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    super Szymon, o to chodzi
    Sergio! Ragazzo! Amore mio! Dove si trova la bella Giulia?

  8. #458
    Użytkownik Znawca Avatar duke75
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kłaj/Kraków
    Auto
    AR Giulia Super; AR Tonale PHEV; Spider 916 3.0 V6, GTV 3.2 V6 "La Regina"
    Postów
    1,403

    Domyślnie

    Sorry, proszę o usunięcie postu. Zdublowałem post niechcący.
    Ostatnio edytowane przez duke75 ; 03-02-2015 o 21:18

  9. #459
    Użytkownik Znawca Avatar duke75
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Kłaj/Kraków
    Auto
    AR Giulia Super; AR Tonale PHEV; Spider 916 3.0 V6, GTV 3.2 V6 "La Regina"
    Postów
    1,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał szymonjot Zobacz post
    Ja jestem chyba niezłym przykładem na tę dyskusję, bo szukałem 159 Ti 2,0 albo 2,4 jtd. Jeździłem kilkoma, ale żadna nie miała maksymalnego wyposażenia, którego szukałem, albo miały za duży przebieg. W Austrii trafiłem na swoją TBi i zapadła decyzja, że jadę oglądać samochód (do Wiednia). To była pierwsza TBi, którą jeździłem i ją kupiłem. W ogóle nie żałuję. Więcej pali, ale w samochodzie jest przynajmniej cicho.
    Czy mniejszy hałas to jedyny plus? Jakie jeszcze widzisz zalety w porównaniu do diesla?
    Chodzi za mna TBi. Dużo dobrego słyszałem o tym silniku. Z drugiej strony robię ok. 30 tys km rocznie a 2.0 jtdm też jest dobrym silnikiem. Różnica na paliwie to ponad 3 tys zł. rocznie
    Ostatnio edytowane przez duke75 ; 03-02-2015 o 21:22

  10. #460
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    No jeszcze taka różnica, ze ten Diesel w 159 nie ma ducha.. Moj kolega do dziś nie może pozbyć się wspomnienia po 156 2.4 którą ożenił mojemu szwagrowi i zamienił na 159 2.0 Ta nowa po prostu nie jedzie. TBI to pierwszy silnik godny tego auta, szkoda że na samym końcu produkcji się pojawił.

    pzdr, tadzikpl

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory