Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Pomóżcie zdiagnozować - pompa wody czy co innego ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar BMan
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V MultiJet MR'04
    Postów
    60

    Domyślnie Pomóżcie zdiagnozować - pompa wody czy co innego ?

    Witam panowie.
    Pacjent - 1,9 jtd 16V . Od ponad tygodnia spod maski dochodzi dżwięk w stylu zardzewiałego kołowrotka.
    Hałas wydobywa się z lewej strony silnika i wzmaga się przy zwiększaniu obrotów. Dżwięk jest naprawdę charakterystyczny - zardzewiały budowlany kołowrotek , przy większych obrotach głośniej, przy niższych ciszej .
    Zaraz po odpaleniu samochodu objaw nie występuje, dopiero po chwili, po zwiększeniu obrotów i później się utrzymuje. Jest to zapewne jakieś łożysko, tylko ciekawi mnie jakie.

    Wiem, powinienem pojechać do mechanika i tak pewnie zrobię, problem w tym że jestem w DE gdzie koszty naprawy będą sporo większe niż w Polsce i chciał bym wiedzieć co mnie może czekać . Póki co fura stoi na parkingu, nie jeżdżę bo boję się że rozrząd może strzelić .

    Panowie, jakieś pomysły co to za zardzewiały kołowrotek pod moją maską ?
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Złotoryja (DZL)
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD MultiJet
    Postów
    46

    Domyślnie

    Spróbuj popsikać jakimś WD40 lub czymś podobnym rolki i napinacze po kolei i odpalać silnik za każdym razem - jak przestanie piszczeć będziesz miał diagnozę

    Tptlk z z1c

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Klucz 15, ściągasz pasek osprzętu i będziesz wiedział co nie tak.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #4
    Sponsor Romeo Avatar arekgr
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 156 2.4JTD 2004r
    Postów
    546

    Domyślnie

    A jakąś historię, tj. kiedy ktoś robił rozrząd masz? Bo jak nie, to igrasz z ogniem...
    Chociaż tak jak jaboleq pisze, najpierw trzeba wykluczyć osprzęt.
    Części do AR i nie tylko. Na stronie tylko część asortymentu.
    Rozrządy, hamulce, zawieszenie.
    Zaktualizowane ceny i poszerzony asortyment:
    www.a-moto.pl

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Klucz 15, ściągasz pasek osprzętu i będziesz wiedział co nie tak.
    Dokładnie od tego trzeba zacząć.

    Cytat Napisał dylu Zobacz post
    Spróbuj popsikać jakimś WD40 lub czymś podobnym rolki i napinacze po kolei i odpalać silnik za każdym razem - jak przestanie piszczeć będziesz miał diagnozę

    Tptlk z z1c
    To średni pomysł.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar BMan
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V MultiJet MR'04
    Postów
    60

    Domyślnie

    Historia jak najbardziej znana, bo Alfa jest u mnie już 6 lat. Rozrząd był wymieniony ponad dwa lata temu, ale samochód robił małe przebiegi . Dopiero od niedawna ruszyłem w dłuższe trasy. Od wymiany kompletnego rozrządu mogło przelecieć max 15 tys. km . Swoją drogą, nie wiem co mi tam mechanik włożył - ja dostarczyłem mu części na SKF i dobrą pompę . Nie pozostaje nic innego jak podjechać do warsztatu i poprosić o kosztorys.

    Dodano po 3 minutes:

    Panowie, co do paska osprzętu - ja jestem automatykiem elektrykiem i na mechanice się znam średnio . Gdzie i co trzeba odkręcić pasek osprzętu kluczem 15 ? Jeżeli odkręcę ten pasek i nadal będzie piszczeć to co wtedy ?
    Dziękuję za wszystkie cenne porady .
    Ostatnio edytowane przez BMan ; 07-02-2015 o 17:14 Powód: Dodano

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał BMan Zobacz post
    Historia jak najbardziej znana, bo Alfa jest u mnie już 6 lat. Rozrząd był wymieniony ponad dwa lata temu, ale samochód robił małe przebiegi . Dopiero od niedawna ruszyłem w dłuższe trasy. Od wymiany kompletnego rozrządu mogło przelecieć max 15 tys. km . Swoją drogą, nie wiem co mi tam mechanik włożył - ja dostarczyłem mu części na SKF i dobrą pompę . Nie pozostaje nic innego jak podjechać do warsztatu i poprosić o kosztorys.

    Dodano po 3 minutes:

    Panowie, co do paska osprzętu - ja jestem automatykiem elektrykiem i na mechanice się znam średnio . Gdzie i co trzeba odkręcić pasek osprzętu kluczem 15 ? Jeżeli odkręcę ten pasek i nadal będzie piszczeć to co wtedy ?
    Dziękuję za wszystkie cenne porady .
    To pasek napędzający alternator i klimę.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Paska się nie odkręca tylko odciąga napinacz aby pasek można było zrzucić. Sądząc po opisie udaj się do mechanika
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jankes1979
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    GOSTYŃ
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 150KM+Fiat Idea 1.3 jtdm,FURA ŻONY;-)
    Postów
    372

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Paska się nie odkręca tylko odciąga napinacz aby pasek można było zrzucić. Sądząc po opisie udaj się do mechanika
    dokładnie jak kolega pisze,zamin zdejmie się pasek trzeba auto podnieść,zrzucić koło,plastikową osłonę i dopiero wtedy w łapę idzie 15-stka.Powrotne założenie też do super przyjemności nie należy.Uważaj jedynie,żeby majster makaronu na uszy Ci nie nawijał i nie stwierdził,że do wymiany jest wszystko co się w napędzie PK obraca
    JEŚLI KTOŚ KIEDYŚ ZOBACZY MNIE W INNYM AUCIE NIŻ ALFA ROMEO TO ZNACZY,ŻE KUPIŁEM JE ZA POŁOWĘ WARTOŚCI I JEST NA SPRZEDAŻ

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar BMan
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V MultiJet MR'04
    Postów
    60

    Domyślnie

    Witam.
    Samochód był u mechanika . Mechanik potwierdził to co Panowie piszecie, z tym że nie był do końca pewny czy to rolki i pasek, czy może alternator. Stwierdził też wyciek z klimy . Póki co złożył wszystko do kupy, jutro ma mi zadzwonić jak będzie to wyglądało cenowo - zaproponował najpierw wymianę paska i rolek i jeśli to nie pomoże - alternator . Zabrałem samochód z warsztatu do czasu wykonania kosztorysu i o dziwo, podczas jazdy hałas się nie pojawił. Wiadomo - wymienić trzeba, ale tak myślę że jeśli zaśpiewa wysoką cenę, to pokuszę się żeby wrócić tym samochodem do Polski, chociaż to kawał drogi . Zobaczymy czy jutro i pojutrze hałas wróci .
    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Pompa wody ?
    Utworzone przez Waclavsky w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2014, 10:01
  2. [159] Pompa wspomagania czy coś innego?
    Utworzone przez Dejv w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-05-2013, 14:30
  3. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-04-2012, 14:46
  4. Skraplanie wody lub innego płynu.
    Utworzone przez Arturo147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 19:51
  5. pompa wody 2.5 v6
    Utworzone przez marc1nz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-04-2009, 19:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory