Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 62

Temat: Opony bieżnikowane lato - opinie

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Porsz Zobacz post
    ...

    Generalnie jeśli ktoś chce opony bieżnikowane to polecam trzymać się tych marek, które działają w motorsporcie. Dużo większa wiedza, doświadczenie i precyzja.
    Ale wówczas nie będzie to już taka okazja cenowa że komplet 205/55/16 za 400 zł ? czy będzie ?

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD
    Postów
    110

    Domyślnie

    Jedyne co udało mi się znaleźć z "rodowodem rajdowym" i produkcją opon na codzień to
    http://extreme-tyres.com/pl/

    i ich sklep
    http://www.zakupopon.pl/opony-letnie-c-89.html

    Cenowo nie wygląda to najgorzej.

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Porsz
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    147 JTDm 16v+
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał johnyb Zobacz post
    Jedyne co udało mi się znaleźć z "rodowodem rajdowym" i produkcją opon na codzień to
    http://extreme-tyres.com/pl/

    i ich sklep
    http://www.zakupopon.pl/opony-letnie-c-89.html

    Cenowo nie wygląda to najgorzej.
    Właśnie tam pracuje

    Wszystkie opony które są dostępne w sklepie, czyli i sportowe i normalne, są produkowane w jednej fabryce w Niemczech i na prawdę o jakość wykonania nie ma się co martwić, jak to u szwabów.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bodzio9002
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    147 JTDm 120KM '06/'07
    Postów
    52

    Domyślnie

    Ja kupowałem bieżnikowane opony firmy Globgum na zimę do Mazdy 323F. Miałem wtedy już Alfę na 3 letnich oponach Semperit, i to było jak dzień i noc. Mam 50 metrowy podjazd około 15 stopni do domu i w tych samych warunkach bieżnikowane nie dały rady pod niego wyjechać... Już nie mówię o tym jak one piszczały na zakrętach jak zrobiło się powyżej 7 stopni Celsjusza. A na lato? Może do jakiegoś taniego auta bym kupił. Bo wydaje mi się że na zimę trudniej zrobić oponę która będzie sie dobrze wgryzać w śnieg, lepsza będzie używana, ale markowa.

  5. #15
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Nikt nie zastanawia się nad swoim bezpieczeństwem. Przecież wszelkie opony bieżnikowane to przeróbka starych opon, które wcześniej przejeżdżały grube kilometry. Oczywiście reguły nie ma i nie tylko km ale też lata robią swoje. Tu przecież chodzi też o przyczepność. Zasada jest taka, opony użytkuje się max do 5 lat następnie wymienia. A patrzycie zawsze na bieżnik a nie rocznik. Gratuluję tym, którzy kupują bieżnikowane stare szajsy oszczędzając 500zł najwyżej na komplecie. Tyle jest warte Wasze życie?

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Spójrzcie jeszcze na Profil. Taka firma dość znana

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Porsz
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    147 JTDm 16v+
    Postów
    56

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc nie słyszałem jeszcze żeby ktoś zginął z powodu jazdy na oponach bieżnikowanych...

    Tak jak wspomniałem wcześniej, dużo zależy od producenta. Regenerując opony zgodnie ze sztuką, powinno się to robić na oponach max 4-ro letnich. Jak chodzi o wiek opon, to nie ma znaczenia sam kord, o ile nie jest uszkodzony, a jeśli jest to opona nie powinna trafić do regeneracji. Największe znaczenie dla bezpieczeństwa ma jakość mieszanki i produkcja.

    Bardzo dużo mitów krąży o oponach bieżnikowanych, część z nich to prawda, ale tylko w odniesieniu do producentów którzy stawiają na cięcie kosztów. Generalizowanie że wszystkie opony bieżnikowane to syf, to taka sama bzdura tak powiedzenie, że wszystkie opony fabrycznie nowe są wspaniałe. Pomiędzy topową oponą Pirelli, a chińskim WestLake'iem jest dość duża różnica, nie prawdaż ? I tak samo jest z nalewkami. Jedne robią w Niemczech z certyfikatem TUV, a inne w szopie w Piździchowie Dolnym na 20 letnich maszynach.

    Ja nikogo nie namawiam, bo do Alfy sam planuje zakup nowych opon (zależy mi na konkretnych parametrach których nie znajdę w oponach bieżnikowanych), ale ze względu na to że pracuję w tej branży już jakiś czas, nie lubię jak ktoś tak generalizuje. Poniżej polecam zerknąć na film, na którym nasz kierowca wygrywa rajd w swojej klasie na naszych sportowych nalewkach Extreme VR1. Konkurencja jechała na Toyo
    https://www.youtube.com/watch?v=27B_-TFQSGc

    A tutaj jeszcze filmik z fabryki w której produkujemy wszystkie opony które sprzedajemy. Myślę że jak ktoś nie ma pojęcia o produkcji opon, to tej film sporo mu wyjaśni jak blisko jest temu procesowi do produkcji nowych opon.
    https://www.youtube.com/watch?v=fRg0BABbUuw

    W razie pytań, służę pomocą

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał zieloo007 Zobacz post
    Nikt nie zastanawia się nad swoim bezpieczeństwem. Przecież wszelkie opony bieżnikowane to przeróbka starych opon, które wcześniej przejeżdżały grube kilometry. Oczywiście reguły nie ma i nie tylko km ale też lata robią swoje. Tu przecież chodzi też o przyczepność. Zasada jest taka, opony użytkuje się max do 5 lat następnie wymienia. A patrzycie zawsze na bieżnik a nie rocznik. Gratuluję tym, którzy kupują bieżnikowane stare szajsy oszczędzając 500zł najwyżej na komplecie. Tyle jest warte Wasze życie?
    Zgadzam się z Tobą - opony bieżnikowane są popularne w ciężarówkach gdzie prędkości zdecydowanie mniejsze, a i tam nie wolno ich zakładać na oś przednią.
    Wiadomo że do bieżnikowania opon jest używany stary karkas ( powinien być dokładnie sprawdzony ) więc cała opona jest niejako stara, a nowy ma tylko zwulkanizowany pas bieżnika.
    Od dokładności i solidności firmy która wykonuje takie operacje zależy trwałość i wyważenie takiej opony.
    Zwróćcie uwagę ile na drogach spotyka się oderwanych pasów bieżnika - to właśnie gubią ciężarówki z opon regenerowanych.
    Może to jest opłacalne w sporcie gdzie niższe koszty opon mają znaczenie przy ilości zużywanych sztuk w każdym aucie.
    Nie wiem czy warto zaoszczędzić paręset złotych przy żywotności nowych opon na poziomie 40-60 tys km.
    Przecież w ogólnych kosztach utrzymania samochodu to znikomy procent wydatków.
    Ciekawe czy ktokolwiek użyłby regenerowanej prezerwatywy z gwarancją.

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Porsz
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    147 JTDm 16v+
    Postów
    56

    Domyślnie

    Cytat Napisał pneumat Zobacz post
    Zgadzam się z Tobą - opony bieżnikowane są popularne w ciężarówkach gdzie prędkości zdecydowanie mniejsze, a i tam nie wolno ich zakładać na oś przednią.
    Wiadomo że do bieżnikowania opon jest używany stary karkas ( powinien być dokładnie sprawdzony ) więc cała opona jest niejako stara, a nowy ma tylko zwulkanizowany pas bieżnika.
    Od dokładności i solidności firmy która wykonuje takie operacje zależy trwałość i wyważenie takiej opony.
    Zwróćcie uwagę ile na drogach spotyka się oderwanych pasów bieżnika - to właśnie gubią ciężarówki z opon regenerowanych.
    Może to jest opłacalne w sporcie gdzie niższe koszty opon mają znaczenie przy ilości zużywanych sztuk w każdym aucie.
    Nie wiem czy warto zaoszczędzić paręset złotych przy żywotności nowych opon na poziomie 40-60 tys km.
    Przecież w ogólnych kosztach utrzymania samochodu to znikomy procent wydatków.
    Ciekawe czy ktokolwiek użyłby regenerowanej prezerwatywy z gwarancją.
    Jak to po co ? Chyba nie powiesz mi, że jak serwisujesz auto to zawsze kupujesz tylko oryginalne części z ASO, bo to przecież chodzi o życie...

    Tak samo z tą starą oponą. Prosty przykład. Jeśli masz wahacz w którym sworzeń można wymieniać, to wymienisz sam sworzeń, czy pójdziesz do ASO po nowy oryginał ?

    Ja nikogo nie namawiam, bo wszystko jest kwestią zdrowego rozsądku. Dla spokojnego kierowcy w przeciętnym 10cio letnim aucie (a takich jest w PL najwięcej), nie widzę powodu dlaczego opona bieżnikowana miałaby stanowić zagrożenie. Jeśli ktoś ma 159 2.4 JTDm z programem na 270 koni i lubi zapieprzać, to nie powinny mu takie opony nawet przejść przez myśl.

    Co do sportu, nie chodzi tylko o koszty, ale i o osiągi

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pneumat
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    Były :156 SW 1.9 JTD 16V,GTV 2.0 V6 Turbo,159 2.2 JTS. Jest 159 1.75 TBi Sport Plus
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał Porsz Zobacz post
    Jak to po co ? Chyba nie powiesz mi, że jak serwisujesz auto to zawsze kupujesz tylko oryginalne części z ASO, bo to przecież chodzi o życie...

    Tak samo z tą starą oponą. Prosty przykład. Jeśli masz wahacz w którym sworzeń można wymieniać, to wymienisz sam sworzeń, czy pójdziesz do ASO po nowy oryginał ?

    Ja nikogo nie namawiam, bo wszystko jest kwestią zdrowego rozsądku. Dla spokojnego kierowcy w przeciętnym 10cio letnim aucie (a takich jest w PL najwięcej), nie widzę powodu dlaczego opona bieżnikowana miałaby stanowić zagrożenie. Jeśli ktoś ma 159 2.4 JTDm z programem na 270 koni i lubi zapieprzać, to nie powinny mu takie opony nawet przejść przez myśl.

    Co do sportu, nie chodzi tylko o koszty, ale i o osiągi
    Wszystko gra tylko części z ASO są porównywalne z dobrymi zamiennikami, jak również występują wahacze gdzie można wymienić sworznie lub silentbloki.
    Natomiast do opon nie ma części zamiennych, a regeneracja jest opłacalna np. pojazdach ciężarowych gdzie ilość kół mnożona przez różnicę w cenie daje spore kwoty.
    Wytłumacz mi proszę dlaczego w takim razie opon regenerowanych nie wolno zakładać na oś przednią ?
    Czy opona regenerowana uzyskuje ten sam indeks prędkości który nadał jej producent jako fabrycznie nowej ? wątpię, a prawie każda AR osiąga 200 km/h

Podobne wątki

  1. Letnie opony bieżnikowane
    Utworzone przez ozzy w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 22-01-2017, 22:44
  2. Opony Zimowe Bieżnikowane
    Utworzone przez ConSpir w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-01-2012, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory