Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy 123456789101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 114

Temat: MultiAir objawy

  1. #61
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Poprawia kulturę pracy oraz działanie uni-air

    Opis z multi
    Procedura ta jest wariantem dla wersji z AFAS. Procedura ta skoryguje dyspersję powietrza spowodowaną rozrzutem produkcyjnym podzespołów (UNIAIR), który dotyczy nastawników (sterowania zaworami). W szczególności procedura ta poprawia mechaniczne błędy synchronizacji wałka rozrządu i dyspersję powietrza nastawnika UNIAIR.
    UWAGA: Procedura musi być powtórzona jeśli jeśli kluczyk zostanie przekręcony w pozycję STOP przed jej ukończeniem.
    Po wykonaniu procedury sprawdź wartość parametru 'Stan korekty nastawnika dyspersji UniAir'.
    Do poprawnego wykonania procedury niezbędne są następujące warunki:
    - silnik pracuje
    - brak błędów
    - silnik rozgrzany do temp. roboczej
    UWAGA: Procedura trwa około 15 minut.
    a co w przypadku gdy zmieniona jest mapa silnika? Rozumiem, ze ta procedura resetuje sterownik aktywatora i od nowa modul multiair "przyucza sie" do dzialania, tylko sie zastanawiam czy tez mapy seryjnej nie przywraca

    Myslalem zeby to zrobic bo kultura pracy po 58 tys. nie jest juz tak aksamitna jak byla kiedys, silnik delikatnie halasuje przy "coastowaniu" (jazda z odpuszczonym gazem w szczegolnosci na niskich obrotach ponizej 3000). Nie to ze jakas tragedia ale troche ladniej moglby pracowac.

    Pytalem w ASO, powiedzieli ze mozna przywrocic do fabrycznych i zeby od nowa sie nauczyl pracy - i teraz nie wiem czy mieli na mysli ta korekcje dyspersji czy to jakas bardziej ogolna procedura. Boje sie ze jak do fabrycznych przywroca to tzw. "chiptuning" szlag trafi.

    Ktos sie orientuje jak to jest??

  2. #62
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    chiptunning nie ma nic wspólnego z resetem do wartości fabrycznych... reset nie rusza podprogramów chiptunningu... eeprom w ECU ma dwa podzakresy, adresy, drugi zakres jest ładowany fabrycznie, pierwszy zakres jest wykorzystany przy chip-tunningu... te zmienione mapy są własnie w pierwszym zakresie adresowym... zawartość eepromu po tunningu ma nie zmieniony drugi zakres, ECU z tunningiem róznia się tym pierwszym zakresem ... Trudno to jest sprawdzić w ASO bez odpowiednich narzędzi...
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 12-03-2015 o 18:30

  3. #63
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia 2.0 RWD MY'20
    Postów
    475

    Domyślnie

    ok, dzieki, jak ktos w tym nie siedzi ma prawo nie wiedziec dokladnie Czyli reset do fabrycznych lub korekcja dyspersji nie zaszkodzi

  4. #64
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli tylko ta procedura się wykona w twoim modelu.
    - w moim modelu z 2010 roku, ECU nie posiada odpowiedniej funkcji (podprogramu) i zgłasza bład wykonania tej funkcji.
    - co nie oznacza, że ECU nie wykonuje tej fukcji, wykonuje ale nie na żadanie diagnosty.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #65
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - w moim modelu z 2010 roku, ECU nie posiada odpowiedniej funkcji (podprogramu) i zgłasza bład wykonania tej funkcji.
    - co nie oznacza, że ECU nie wykonuje tej fukcji, wykonuje ale nie na żadanie diagnosty.
    czyli kiedy wykonuje? Rozumiem że jeśli robię procedure MES lub innym i program zgłasza gotowość do jej wykonania ( komunikat że warunki do rozpoczęcia sa spełnione) ale po uruchomieniu program zgłasza błąd i sterownik nie wspiera tej diagnozy - czyli wtedy chyba nie zostaje ona wykonana? Coś mi tu nie pasi a to dlatego że np.w starszych mito dało sie to zrobić i w nowszych julkach tez się da -czyli dodali te funkcje ktorej nie było w MY2010 -a skoro dodali to znaczy że jest potrzebna i wczesniej nie była wykonywana w żaden sposób, no bo niby kiedy i jak to sprawdzic?

  6. #66
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    w tych nowszych modelach dodali te funkcje ponieważ eeprom jest większy, jest miejsce aby dodać obsługę tej funkcji z poziomu diagnostyki... do tego jest potrzebna tablica na komunikaty, błędy, itd... a w starych modelach była ta funkcja wykonywana po wykonaniu resetu olejowego, nie było za to żadnego komunikatu dla diagnostyki, bo nie ma miejsca na tablice programistyczne, tak jak pisałem wyżej... w starym Mito mogli to dodać , bo do obsługi tego mikrusa nie trzeba było dużego programu...
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 12-03-2015 o 18:30

  7. #67
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Cytat Napisał euroscan Zobacz post
    w tych nowszych modelach dodali te funkcje ponieważ eeprom jest większy, jest miejsce aby dodać obsługę tej funkcji z poziomu diagnostyki... do tego jest potrzebna tablica na komunikaty, błędy, itd... a w starych modelach była ta funkcja wykonywana po wykonaniu resetu olejowego, nie było za to żadnego komunikatu dla diagnostyki, bo nie ma miejsca na tablice programistyczne, tak jak pisałem wyżej... w starym Mito mogli to dodać , bo do obsługi tego mikrusa nie trzeba było dużego programu...
    czyli wniosek jest taki że nie ma możliwości aby było tak jak wcześniej napisał kol. dziadzia82 (sugerując że funkcja korekty dyspersji w julce 2010 powinna działać już w MES 2.32) bo ta wersja ECU ma ograniczenie i sterownik nie obsłuży tej procedury . Dzięki za objaśnienie

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    wydaje się, że jeśli ma działać w 2010 modelu, to powinno się dać odczytać ten parametr 'Stan korekty nastawnika dyspersji UniAir'...

  9. #69
    Użytkownik Świeżak Avatar Czarek_S
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Mito 1,4 TB 170KM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Apropos objawów to u mnie przestawał chodzić na jeden gar po nagrzaniu się silnika. W ASO Fiata naprawili mi moduł przekładając wykręcającą się tulejkę z innego modułu + wkręcenie na klej pozostałych które się jeszcze nie poluzowały.
    Ostatnio edytowane przez Czarek_S ; 15-03-2015 o 20:01

  10. #70
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Giulietta 1,4 MA 170km
    Postów
    4

    Domyślnie

    Cytat Napisał Czarek_S Zobacz post
    Apropos objawów to u mnie przestawał chodzić na jeden gar po nagrzaniu się silnika. W ASO Fiata naprawili mi moduł przekładając wykręcającą się tulejkę z innego modułu + wkręcenie na klej pozostałych które się jeszcze nie poluzowały.
    Ile płaciłeś za naprawę? Mnie tez to czeka. Codziennie rano mam problem z jednym garem.
    I jeszcze pytanie, gdzie na Śląsku ktoś to fachowo może naprawić???

Podobne wątki

  1. [MiTo] MultiAir
    Utworzone przez andkula w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 29-02-2020, 10:00
  2. [Giulietta] Serwisowanie MultiAir
    Utworzone przez kobe83 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 20:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory