Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Uwalona uszczelka pod głowicą w 2.4JTD czy jednak nie?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 136KM
    Postów
    10

    Domyślnie Uwalona uszczelka pod głowicą w 2.4JTD czy jednak nie?

    Hej, pół roku po kupnie auta okazuje się chyba że jest uwalona UPG. Objawy mam takie ze przy przyspieszaniu i jeździe z obrotami powyżej 2500 skacze mi temperatura powyżej 90C podobnie w korkach jak tylko ruszam i jeżdżę z obrotami do 2200 to temperatura momentalnie spada do prawidłowej. Zauważyłem to dopiero teraz bo temperatury na dworze zrobiły się wyższe. Temperatura sprawdzona w FES-ie wiec nie jest to przekłamanie wskaźnika. Po kupnie wymieniłem chłodnicę bo była dziurawa oraz zrobiłem rozrząd z wymiana pompy i zalałem auto Borygo i oczywiście odpowietrzyłem. Zauważyłem ubytki płynu mniej więcej 0,5l na 2000-3000km. przy wymianie oleju nie było żadnego masła, bagnet i korek oleju ok, w zbiorniczku wyrównawczym nie mam żadnych bąbelków ani oleistych plam, auto nie dymi (a przynajmniej nie tak mocno żebym to zauważył) wszystkie węże od chłodnicy maja podobna twardość po nagrzaniu auta twardsze niż na zimnym ale można je spokojnie ścisnąć. Wentylatory się włączają 1 i 2 bieg. Nie ruszałem jeszcze termostatu ani czujnika temperatury ale tylko dlatego ze koleś od którego kupiłem auto je wymieniał niedługo przed sprzedażą i dostałem nawet stare elementy.
    Wiec pytanie czy to może być coś innego niż UPG i czy mogę sprawdzić coś jeszcze samemu?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Ile to jest powyżej 90stC?
    Mi w korkach i przy mocniejszym obciążeniu też się podnosi temperatura ale jakoś nie na tyle abym się czymś musiał martwić.
    Co do ubytku to już w drugim JTD mam tak, że niezależnie od tego że wleję płynu ponad MIN, zawsze z czasem (dość krótkim) schodzi mi ten poziom do MIN a nawet 1mm niżej i później już nie ubywa. Z tym, że nigdy niżej niż 1mm nie miałem.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 136KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Ile to jest powyżej 90stC?
    Do włączenia się wentylatora, o ile w korku jeszcze mogę to zrozumieć to podczas jazdy jest to dla mnie bardzo dziwne.

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Co do ubytku to już w drugim JTD mam tak, że niezależnie od tego że wleję płynu ponad MIN, zawsze z czasem (dość krótkim) schodzi mi ten poziom do MIN a nawet 1mm niżej i później już nie ubywa. Z tym, że nigdy niżej niż 1mm nie miałem.
    Czy ubywa więcej niż to co dolałem, nie wiem i wolę raczej nie sprawdzać. Od wymiany chłodnicy zrobiłem już ponad 12'000km i dolałem łącznie 2l płynu który gdzieś wyparował. spadało poniżej minimum to dolewam i tyle.

    Dodam jeszcze że auto nagrzewa się chyba w normalnym czasie. przy temp. zewnętrznej w okolicach 0-5C i jazdą po drodze krajowej z prędkościami 50-90km/h nagrzanie się auta do otwarcia termostatu potrzebuje przejechać 15km.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szifu Zobacz post
    Czy ubywa więcej niż to co dolałem, nie wiem i wolę raczej nie sprawdzać. Od wymiany chłodnicy zrobiłem już ponad 12'000km i dolałem łącznie 2l płynu który gdzieś wyparował. spadało poniżej minimum to dolewam i tyle.
    Czy możesz sprawdzić czy nie ma plamy pod autem - może ubywający płyn to nieszczelność na układzie.
    Skoki temperatur przy obecnej temperaturze też raczej są niewłaściwe - u mnie nawet przy szybkiej jeździe temperatura nie podchodzi powyżej 90 przy obecnych temperaturach - ale tutaj winę może mieć również termostat lub wentylator - sprawdzałeś ich działanie?
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Wentylatory włączają się w zależności od temp. a także w zależności od klimatyzacji.
    U mnie w korku wyłączenie klimatyzacji powoduje permanentne wahania temp. bo wentylatory się włączają i wyłączają. Przy klimatyzacji pracują cały czas.

    Co do trasy to jeżdżę A4 Katowice - Wrocław i tam jest po drodze Góra Św. Anny i jak pod nią wyjeżdżam cały czas mając 150km/h to temp. na wskaźniku na pewno rośnie mi więcej niż 5stC co zapewne wymusi włączenie wentylatorów co niby nie jest logiczne (no chyba, że auto wie, że to i tak nic nie da i nie włącza).

    Co do sprawdzania stanu - ja, gdybym dolewał powyżej MIN to też bym co chwilę dolewał i mógłbym napisać, że mi ubywa. Były już posty na forum, że innym też tak się tak to zachowuje. Nie wiem, w którym momencie dolewasz ale może kontroluj po każdej jeździe i wtedy zobaczysz czy spadnie więcej niż 1mm poniżej MIN.

    Nagrzewanie jak u mnie.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Wentylatory włączają się w zależności od temp. a także w zależności od klimatyzacji.
    U mnie w korku wyłączenie klimatyzacji powoduje permanentne wahania temp. bo wentylatory się włączają i wyłączają. Przy klimatyzacji pracują cały czas.
    Pytanie czy koledze włączają się prawidłowo - czy przypadkiem nie jest tak że coś nie działa.

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Co do sprawdzania stanu - ja, gdybym dolewał powyżej MIN to też bym co chwilę dolewał i mógłbym napisać, że mi ubywa. Były już posty na forum, że innym też tak się tak to zachowuje. Nie wiem, w którym momencie dolewasz ale może kontroluj po każdej jeździe i wtedy zobaczysz czy spadnie więcej niż 1mm poniżej MIN.
    A to już dziwne - u mnie mam normalny stan MAX. Pytanie gdzie wyparowuje płyn i dlaczego akurat do poziomu MIN.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Pytanie czy koledze włączają się prawidłowo - czy przypadkiem nie jest tak że coś nie działa.
    Mam tak od początku. Nie mam z temp. żadnych problemów a auto jeździło w CRO w temp. >35stC.
    No ale ręki sobie nie dam uciąć

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    A to już dziwne - u mnie mam normalny stan MAX. Pytanie gdzie wyparowuje płyn i dlaczego akurat do poziomu MIN.
    Podobno korek. W pierwszym JTD też strasznie mnie to denerwowało i się bałem ale później zaobserwowałem to 'dziwne' zachowanie. W AR przyjąłem że tak ma być. I tak już jeżdżę 140kkm.

    Z układu chłodzenia tylko termostat na BEHR zmieniłem a płyn na Paraflu z tym, że to z 4 lata temu. Wiem, wiem... płyn to chyba trzeba częściej...

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 136KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Miałem wcześniej Stilo z 1.9JTD silnik prawie identyczny i tam temp. W największe upały stała dlatego tu się tym niepokoje. Ubytek płynu jest na tyle mały ze faktycznie może ucieka przez korek. ale przyrost temp. podczas przyspieszania jest zbyt szybki i dziwne jest to że jak puszcze gaz to równie szybko spada do prawidłowej.
    Przykład: jadę autostradą 120km/h i temp. jest 90C, chce szybko wyminąć jakąś kolumnę tirów i przyspieszam do 150km/h trwa to dosłownie chwile a temp. rośnie do około 95-100C, puszcze gaz momentalnie spada do 90C
    Postaram się w tym tygodniu przejechać z podpiętym FES-em i napiszę dokładnie jak to wygląda z kompa. Gdyby nie to że przy wymianie rozrządu wymieniana była pompa wody to bym obstawiał ze to ona nie wyrabia przy wyższych obrotach ślinika.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Ozzzi
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Modliborzyce/Janów Lubelski. LJA
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2000 Była, Teraz Alfa Romeo 156 1.8TS Sportwagon FL, Opel Astra G OPC
    Postów
    428

    Domyślnie

    Jak byś miał walniętą uszczelkę pod głowicą to byś miał duże ciśnienie w zbiorniczku i wywalało by płyn przez korek, węże by robiły się twarde i czasem też nie było by ogrzewania ja już to przerabiałem w poprzednim aucie nie alfa ale też diesel.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szifu Zobacz post
    Miałem wcześniej Stilo z 1.9JTD silnik prawie identyczny i tam temp. (...).
    W Stilo może być wskaźnik sterowany przez komputer (np. tak jest w Punto II) i tam różnicy 5stC (a może i więcej) nie zobaczysz.

    Jakiej marki kupiłeś chłodnicę? Może ona się nie wyrabia...

Podobne wątki

  1. czy to uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 11:50
  2. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 05:16
  3. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-09-2011, 17:24
  4. uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez moreeek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 20:01
  5. [155]Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 07:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory