Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Uwalona uszczelka pod głowicą w 2.4JTD czy jednak nie?

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o upg, to ludzie chwalą sobie takie coś: http://allegro.pl/tester-szczelnosci...141246846.html

    Tani tester za 2 dychy który podobno dość dobrze wykrywa walniętą uszczelkę.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał KHOT Zobacz post
    Jeżeli chodzi o upg, to ludzie chwalą sobie takie coś: http://allegro.pl/tester-szczelnosci...141246846.html

    Tani tester za 2 dychy który podobno dość dobrze wykrywa walniętą uszczelkę.
    Dzięki za namiary - właśnie zamówiłem sprawdze przy mojej 145
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 136KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał ap2 Zobacz post
    Jakiej marki kupiłeś chłodnicę? Może ona się nie wyrabia...
    Chłodnice kupiłem Nissens, czytałem ze jako zamiennik oryginału jest bardzo dobra.

    Cytat Napisał KHOT Zobacz post
    Jeżeli chodzi o upg, to ludzie chwalą sobie takie coś: http://allegro.pl/tester-szczelnosci...141246846.html

    Tani tester za 2 dychy który podobno dość dobrze wykrywa walniętą uszczelkę.
    Też dzisiaj wieczorem zakupie ten teścik.

    Byłem jeszcze wczoraj u znajomego mechanika zlokalizował mi mały wyciek z układy chłodzenia widoczny tylko na zimnym silniku. Z termostatu wychodzi mi taki wężyk na którym jest plastikowa złączka z wkręconą śrubką i wokół niej widać ze ucieka woda na tyle mało ze na ciepłym silniku jest suche ale na zimnym widać wilgotne.
    Po za tym stwierdził ze jednoznacznie niemożna stwierdzić ze to upg i najlepiej zrobić test.
    Dodam jeszcze ze mam zamontowany termostat Varnet a wczoraj wyczytałem ze one lubią skakać z temperaturą. Dzisiaj chyba uda mi się podpiąć FES-a to napisze przy jakich temperaturach z czujnika otwiera się termostat i załącza wentylator.

  4. #14
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 136KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Podłączyłem wczoraj lapka i grzanie auta wygląda mniej więcej tak jak na poniższych zdjęciach.

    Termostat otwiera się przy 91C (chyba za wysoka) i spada do 85C później jest znowu skok temp. i spadek tak jakby drugie otwarcie termostatu. temperatura przy normalnej jeździe oscyluje w okolicach 86-88C jak meczę auto to rośnie do około 90-91C więcej mi się wczoraj w trasie nie udało wycisnąć ale temp. zewnętrzna była około 8C.
    Później zatrzymałem się i grzałem auto do uruchomienia wentylatora.

    Pierwszy bieg włącza się przy 98C (chyba powinien przy około 93C?) i zbija do około 90C ale później już bez dodawania gazy znowu rośnie do 98C i tak w kółko. Drugi bieg uruchomiłem jedynie testem w FES-ie
    Gdzieś czytałem że wyższe temp. uruchamiania się wentylatorów może być przez założenie rezystora od TS a nie JTD.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1termostat.jpg
Wyświetleń:	193
Rozmiar:	163.1 KB
ID:	160691   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3wentylator.jpg
Wyświetleń:	187
Rozmiar:	146.6 KB
ID:	160692  

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Możesz ominąć rezystor i połączyć przewody na krótko na razie, zobaczysz co się zmienia jak zamiast 1 biegu od razu włączy się drugi.

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 136KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Odświeżę temat. Uszczelka okazała się uwalona a dokładniej głowica miała mikro pękniecie miedzy kołnierzem wodnym a kanałem wylotowym spalin i puszczało dopiero po złapaniu odpowiedniej temperatury ale nie to było przyczyną wzrostu temperatury tylko raczej jej następstwem bo głowica zrobiona auto płynu chłodniczego już nie pije, chłodnica wody wymieniona a temperatura daje wzrasta w czasie jazdy do 97C wiec pomyślałem ze może termostat znowu padł i nie otwiera się do końca, wiec wiozłem stary termostat wyciągnąłem z niego wkład i zamontowałem żeby sprawdzić czy na otwartym pełnym obiegu auto tez będzie łapać 97C i niestety łapie, trwa to dłużej ale łapie 97C i włącza się wentylator ale odpowietrzając chłodnice po przez odkręcenie tego zaworka u góry chlapnęło mi trochę wody na dłoń i o dziwo mnie nie poparzyło żeby się utwierdzić sprawdziłem temp. na kompie i pokazuje 97C to jeszcze raz odkręcam ten zaworek i teraz celowo polałem po dłoni i się okazuje ze woda jest gorąca ale nie na tyle żeby parzyła czyli ma około 50C bo 60C już by poparzyło. Teraz moje podejrzenia padają na pompę wody, czy można jakoś ją sprawdzić bez demontażu? chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić?

  7. #17
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 136KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Nagrałem filmik ze zbiorniczka wyrównawczego, może to ktoś porównać u siebie czy też płyn ma taki słaby obieg na wolnych obrotach. Oraz zauważyłem teraz ze rano po odpaleniu słychać przez jakiś czas takie buczenie z okolic rozrządu, po upływie około minuty buczenie znika.


Podobne wątki

  1. czy to uszczelka pod głowicą?
    Utworzone przez krzysiekho w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2014, 11:50
  2. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 01-10-2011, 05:16
  3. Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez marcin220v w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-09-2011, 17:24
  4. uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez moreeek w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 20:01
  5. [155]Uszczelka pod głowicą
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-04-2008, 07:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory