Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Półosie/przeguby wewnetrzne

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 159 SW 1,9 Q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie Półosie/przeguby wewnetrzne

    Nie znam się na mechanice (samochodowej) dlatego koledzy potrzebuję porady.
    Mam w Alfie 159 1,9 JTDm (AUTOMAT!) do wymiany „półosie/przeguby wewnętrzne/półosie napędowe” (nawet nie wiem czy to to samo czy nie).
    I tu jest mały problem bo tylko chaotycznie zapisałem sobie na tyle, ile byłem w stanie po wybudzeniu z drzemki. Odnotowałem że wymiana na regenerowane to 900zł/szt. co daje 1800zł za same elementy bez robocizny.
    Jesteście mi w stanie napisać co tyle kosztuje i które to elementy (jakiś schemat z neta?)?
    Z jakiego powodu nagle oby dwa i czy inne elementy nie dostały po du&@e od ich wyrobienia?
    Ile może kosztować robocizna?
    Ostatnio edytowane przez Sowizdrzal ; 04-04-2015 o 20:20

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Polosie kupujesz razem z przegubami, tymi zewnętrznymi i wewnętrznymi. Robota u mnie kosztowala 100 zł od strony. Demontaż i montaż całej półosi z przegubami (jako jedna całość).

    Pozdrawiam

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 159 SW 1,9 Q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    Ile Cię części wyniosły?
    Coś mi się wydaje ze 900zł za samą półoś wewnętrzną to dużo.

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Ja kupiłem ori, jako dobrze pamiętam coś koło 3600-3800 zł. Musiałbym zerknąć w FV, ale nie ma mnie teraz w domu.

    900 za regenerowaną to dobra cena. Popatrz sobie ile kosztuje sam kielich, przeguby zewnętrzny, wewnątrzny, osłony, smar. Dodaj do tego robocizne, rozegranie tego, złożenie i zobaczysz że wychodzi taniej kupić kompletną;-)
    Ostatnio edytowane przez marti ; 05-04-2015 o 09:24

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 159 SW 1,9 Q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    Tylko pytanie czy jest potrzeba kupić kompletną? Usłyszałem propozycje-zalecenie wymiany półosi. Tym bardziej iż jest to pojazd w trakcie zakupu. Wyszedł taki kwiatek i teoretycznie sprzedaż sprawnego samochodu leży po stronie sprzedającego - pytanie czy tutaj nie ma próby lecenia po kosztach? A za jakiś czas się odezwie reszta współpracujących podzespołów???
    Po zakupie zamierzam się wybrać na "analizę" obiektu zakupu oraz weryfikacji co wymienione, co do wymiany (oleje;]) itd.

  6. #6
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    Sprawę załatwia się szybko i skutecznie tu http://mtx-auto.pl/

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    AR 159 SW 1,9 Q-tronic
    Postów
    36

    Domyślnie

    Panowie, dziękuję za odpowiedzi jednak chciałem jeszcze raz zaznaczyć iż jestem w mechanice samochodowej na "poziom 1" dlatego liczyłbym na jakąś podpowiedź... tym bardziej że el. mechaniki samochodowej nie są tak dokładnie opisane jak np. narzędzia. Bawienie się w detektywa trochę mija się z celem dlatego mam prośbę i pytanie:
    1. Czy półosie do 1,9 JTD w automacie różnią się od 1,9 w manualu? Czy 1,9 automat to to samo co 2,4 automat pod względem rodzaju przegubów?
    2. Które pozycje w http://mtx-auto.pl/ "szybko i skutecznie" odpowiedzą mi na pytanie ile kosztuje cały przegub a ile sama półoś wewnętrzna?

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Napisz do mnie z nr vin. Postaram sie pomoc.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  9. #9
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Na szybko, z tego co pamiętam - półosie będą się różnić w wersji z manualem i automatem. Z powodu różnych gabarytów przekładni.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Przeguby wewnetrzne koszty, alfa 2.4 JTD 20V 175KM
    Utworzone przez darko w dziale 156
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 20-10-2016, 09:12
  2. [156] Przeguby i półosie 2,4 a 2.0 TS
    Utworzone przez jumis w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-07-2015, 11:57
  3. [159] Półosie/przeguby wewnętrzne
    Utworzone przez hymi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-06-2015, 20:06
  4. Klamki wewnetrzne do 159,3 szt
    Utworzone przez misiu7911 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 22:44
  5. Przeguby, półosie alfa 156
    Utworzone przez kamikaze1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 15:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory