Strona 1 z 19 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 185

Temat: 1.9 JTD 16V+ vs. 2.2 JTS

  1. #1
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie 1.9 JTD 16V+ vs. 2.2 JTS

    Witam,

    Jako że prywatnym autem rocznie będę robić przy dobrych wiatrach max 10 000 km (oraz kilka innych powodów), poważnie zastanawiam się nad zamianą diesla na benzynę. W grę wchodzi raczej tylko model 159. V6 ze względów bardzo drogiej eksploatacji odpada, uturbionego TBi również nie chcę - a jako że nadal chcę mieć co nieco pod pedałem gazu, zostaje 2.2 JTS.

    Chętnie poczytam Wasze opinie, jeśli ktoś miał okazję pojeździć 1.9 JTDm 150 KM (lub z chipem) i 2.2 JTS, i może napisać kilka słów porównania.
    Ciekawi mnie też spalanie tego silnika benzynowego i jego usterki (poza rozrządem i nagarem - temat już dość dobrze opisany). Eksploatacja, w przypadku silnika benzynowego, na pewno będzie tańsza.

    Jak sprawuje się manualna skrzynia biegów? Tylko taka mnie interesuje, automat bee.

    Nie mam żadnego doświadczenia z silnikami JTS (z JTDm aż nadto ), dlatego też przyda się każda podpowiedź.

    Z góry dzięki,
    Maciek
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Oj starzejesz się:-D :-P jak już takie decyzje chodzą Ci po głowie;-)
    Raczej tylko 159, czyli nie zamykasz się na inne marki?
    Bo tak sobie myślę, że jest kilka marek, które robią bardzo dobre benzyny, i to mniej problematyczne niż JTS...
    Ja osobiście, ale to powtórzę moje zdanie, szukałbym benzyn w innych markach, które choć trochę Ci się podobają. ;-)

    Powodzenia i Pozdrawiam ;-)

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar entuzjasta159
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    brava 1,9 jtd cf3 2001 @ Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 8v
    Postów
    193

    Domyślnie

    jtd ma troszkę inne "oddawanie" mocy i w zasadzie przesiadając się na jts mozesz nie czuć tych 185 koni w benzynie choć prędkościomierz będzie gnał do góry tak samo a moze i szybciej do gory jechałem 1,9 jts i było dość miło aczkolwiek diesel i jego moment obrotowy potęguje miłe uczucie wciskania w fotel.Ale to jest tylko moje subiektywne zdanie i ktoś moze się z tym nie zgodzić jtd to sprawdzona i znana konstrukcja a mechanicy słysząc silnik "jts" prawdopodobnie myślą sobie " wtf?!"
    Ostatnio edytowane przez entuzjasta159 ; 12-04-2015 o 15:32

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Raczej tylko 159, czyli nie zamykasz się na inne marki?
    Bo tak sobie myślę, że jest kilka marek, które robią bardzo dobre benzyny, i to mniej problematyczne niż JTS...
    A co byś polecał w budżecie JTS-a?
    Nie myślę o innych markach. 159 ma w sobie to "coś", jest nietuzinkowa i na swój włoski sposób wyjątkowa. Lubię jak się ludzie na ulicy za autem oglądają
    Cytat Napisał entuzjasta159 Zobacz post
    jtd to sprawdzona i znana konstrukcja a mechanicy słysząc silnik "jts" prawdopodobnie myślą sobie " wtf?!"
    To racja... Aczkolwiek wszystko przy aucie praktycznie ogarniam sam, a jeśli coś jest zbyt skomplikowane to korzystam z pomocy znajomego mechanika. JTS-a też się nauczę Dzięki za opinię. Korci mnie żeby się przejechać 159-tką z takim silnikiem, ale w moich rejonach jest ich jak na lekarstwo.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Eksploatacja, w przypadku silnika benzynowego, na pewno będzie tańsza.
    Powiem tylko jedno. Zamiana samochodu to jest realizacja straty. Włożyłeś kupę pieniędzy w doprowadzenie samochodu do dobrego stanu. A za ile go sprzedasz? 22? 24? Ktoś da więcej? W 2.2 jts musisz liczyć ten nieszczęsny rozrząd + standardowy pakiet startowy i skończysz z dołożeniem pewnie około 10 tysięcy. Więc koszt dalszej eksploatacji jtdm jest marginalny w porównaniu do straty, którą będziesz miał.

    Oczywiście – może być tak, że masz dość JTDM (ja np. nie lubię jeździć 159 jtdm bez automatu po mieście i jak mam jeździć w korkach to wolę tramwaj) i po prostu masz ochotę na zmianę. To OK. Ale uzasadnianie tego oszczędnością to jest samo-oszukiwanie się.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A co byś polecał w budżecie JTS-a?
    Giulietta QV
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 12-04-2015 o 18:01

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Dobrze eksploatowany JTS z historią nie będzie generował kosztów.
    "A zatem posiadanie tego samochodu jest jak życie z przepiękną, lecz przy tym zdrowo kopniętą dziewczyną. Bardzo dobrze wiecie, dlaczego się zaangażowaliście. I w tym samym stopniu jesteście świadomi, że wasz związek po prostu nie ma żadnych szans."
    J.Clarkson



    Warszawscy Alfaholicy - Facebook Group
    Brera Team Poland - Facebook Group

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A co byś polecał w budżecie JTS-a?
    Nie myślę o innych markach. 159 ma w sobie to "coś", jest nietuzinkowa i na swój włoski sposób wyjątkowa. Lubię jak się ludzie na ulicy za autem oglądają
    Hmm, skoro nie myślisz o innych markach to trochę bez sensu cokolwiek Tobie polecać ;-)
    Jeśli to ja byłbym na Twoim miejscu, to spojrzałem w kierunku:
    1.8t, 2.0T - Saab,
    2.0, 2.4 - Honda,
    2.4, 2.5T - Volvo,
    2.0T - Opel Insignia,
    2.5, 3.0 - BMW
    I mój faworyt;-) 3.0 - Lexus np. GS ;-) no ale wiadomo budżet, i pewnie nie pociąga Cię podróżowanie w business classie:-D
    Jednak potraktuj mój post jako czystą dywagację;-) Ty już wybrałeś, a ja nie mam zamiaru Cię przekonywać;-)

    Pozdrawiam i trzymam kciuki za poszukiwania godnego egzemplarza.
    Ostatnio edytowane przez marti ; 12-04-2015 o 19:16 Powód: A

  8. #8
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Powiem tylko jedno. Zamiana samochodu to jest realizacja straty. Włożyłeś kupę pieniędzy w doprowadzenie samochodu do dobrego stanu. A za ile go sprzedasz? 22? 24?
    No i to jest trochę ból... Bo wszystko mam ogarnięte. Nie robiłem jednak turbo ani skrzyni, a wiadomo, że w moim modelu to nigdy nic nie wiadomo. W dodatku to diesel, tutaj dodatkowe koszta mogą wypaść jak z rękawa
    I trafiłeś w sedno - przestałem też lubić jeździć dieslem. Dlatego zastanawiam się nad przesiadką. Giulietta zdecydowanie nie dla mnie. Przegryzłbym nawet wymianę rozrządu w JTS-ie.
    Cytat Napisał marti Zobacz post
    2.0, 2.4 - Honda
    Z ciekawości poprzeglądam, bo zawsze powtarzam, że jak nie Włoch to jakiś Japończyk. Innych opcji pod uwagę nie biorę

    Z wymianą auta nie będę się spieszył - na pewno muszę dopaść jakiś JTS, żeby się przejechać. Mimo wszystko byłoby mi żal rozstać się z moim egzemplarzem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Eeee dasz radę i jakoś przebolejesz ;-) żal to może być rozstawać się z żoną a nie autem:-P
    2.4 ma fajny dół i kręci się niemiłosiernie miło;-)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lord8
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Giulia Ti
    Postów
    293

    Domyślnie

    Prawda jest taka ze Ci co jeżdżą JTDM będą opisywać w pozytywach JTDM a Ci co jeżdżą JTS będą opisywać swoje JTSY,A najwięcej będą pisać ci którzy w ogóle nie jeżdżą tymi autami. Diesli jest dużo, jts mało,Musisz sam podjąć tą decyzje po przeczytaniu tych wszystkich wypowiedzi aczkolwiek czy prawdziwych. JTDM pali 8l - pomiescie ,JTS po miescie 12,5l, choc JTS juz mozna zagazować i pali w granicach pod 29zł

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory