FL30V6 aka FaceLift 3.0 v6??ciekawy opis ( nigdzie takiego nie mogę znaleść)
Cena filtra to około 60zł a FILTRONA.
Pozdrawiam,
Kolego, zaglądałem choćby dziś i nadal twierdzę, że dużo łatwiej i szybciej wyjąć filtr od dołu, odkręcając obejmę od góry.
Erni
Pierwszy lepszy sportowy filtr: http://www.dexcraft.pl/filtry-powiet...kn-e-9228.html
Co ma wnieść ta dyskusja ?
Wymiana uszczelek w ponad dziesięcioletnim aucie, to więcej niż konieczność w przypadku rozbierania elementów. Poza tym, akurat z pokryw zaworów czasem lubi lecieć w tych silnikach.
Co do ceny za robiciznę, napisz konkretnie cały zakres naprawy, bo czasem znalezienie awarii " jakiegos tam przekaźnika" to kilka roboczogodzin itd.
Jest też syndrom posiadacza egzotycznego auta z nie mniej egzotycznym silnikiem, czasem ten syndrom ujawnia sie w co poniektorych warsztatach, zazwyczaj przy płaceniu ;-)
Silnik ma 50.000 km przebiegu i 3 tys km temu przeszedł kompletny przegląd, był rozebrany, więc nie bardzo można go przykleić do ponad dziesięcioletniego samochodu.
Silnik tracił moc w czasie dynamicznej jazdy i szybko się nagrzewał do zbyt wysokiej temperatury.
Mechanik wyczyścił przepływkę i wymienił filtr (karbonowy), który był zasyfiony i podobno nie dało się go wyczyścić.
Zdiagnozowanie problemu temperatury zajęło mu (wg jego obliczeń) 16 robotogodzin!, najpierw sprawdził termostat, później czujnik temperatury, po czym zaczął przeczyszczać cały układ chłodzenia. Dopiero na koniec wpadło mu do głowy, że pompa padła-przy okazji wymiany pompy wymienił pasek rozrządu. Nie działa też pierwszy bieg wentylatora-nie naprawił tego bo chyba nie starczyło mu umiejętności do zdiagnozowania problemu. Za to wszystko zawołał 1500zł za samą robociznę.
Zmień mechanika, brak pierwszego biegu wentylatora to pewnie uszkodzony opornik (przykręcony na obudowie wiatraka).
"Mechanik" to Borowski z Wiatraków w Kaliszu. Przestrzegam!
Warsztat chwali się tym, że zajmuje się Fiatami i Alfami. Śmiech na sali.
Panowie.
Pytanie z innej beczki...
Jaki olej zalać do silnika 3.0 24v z przebiegiem ok 50.000 km? Jest zalany Motul 0W-60 (przez poprzedniego właściciela), olej jest czyściutki ale był zalewany spory czas temu i chcę wymienić.
Jaki?????? Czy jesteś pewien tego że to Motul 0W60????
Na stronie Motul takiego nie ma - nawet w wyścigowych.
Obawiam się że taki olej nie istnieje.