205/60/16 nie za ciekawie to wygląda to raz a dwa to przy dynamicznym wchodzeniu w zakręt guma zostaje na miejscu ale auto jest na drugim pasie taka galareta
Na zimę dobry setup bo przy 55 jest ciut za nisko i można odśnieżać
Pozdr.
205/60/16 nie za ciekawie to wygląda to raz a dwa to przy dynamicznym wchodzeniu w zakręt guma zostaje na miejscu ale auto jest na drugim pasie taka galareta
Na zimę dobry setup bo przy 55 jest ciut za nisko i można odśnieżać
Pozdr.
Jest odczuwalna różnica między 205 a 215. Dużo łatwiej zahaczyć o coś.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 163KM | 345Nm
Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155km
W zimie używam 205/55/16 natomiast latem 215/55/16 a od tego roku 225/50/17.
Powiem tak- między 205 a 215 nie odczułem różnicy w wysokości, natomiast na 225 auto stoi wyraźnie wyżej i mogę podjechać przodem pod krawężnik, na którym zimą rysowałem osłonę pod silnikiem. Co do prowadzenia to na 205 auto wydawało się żwawsze, szczególnie porównując do 225, ale ja mam najsłabszy silnik i byle podmuch wiatru już mnie zwalnia.![]()
zauważyliście różnice w średnim spalaniu na 205 i 215?
jezdzilem na 205/55/16 i zanim je sprzedalem po 1 sezonie, bo walilem podloga w co sie da (czasami 10 mm robi mega roznice. wyjezdzajac z garazu gdy auto opadalo na kostke z progu garazu, to uderzalem podloga. na 215 nie mam tego). aktualnei mam 215/55/16 i moze groszowe sprawy wiecej pali, ale to predzej ja juz jezdze agresywniej. Niemniej jednak nie tak agresywnie, zebym odczul pełzanie auta na wysokim profilu gumy. A wyzej od perfekcyjnego prowadzenia cenię bezstresową jazdę po parchowatych drogach. Stąd ładuje się w profil 60. Zresztą Lamborghini Countach miało opony 205/70/14. Jeszcze tylko ciekawy jestem jak wyglada 215 na profilu 60 - jakby ktoś miał foto, to by było super.
Dzięki za dyskusję!
e: dodam tylko jeszcze, że na fabrycznej feldze z oponami 205/55/16 wypukłe poza obrys opony ramiona felgi rysowaly sie przy lagodnym podjezdzaniu pod kraweznik. 205/55 nie polecam nikomu w zadnym wypadku nikomu, wg mnie ta oszczędność mści się ze zwielokrotnioną siłą-zresztą opon się nei kupuje co roku (raczej).
Ostatnio edytowane przez Korba ; 21-04-2015 o 20:32
To jest właśnie 205/60/16Tylko pół tony czernidła na oponach, stąd może nieco lepiej to wygląda. Na zimę super ale po przesiadce na lato 225/45/17 to jak bym w ogóle inne auto prowadził
Mimo tego trzeba uważać przy podjazdach, krawężnikach itp - długi przód, nisko zawieszony, tak że kolega Korba ma rację, tutaj 11mm robi robotę
![]()