Fajne masz przekonania :-) Do jtdm z dpf zalecana jest klasa lepkościowa 5W30. Tylko tyle że to co Ci wlali czyli selenia z zieloną etykietą (podejrzewam że WR P.E.- Pure Energy) spełnia klasę jakościową ACEA C2 ale lepkość ma prawidłową czyli 5w30. Żeby było śmieszniej Fiat swoją aprobatę daje przy olejach C3 i wzwyż. Czyli olej dedykowany przez Fiata w instrukcji nie spełnia normy jakościowej narzuconej przez samego Fiata. Paradoks, prawda ?
Producent też pisze w instrukcji że można wydłużyć interwał wymiany do 30000 km, co jest totalną bzdurą. Sądzę, że jak masz 2.4 w "9-tce" to korzystasz z tych wspaniałych walorów tego silnika i używasz jego pełnej mocy. Wątpię żeby olej się nie zużył na przestrzeni 30000 km nawet jeśli jest samochód delikatnie jeżdżony.
Ja znam tylko 2 przypadki samochodów jeżdżących na Seleni: jeden to jtdm 1.9 w 159 a drugi to 2.4 w 166. Po wymianie na normalny olej o dobrych parametrach silniki samochodów odżyły, z resztą zobacz sobie na bazę olejową w Seleni 5w-30, toż to chłam po HC.