Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Klapy Wirowe

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Tyle ze mnie czas goni musze to zrobić do piątku bo w weekend wyjeżdżam, a tu mam na miejscu go

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa 146 1.6 Boxer, GT 1.9 jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    Nie rób badziewia z gwintowaniem bo szczelność straci i potem znowu robota. George11 oddawał mój kolektor gdzieś do spawania i z planowaniem było 100 albo 200 zł.
    Pozdr.

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    podobno gwintowanie i kleji na srube z tego co pamietaminni znowu tu kiedys pisali ze spawanie narusza aluminium itp,ja to plastikowy miałem to kolega klapy powyciągał

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Narazie wcisne ten kolektor z 156 bo czas mnie goni. Ten z aukcji moze byc?

    Stary zostawie i nastepnym razem ewentualnie oddam go do spawania i planowania jak by coś bylo nie tak

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    Alfa 146 1.6 Boxer, GT 1.9 jtd
    Postów
    339

    Domyślnie

    Jak ktoś spawać nie potrafi to na pewno może coś naruszyć

    @nietyx: jeżdżenie z niesprawnymi klapami w przypadku kolektora aluminiowego nie jest niebezpieczne- to nie plastikowy, że klapki mogą się urwać. Gdzieś w dziale 159 jest fajnie opisany temat przekładki tego kolektora ze 156.

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/91637-kolektor_ssacy_alfa_156_175km_jtd_vs_159_210km_jtd .html?highlight=kolektor



    a tu post który Ci wystarczy- cobyś całego tematu nie musiał czytać
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1212205
    Ostatnio edytowane przez drago256 ; 20-05-2015 o 21:51

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    147 TI 1.9 JTDm 16V
    Postów
    59

    Domyślnie

    147 po FL miało silniki 150KM bez klap wirowych - w eper oznaczone jako m19. Był to silnik 140KM z wersji przed FL z podniesionym ciśnieniem doładowania. Wszystkie 156 miały ten silnik, 147 FL i GT z początku produkcji.
    Ja mam klapy usuniętę w serwisie autka.pl.

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał drago256 Zobacz post
    @nietyx: jeżdżenie z niesprawnymi klapami w przypadku kolektora aluminiowego nie jest niebezpieczne- to nie plastikowy, że klapki mogą się urwać. Gdzieś w dziale 159 jest fajnie opisany temat przekładki tego kolektora ze 156.
    No ja już zrobiłem sporo tys km z tym i zero objaw, i gdyby nie ta redukcja spalania którą mogę osiągnąć przy tych trasach oraz chęć modyfikacji to nie wiem czy bym się tym przejął w ogóle

    Cytat Napisał drago256 Zobacz post
    a tu post który Ci wystarczy- cobyś całego tematu nie musiał czytać
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...ml#post1212205
    Dzięki wielki czyli jutro jadę po ten z 156 i spokój a stary zostawię na wszelki wypadek niech leży w piwnicy

    Niestety ze 147 150KM nie ma nigdzie teraz dostępnego

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał szamacz Zobacz post
    Da się wrzucić też odpowiedni model od 147. Niestety kolektory bez klap wirowych są przeważnie od 140 konnych wersji więc jeśli planujesz zwiększać moc auta (poprzez modyfikację softu np) to nie polecam bo u mnie po takim zabiegu moc spadła i wymieniłem na nową z klapami.
    Klapy nie mają wpływu na moc. Mogą, a właściwie powinny mieć wpływ na moment obrotowy. Ale nie na jego wartość ale na jego wyższy przebieg w niższym zakresie obrotowym. Chodzi o podobny efekt jak w przypadku stosowania kolektora o zmiennej długości. Ładnie to się sprawuje w silnikach BMW. W silnikach JTD jest to praktycznie nieodczuwalne. Jeśli jednak ktoś to odczuł, to nie moc spadła ale moment obrotowy niejako "przesunął" się w wyższy zakres obrotowy. Oczywiście to tak w uproszczeniu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    .
    Postów
    693

    Domyślnie

    Zamontowane już. Kolektor od 156 podszedł w połowie. Trzeba i tak zrobić z 2 jeden ponieważ górna część nie zmieści się od 156 z uwagi na przetłoczenie po lewej stronie które występuje w GT.

    Odnoszę wrażenie że znikła dziura w dolnym zakresie obrotów i teraz zbiera się od samego początku

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    dobre odczucie tez tak miałem

Podobne wątki

  1. [159] klapy wirowe
    Utworzone przez FISHA159JTDM w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 25-10-2020, 20:56
  2. [159] DPF, EGR, klapy wirowe- ceny?
    Utworzone przez mates14 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 15:40
  3. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez Mrhiacynt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 20:11
  4. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez ario w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 20:55
  5. 156 2.4 20v klapy wirowe ?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory