Lotos, gdybym wiedział, że to wina opornika to bym go kupił. A opornik odpowiada przecież za I bieg, nie za II ?
Lotos, gdybym wiedział, że to wina opornika to bym go kupił. A opornik odpowiada przecież za I bieg, nie za II ?
Ostatnio edytowane przez matezoma ; 27-08-2012 o 10:51
Czesc
Czytalem ostatnio rozne posty i podazalem zgodnie z instrukcjami. mam alfe 156 kombi 1.8 16v z klima
Problem byl taki:
Jakis czas temu gdy silnik sie rozgrzal wiatrak wogole sie nie wlaczyl. Pojechalem do mechanika. Ten stwierdzil ze gdzies sila zniknela. Polaczyl wic na krotko dwa bezpieczniki na sile fan i fan 1.
Dzieki temu wiatrak zaczal sie zalanczac po 90 stopniach ale na drugim biegu. Pierwszego wogole nie bylo.
Po poszukiwaniu na forach przeprowadzilem test na sprawdzenie czy jest 1 i 2 bieg. Wiatrak zalanczal sie tylko na 2 biegu. Wymienilem zielony rezystor. I sprawa jest teraz taka.
SIlnik gdy sie nagrzeje zalancza witrak przy takiej samej temperaturze co wczasniej tak jak powinno byc na 1 biegu.
Ale gdy znow zrobilem test zalancza sie tylko 1 bieg. Nie ma teraz 2go biegu. Patrzylem na czarny bezpiecznik fan ale nie wydaje sie spalony. Gdy polacze na krotko w gniezdzie tego bezpiecznika to wiatrak zalancza sie na 2gim biegu nawet bez zalanczania zaplonu.
Czy problemem wiec moze byc czarny bezpiecznik? Czy moze cos innego.
Dzieki z gory za odpowiedz
Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...#ixzz25uBztNy3
Przestalem sie zajmowac sprawa bo problem z temp. sie sam rozwiazal po wymianie UPG i uszczelnieniu ukladu chlodniczego.
Tylko podepnij alfe pod komputer bo wskaznik klamie.
Sent from my HTC Flyer P512
sprawdziłem w swojej 156 1.9 jtd 16v 103 kW wszystkie przekaźniki (są jak nowe ,posiadają taką samą rezystancję) opornice też sprawne jak i okablowanie a gdy testuje wentylator pierwszy fiatEUCScan to przekaźnik się nie załącza i słychać buczenie a gdzy testuje drugi bieg działa (ale świeci się kontrolka silnika ) już nie wiem co jest grane
Co się dokładnie dzieje??
U mnie nie działał 1 bieg, do tego wywalało checka. Opornik ok, przekaźniki i bezpieczniki ok. Po prześwietleniu kabli miernikiem okazało się, że przegnił kabelek sterowania cewką przekaźnika odpowiadającego za 1 bieg.
Wysłane z mojego K7205 przy użyciu Tapatalka
Odświeżam. Zrobiłem próbe z przepisu bociana i po wypięciu czujnika temperatury płynu i przekaźnika II biegu i dalej wentylatory chodzą na II biegu. Jak w takim razie sprawdzić I bieg ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
za pomocą testu w programie do diagnostyki najłatwiejszy sposób![]()