Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 93

Temat: Bład przepustnicy P2108 P2111

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Wczoraj mi wywalilo blad p2108. Po skasowaniu nie ma bledu. Musze pojezdzic i zobaczyc co bedzie. Czyszczenie mnie czeka chyba.

  2. #22
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy, to czyszczenie pomaga niestety tylko na chwilę. Miesiąc dwa i znowu to samo.
    Błąd wam zniknął bo wyczyściliście zbierający się tam olej. Ale on pojawi się niestety ponownie. Już to przerabiałem u siebie. Dałem przepustnicę do zregenerowania i mam spokój.
    Nawet gość poszedł na to, że wysłał mi zregenerowaną( naprawdę wyglądała jak nowa) i a ja odesłałem swoją.Więc naprawa to godzina roboty razem z czyszczeniem EGR. Rok gwarancji. Zakłada podobno simering na oś przepustnicy i wymienia całą elektronikę.
    U mnie oleju było naprawdę niewiele a i tak błąd wyskakiwał. Raz wyczyściłem tak jak Wy, ale jak się pojawił ponownie to już mi się nie chciało bawić w to ponownie skoro to tylko poprawa na krótką metę.
    Trzeba przede wszystkim usunąć przyczynę dostawania się oleju na elektronikę. Podobno można to też samemu zrobić jak ktoś ma ochotę na zabawę. Dołożenie simeringu na ośkę to chyba nie aż taki kłopot.
    I jeszcze jedno. Warto przed tym zabiegiem zaopatrzyć się w nową uszczelkę przepustnicy. Tam jest metalowa w zasadzie jednorazowa. Ja niestety nie miałem i założyłem starą. Przy ponownym czyszczeniu zaworu EGR muszę założyć nową. Tym razem kupiłem sobie odpowiedni kryngieryt, żeby zrobić sobie taką niejednorazową.
    A i jeszcze jedno. U mnie ten błąd się pojawił przy przebiegu około 95tkm ale auto ma już 10 lat. Trochę byłem zdegustowany ze tylko tyle to wytrzymuje. Regenerator mnie uspokoił, bo trafiają do niego już insignie 5 letnie z przebiegiem 70tkm i nieszczelną przepustnicą.
    Ostatnio edytowane przez syfon ; 14-06-2015 o 11:40

  3. #23
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Też mnie ten błąd czasami dopada - pomaga zgaszenie i uruchomienie silnika. Ale tak się zastanawiam: a może wymienić przepustnice? Orientuje się ktoś ile to kosztuje, nowa przepustnica do 2.4 JTDM?

  4. #24
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Nie kupuj nowej. To chyba niepotrzebny wydatek. Za regenerację dałem jak pamiętam coś około 250zł. I mam lepszą niż nowa, bo oryginalne są tak zrobione, że i tak po czasie padną. Nie mają uszczelnienia ośki przepustnicy. A że celowo jest ona obrócona pionowo w dół, to po czasie zaczyna puszczać olej, który zalewa sterującą nią elektronikę.
    nowa, oryginalna pewnie coś około 800- 1000zł.
    Ostatnio edytowane przez syfon ; 14-06-2015 o 16:38

  5. #25
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    A gdzie to da zregenerować?

  6. #26
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Na allegro jest parę zakładów które sprzedają swoją usługę. Ja dałem do firmy specelektro.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Dzięki. Poszukam na allegro.

  8. #28
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SEBA85
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    159 2.4 JTDm
    Postów
    62

    Domyślnie

    Jakbym miał taką rzekomo uwaloną to sam bym ją rozdłubał i doszczelnił. U mnie błąd również był, ale prócz zimnych lutów miałem na scalaku niedolutowane nóżki ( albo pościło po latach). Poprawiałem jeszcze w ubiegłym roku i błędów brak. Jednak oleju wewnątrz nie było.

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Znowu mnie dopadlo dzisia. P2108. Cos mi sie wydaje ze jednak olej idzie do elekroniki przepustnicy. Przyczyna? Moze dlatego ze mam wyciety DPF i EGR? Jak EGR nie jest wyciety to zbierajacy sie syf uszczelnia oske? Jak EGR jest wyciety z programu to tylko film olejowy jest na przepustnicy i olej idzie przez oske do elektroniki.

    Blad drugi raz wyskoczyl w mniej wiecej tych samych warunkach - wczoraj bylem w Kołobrzegu. Zrobilem ok 300km. Nastepnego dnia rano wywalilo blad. Pierwszy raz sie pojawil jak zrobilem trase ok 250km. Samochod stal pare godzin, po odpaleniu blad P2108

  10. #30
    Użytkownik Świeżak Avatar ozi73
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    żory
    Auto
    AR 159 ti
    Postów
    87

    Domyślnie

    Te błędy wyskakują jak nie ma styków na elektronice i jak sie zębatki zatną .Jak sprawdzałem przepustnicę to mocno naciskałem kalpę i energicznie pare razy aż się zacięła i wtedy wiedziałem że to to

Podobne wątki

  1. [159] Błąd P2108
    Utworzone przez Pucek-159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-08-2013, 14:19
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-12-2012, 20:09
  3. Bład centralki Air bag
    Utworzone przez jacek1968 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 15:45
  4. Bład Air Bag
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 08:08
  5. Bład TCS/ABS
    Utworzone przez Michal166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-11-2008, 09:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory