ciekawe ciekawe, ale skoro z firmy novitec wysłali mi taką informację, to znaczy, że coś musi być w tym![]()
ciekawe ciekawe, ale skoro z firmy novitec wysłali mi taką informację, to znaczy, że coś musi być w tym![]()
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...nes::3416.html
Nowsza generacja boxa ale tez do większości jtd. Dla mnie to dziwne...
Ostatnio edytowane przez gonzo ; 21-06-2015 o 19:48
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Pewnie tak samo oszukuje komputer silnika. Dlatego mowi sie ze boxy sa jednak o wiele gorsze od chip tuningu
No właśnie. Nie interesowałem sie nigdy tym. Niech sie ktos obeznany wypowie. Wiem jedno. Jak coś jest do wszystkiego to jest do du... Takie jest moje zdanie. Chyba, że jest jakiś ekspert, który sprawi, że zmienię zdanie![]()
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Pomykamna takim boxie od jakiegos czasu i nie narzekam. Auto rwie asfalt, zadnych bledow nie wywala, nie kopci. Jedynie komputer bardziej zaniza spalanie.
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka
Novitec to nie pan tadek z warsztatu na rogu, wiec chyba wiedzą co robią. Jednak osobiście wolałbym oddać auto do specjalisty niż kupować skrzynkę dla wszyskich![]()
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
To że nazywa się to Novitec ma małe znaczenie. To samo robią boxy polskich producentów.
Pasuje do tylu jtd bo mają one taką samą wtyczkę na listwie rail.
Działa to tak że wpinasz w listwę, box odczytuje wartość raila, zaniża ją i przesyła do ecu. Efekt jest taki że ecu myśli że zalał za mało paliwa więc "dopompowuje" więcej.
Czy jest to zdrowe to chyba nie trzeba pisać![]()
"Lepsze" mogą jeszcze okłamywać czujnik ciś. doładowania i tym samym sposobem zmusić turbinkę do zwiększenia ciśnienia.
"Jeszcze lepsze" mogą być dostrajane na hamowni.
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
Tak samo wygląda chip tuning zdaje się a zapewne powiesz ze dla odmiany jest zdrowy.. A tylko kilka procent firm tuningowych faktycznie robi mapę pod dane auto. Wiec czy to novitec czy inny tuner to jeden grzyb.
Mam fiata marea z takim boxem od nowości (nawet w oryginalnym dowodzie mial 123 koni zamiast 105) w aucie . Auto ma 330 tysięcy przebiegu i jeździ znakomicie. Ma oryginalne sprzęgło dwumas i turbine.
Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 21-06-2015 o 22:52
Po pierwsze: przed chiptuningiem masz hamowany samochod i od razu wiesz jak zdrowe jest serce ( a nie odbieradz moc z duposensora)
Po drugie na boxie autp Ci wiecej pali po komputer jest oszukieany ze za malo paliwa podal, na chipie spalanie zawsze jest troszke mniejsze ( oczywoscie przy wzroscie mocy 20-25%) , mape masz robiona typowo pod auto, przewaznie moment jest fajniej wystrojony zeby uklad napedowy nie dostawal w tylek. Oczywoscie box tez moze dzialac ale nigdy nie wiesz co sie dzieje. Taki kot w worku.
Są lepsze i gorsze boxy tak jak i chipy.
I tak jak wyżej. Nie ma mowy o jakiejś optymalizacji spalania. Nie przesuniesz kątów wtrysków, nie dostosujesz dawki w wysokiej temperaturze, nie dostroisz turbiny i tysiąc innych rzeczy które programowo możesz zrobić w sofcie.
Jak by porównywać złego boxa i złego chipa to faktycznie nie ma różnicy. Ale "dobry" box i dobry chip to przepaść.
Ja nikogo do niczego nie namawiam. Wyjaśniłem tylko merytorycznie.
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline