Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Zakup 3.2 V6 - wady, zalety, uwagi

  1. #21
    Użytkownik Świeżak Avatar 2_D
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kamienna Góra
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    Co do spalania nie ma tragedii , trasa przy 120km/h spalanie 8,5 l , powyzej juz łyka znacznie wiecej 140km/h 9,2 a powyzej 150 robi sie juz kolo 11 , 12 l .
    Hmmm.... Bardzo niskie wartości spalania... Fakt mieszkam w górach, ale nawet na na A4 nie jestem w stanie takich wyników uzyskać. Piszę to z perspektywy przejechanych ~30tys km chociaż nie twierdze, ze to niemożliwe.
    Co do reszty - nic dodać, nic ująć. Aż chciałoby sie napisać: proszę przykleić na górze w temacie "co kupić w cenie do"

  2. #22
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar proh
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    szukam V6/JTS/JTDm
    Postów
    116

    Domyślnie

    Po prezentacji Giulii chyba się skuszę. Teraz pytanie czy się to skończy rozwodem czy tylko cichymi dniami Bo to ma być teoretycznie auto dla żony, bo ja mam służbowe. Ona raczej nieźle ogarnia jazdę, choć z parkowaniem mogą być największe problemy. Z drugiej strony nie można mieć wszystkiego. Parkowanie można przeboleć i przejść 50m dalej Rozpoczynam intensywne poszukiwania. Chciałbym coś kupić na wakacje i się cieszyć V6-tką.
    Ci ludzie jeżdżą jak szaleni! Ledwo ich wyprzedzam!
    Uzależnienia można leczyć... Ale po co, kiedy są przyjemne?

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar szkodnik
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Radom,okolice
    Auto
    była 156:)jest GT Q2
    Postów
    1,551

    Domyślnie

    to gt v6 zRadomia z komisu za 20 co na aledrogo masz to z rok sie sprzedaje tam napewno była bita,i kiedys jakis alfaholik ją oglądał stwierdził wielka niewiadoma takto z tego co pamietam silnik ładnie chodził na wolnych

  4. #24
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Kwestia z GT 3.2 V6 jest taka, że bardzo dużo zależy od tego, czego od tego auta się oczekuje:


    1. Jeżeli ma służyć jako samochód na co dzień do zakorkowanego miasta (z dziurawymi drogami jak w warszawie), który dodatkowo musi pomieści rodzinę to odradzam
    2. Jeśli ma to być samochód zabawka dla kogoś kto jest fanem motoryzacji i który ma dawać frajdę z jazdy to zdecydowanie polecam


    U mnie alfa spełnia rolę nr. 2 a do obowiązkowych tras co dziennych używam innego auta
    Widzę, że zużycie paliwa zawsze bezie poruszane - z mojego doświadczenia:
    12L/100 km jest możliwe ale trzeba się pilnować a nie jest to łatwe
    20L/100 km to druga skrajność i trzeba się o nią prosić

    Awaryjność: ja użytkuje to auto już prawie 2 lat i jak dotąd żadnej awarii nie miałem. Silnik V6 jest zaprojektowany jeszcze według zasad z przed ery tzw. „optymalizacji” przez co jest odporny na ostre traktowanie i jak regularnie wymieniasz olej (istotne aby stosować 10W60) to problemów nie przysparza. Nie wiem czy miałeś do tej pory okazje jeździć autem z silnikiem V6 ale kultura pracy silnika 6 cylindrowego jest naprawdę dużo wyższa niż 4-ro.
    Era takich silników już się skończyła, w tym momencie 3 cylindry stają się standardem, 4 domeną klasy premium a 6 staje się powoli luksusem – więc radzę korzystać

    Jeśli chodzi o cenę zakupu to podzielam zdanie poprzedników - 20 tys. to mało na przyzwoity egzemplarz a doliczyć musisz jeszcze napęd rozrządu (to mus) i najprawdopodobniej sprzęgło bo w 90 % egzemplarzy łożysko oporowye jest już mocno zmęczone.
    Nie zgodzę się z opinią o prowadzeniu – w moim odczuciu 3.2 V6 na zdecydowanie lepsza trakcję niż JTD (mowa o seryjnym zawieszeniu)

    Tak - promień skrętu jak w tankowcu ale za to reakcja na ruchy kierownica jest bardzo szybka – jak ktoś jeździł wcześniej jakąś KIA-ą albo golfem to na początku GT mu myszkuje po dradze

    Krótko pisząc: jestem zadowolony z tego auta i do tego stopnia je polubiłem, że nie mam pomysłu na następcę a już na pewno nie widzę alfy która bym mogła zająć jej miejsce ( no chyba ze 8C )

  5. #25
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,371

    Domyślnie

    Z tym 10W60 to delikatnie mówiąc dyskusyjna sprawa, zwłaszcza do miasta i częstych zimnych rozruchów, ale to już właściciel nowy będzie sobie rozważał Z prowadzeniem przy tej kolosalnej masie nad przednią osią również , ale w warunkach drogowych a nie torowych to w sumie małe ma znaczenie i nie jest aż tak uchwytne. I ogólnie pod większością się mogę tylko podpisać - warto Vki zaznać i obcować z nią na co dzień. Proh - żona będzie na pewno szczęśliwa mimo dużego R

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Gt 1.9 jtd
    Postów
    13

    Domyślnie

    Podłączając się do tematu - da się kupić GT w V6 z nowszych roczników? Pytam z ciekawości bo w PL nic takiego nie widać, a i za granicą nie jest to często spotykany widok.

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    dać sie da kiedyś na allegro była z 2007 roku mocno poobijana , czarna z czerwona skóra , środek był ideał ale z zewnątrz sporo trzeba bylo zrobic :/
    Ale powiem od siebie tyle że wole starsze egzemplarze z poczatków produkcji , lepszej jakości jest skóra , boczki fotela oraz boczki drzwi są z normalnej grubej skóry a nie jak w nowszych ze skayu

  8. #28
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    W 2005 roku zakończyła się produkcja v6-tek, więc 2006 to resztki.
    A co do 10w60 i zimnych rozruchów to mit. Jest to dość "ekskluzywny" olej i te 10W jest lepsze od przeciętnego 5W. A zapewnia dużo lepsze smarowanie np przy 130 stopniach,a rozgrzać tak olej nie jest trudno, w końcu to ma zapierdalać.
    Co do spalania? Do ecodrivingu są lepsze samochody i jeśli ktoś zchodzi do 8,5 na setke to powinien oddać to auto potrzebującym
    Zresztą nie wierzę w takie spalanie, bo na komputerku to i owszem ale pod dystrybutorem wychodzi naga prawda.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

Podobne wątki

  1. Multiecuscan-wady i zalety.
    Utworzone przez Piotriix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 740
    Ostatni post / autor: 13-03-2024, 15:33
  2. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  3. Wady i zalety Alfy 166
    Utworzone przez Marcin_zgr w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-03-2008, 16:03
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory