Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Mruganie oświetlenia na zimnm motorze

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie Mruganie oświetlenia na zimnm motorze

    Witam mam następujący problem otóż, po uruchomieniu belli zauważyłem że wszystkie światła w autku mi pulsują. Sytuacja ta występuje tak długo aż silnik łapnie temperaturę ok 50 st, potem problem już nie występuje. Czy ktoś zetknął się z takim problemem ?. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar beriba
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147 1.9 JTD 16V
    Postów
    1,305

    Domyślnie

    Zwykle tak jest jak ktoś wrzuci sobie głośnik "estradowy" do bagażnika który pobiera za dużo prądu i wtedy robi sie dyskoteka ze świateł. Sprawdź napięcia i jakie jest ładowanie. Albo coś pobiera za dużo prądu albo za mało go podaje. Względnie sprawdź jeszcze czy na samym zapłonie światła też pulsują czy tylko na włączonym silniku

    Wyryte rantem felgi

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Miałem to samo tylko że cały czas pulsowały po wymianie regulatora problem ustąpił, podczas pomiaru chińskim miernikiem pokazywało ok 14,7 V

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Grand231
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Rybarzowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9mJTD 16 V 150 KM
    Postów
    804

    Domyślnie

    Sytuacja nie występuje gdy silnik jest nie uruchomiony, u mnie problem występuje właśnie tylko na zimnym motorze. Jeżeli chodzi o nagłośnienie jest to seryjne BOSE.

    - - - Updated - - -

    jeszcze jedno czy da radę wymienić regulator bez wyciągania alternatora ?.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grand231 Zobacz post
    jeszcze jedno czy da radę wymienić regulator bez wyciągania alternatora
    Raczej odpada, zresztą nie męcz się, ja z wymianą dałem ok 200zl i jest gwarancją na naprawę. Sprawdzili i wymienili co trzeba cena nie wygórowana a miałem pewność że będzie ok.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    Siostra miała to samo w 147, wymienione sprzęgiełko alternatora, regulator napięcia, diody alternatora i nic to nie dało... Co się okazało? Po oczyszczeniu klemy ze smaru wyszło na jaw że klema jest pęknięta. Po jej wymianie pulsowanie świateł ustało.

    Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Miałem to samo tylko że cały czas pulsowały po wymianie regulatora problem ustąpił, podczas pomiaru chińskim miernikiem pokazywało ok 14,7 V

    - - - Updated - - -

    Sorry, głupi telefon

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Peter Haie
    Dołączył
    01 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2006 r.
    Postów
    9

    Domyślnie

    Miałem następujące objawy:

    pulsowały światła (wszystkie) - na zimnym silniku nie, ale gdy kilka razy dodałem gazu to zaczynało wszystko "mrygać".

    Problem nasilał się z każdym dniem i pojawił się kolejny, mianowicie zaczął falować silnik - z częstotliwością pulsowania świateł...

    Po dokonaniu pomiaru V na alternatorze pokazało coś w granicach 15V więc dużo za dużo. Wykręciłem alternator, co okazało się dość proste: 1. Zdjęcie koła. 2. Zdjęcie nadkola. 3. odkręcenie kilku śrubek. 4. Wyciągnięcie alternatora górą (odkręcenie i odsunięcie filtra paliwa. całość max 30 min - potrzebne 4 ręce do roboty.

    Pojechałem do miejscowego małego warsztatu, gdzie "Pan Zdzich" od 150 lat naprawia alternatory. Swoim oldschoolowym acz dokładnym miernikiem sprawdził wszystko. Diagnoza taka: regulator nic nie warty i sam alternator tez bliski "śmierci", jedyną dobrą rzeczą okazała się obudowa alternatora.

    Wracając do sprawy falowania silnika, okazało się, że tak zwane sprzęgiełko od alternatora również jest do wymiany, te stare było już całkiem zatarte stąd wszelkie falowania silnika spowodowane blokowaniem paska biegnącego przez to sprzęgiełko.

    Całość 400 zł - otrzymałem NOWE sprzęgiełko i alternator używkę, który właściwie każdy element miał nowy. Polecam kupno takich odrestaurowanych alternatorów, zwłaszcza od konkretnych fachowców z solidnym doświadczeniem.

    Uzyskałem również informacje od tegoż Pana, że pojawiali się u niego klienci, którzy takie alternatory przywozili w kawałkach, dosłownie... Wszystko spowodowane zacierającym się sprzegiełkiem, które UWAGA!!! powinno wymieniać się co 50/60 tys.

    Gdyby ktoś miał problem z falowaniem silnika radze sprawdzić czy pasek właśnie nie blokuje się na tym sprzęgiełku. Co do pulsujących świateł zazwyczaj jest to regulator lub cały alternator dogorywa. Cena sprzęgiełka ok. 100 zł.

    Po wymianie auto jakby zyskało kilka koni i zauważyłem, że wcześniej pojawiająca się dziura w przyspieszeniu na biegu 2 zniknęła, warto naprawić i nie żałować pieniędzy? - WARTO!

    Pozdrawiam Koledzy i Koleżanki

    p.s.
    w razie czego moge na priv podać
    namiary do Pana od alternatorów - okolice CHOJNOWA woj. dolnośląskie.

Podobne wątki

  1. Szukam informacji o tym motorze;)
    Utworzone przez zwoli w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 20:02
  2. [155] Kryzysowa Narzeczona - artykuł w Motorze
    Utworzone przez 75andrew155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 13-01-2014, 18:19
  3. Głowica w motorze 2.0 TS 150KM vs. 155KM
    Utworzone przez sabotage w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 16:04
  4. Dyskotekowe mruganie całego oświetlenia :@
    Utworzone przez Bollass w dziale GT
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 22:44
  5. JTDm - nierówna praca na zimnym motorze
    Utworzone przez czarek145 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-05-2010, 17:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory