Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #3031
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Proponuję się przejechać samemu 3-er czy A4 (ale z Quattro) i zobaczysz przewagę w prowadzeniu Niemców (szczególnie BMW).
    Ja wiem czy taka przewaga BMW? Miałem okazję pojeździć dość świeżym 3 i do momentu przełączenia w tryb Sport było wręcz fatalnie. W trybie Sport dobrze, ale jakiejś kolosalnej przewagi nad 159 nie zauważyłem...

  2. #3032
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Giulia QV w takiej formie jak ją pokazano jest ok (z genami Ghibli).

    Nie podzieliła losu "Lanci Themy" - czyli 300 (po czym i tak zniknęła).

    Przy obecnej kondycji muminowej AR to jednak sukces.

    Osiągi obiecują brak wstydu - a to niemało, bo taka Giulietta QV od konkurencji topowych hot hatch'y jednak odstaje mocno.
    Alfa Romeo Nel Cuore

  3. #3033
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a sie kurna pytam kto robił czcionke na napis ??

    nie szło tego ubrać jakoś ładnie ?








  4. #3034
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    AR 159 jest piękna, ale nie zapewnia osiągów nawet zbliżonych do BMW E90.
    AR159 świetnie konkuruje z E90 w zakresie silników "środka", tych bardzo popularnych. 1.9/2.0 JTDm są na pewno bardziej udane niż N47. Benzynowe 1.9/2.2 mają swoje wady, trudno mówić, żeby choć odrobinę miały podejście do rzędowych szóstek. Ale do tych najprostszych benzynowych 2.0 już jakoś tam konkurują. Trzeba się pogodzić, że 159 nie miała nic ciekawego topowego. Ale w zakresie popularnych silników są bardzo ok.

    Generalnie ja mam trochę inny punkt widzenia na topowe modele aut. Fajnie wyglądają na obrazku, dają odrobinę prestiżu. Ale sam sobie takiego pewnie nie kupię, bo wolę pieniądze wydawać na inne przyjemności. A interesuje mnie zawsze silnik popularny, dający łatwość ekonomicznego przemieszczania się. I tak robi 90% ludzi wybierających auta w salonie (w wypadku BMW pewnie mniej – 70%).

    BTW E90 oprócz silników 420 KM ma też na pokładzie 116 KM. I takimi ludzie też się toczą i takie kupują. I to im wystarcza. Tak jak innym wystarcza AR 159 1.8. A jak porównamy właśnie takie modele aut to się okaże, że 159 jest bardzo konkurencyjne w prowadzeniu się.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 26-06-2015 o 08:52

  5. #3035
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Wcale się nie zdziwię, jak w Giulii będzie 1.75 dokręcone w pobliże 300 koni.
    To wtedy będzie naprawdę ciekawa rzecz- lekki silnik i duża moc. Pytanie czy "da się" i czy będą chcieli.

    Chociaż ja osobiście jeżeli tylko "bozia da" to będę celował w V6 ze średniej półki, tj nie ten 510 konny potwór bo to może być biały kruk na rynku wtórnym.
    V6 diesel jak będzie mieć 6 sek do setki (a będzie mieć na pewno, może nawet ciut mniej) to mi styknie... a ja już z Cinkiem pogadam jak można będzie takie auto "naprawić"

    200k za takie auto myślę trzeba będzie dać lekko. O ile wiem, moja 159 z 2.4JTDm z salonu wyjeżdżała za jakies 150k zł.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Kolego niedalej jak wczoraj BMW x5 chciał pokazać jaki z niego kozak siadł mi na zderzaku i właśnie na skręcie 90 stopni mało nie poszedł w słupa po lewej stronie, a już byłem 20 metrów dalej więc proszę Cię nie snuj opowiadań z mchu i paproci. BMW mają przeważnie silny motor i to jest jego atut. Jak bym miał motor w 159-ce takiej mocy jak BMKa, która rżnie kozaka to bym go na torze zdublował.
    Jakim prawem porównujesz X5 vs 159 w kwestii prowadzenia? Przecież to jest zupełnie inna bajka!
    159 to sobie możemy do 3-jki porównywać i tu rzeczywiście różnic wielkich nie będzie.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #3036
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Ludzie nie mają sensu kłótnie o dziesiąte części sekundy w osiągach tak naprawdę jeszcze nieistniejącego auta. O wiele bardziej interesujące jest wnętrze auta, bo to naturalne środowisko kierowcy. Wnętrze wygląda jakby pracowało nad nim kilku projektantów i wzajemnie się ze sobą nie kontaktowali. Mnie osobiście rażą te boczne nawiewy (takie jak w mercedesie GLK), które nie pasują do niczego... Brak miejsca na duży (8") wyświetlacz centralny - mam nadzieję że nie będzie tam wysuwanego tabletu..
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #3037
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    200k za takie auto myślę trzeba będzie dać lekko. O ile wiem, moja 159 z 2.4JTDm z salonu wyjeżdżała za jakies 150k zł.
    kiedyś policzyłem sobie swoją jak jeszcze konfigurator był aktywny ...
    było blisko 2 :-)

    ale na nasze szczęście alfy uzywane tanieją na potęgę
    ciekawe jak ten model będzie wyglądał cenowo na rynku wtórnym

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Ludzie nie mają sensu kłótnie o dziesiąte części sekundy w osiągach tak naprawdę jeszcze nieistniejącego auta. O wiele bardziej interesujące jest wnętrze auta, bo to naturalne środowisko kierowcy. Wnętrze wygląda jakby pracowało nad nim kilku projektantów i wzajemnie się ze sobą nie kontaktowali. Mnie osobiście rażą te boczne nawiewy (takie jak w mercedesie GLK), które nie pasują do niczego... Brak miejsca na duży (8") wyświetlacz centralny - mam nadzieję że nie będzie tam wysuwanego tabletu..
    też prawda - trzeba kiedyś wsiąść i podotykać :-)








  8. #3038
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MichAlfa
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    147 1.9JTD 16v 167ps, 370Nm~
    Postów
    112

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Alfa nie robiła żadnego wyścigu o rekord (tak jak Seat walczył z Renaul). Po prostu masz wynik stockowego auta, bez udziwień.
    Z resztą to samo można powiedzieć o Porsche Cayman S, że jakiś Seat go objechał


    No właśnie, co najwyżej widziałeś jak ktoś coś. Proponuję się przejechać samemu 3-er czy A4 (ale z Quattro) i zobaczysz przewagę w prowadzeniu Niemców (szczególnie BMW). Wygodne fotele? Ale w BMW o wiele lepiej trzymają boczki (z resztą pompowane) niż w Alfie, czy Audi, a to dość ważne przy ostrej jeździe, nie sądzisz?
    Nie lubię takiego ślepego gadania, nie popartego doświadczeniem. AR 159 jest piękna, ale nie zapewnia osiągów nawet zbliżonych do BMW E90.

    Jak zrobią dźwięk 4-cylindrowej wersji (np. tej 300KM) podobny do 4C to będzie już gites

    Powiem tak.. w rodzinie mam E91 w pakiecie Alpina ze sprężynami H&R -40mm i oponami 225/45/r18, 245/40/r18. Fakt, że silnik tylko 150km..
    Jak widać w Avatarze jeżdżę 147.. eibach -40~ 215/45r17.
    BMW to na tą chwilę mój ideał prowadzenia. Ale AR nie jest dużo niżej, a na pewno nie na półce pozostałej części świata.
    Oboje z wujkiem jesteśmy maniakami motoryzacji i raczej jesteśmy otwarci na nowe doznania. Jak kupił BMW i pojeździłem chwilę to powiedziałem.. o k.. jak to się drogi trzyma.. na to stwierdzenie sam odpowiedział, że moja AR wcale nie jeździ gorzej.
    Pozwoliłem sobie wykonać kilka testów. Jeden to prosta droga, omijanie dziur i studzienek. Duża prędkość i szybkie ruchy kierownicą..
    I mówcie co chcecie, ale do takich testów bezpośredni układ kierowniczy w AR robi robotę. Nie dość, że przeszkody pokonuje z ogromną łatwością to również z ogromną frajdą (mały nakład ruchów, a samochód potrafi skakać po całej drodze). IMHO Alfa win.
    Drugi test to test Ronda. Obrałem sobie pewne rondo o małym zagęszczeniu ruchu w moim mieście w środku nocy.
    I tutaj wychodzi zaleta napędu RWD i dobrego rozłożenia mas. Granica przyczepności nieznacznie na korzyść BMW przy stałej prędkości.
    Ale niestety.. dodając gazu, BMW to rondo zacieśnia, a Alfa z niego wyjeżdża..
    Komfort jazdy, nieporównywalny na korzyść BMW. Tam na identycznej glebie, nie słychać że jedzie się po dziurach. Czuć.. to, ale nie traci się zębów tak jak w AR.
    Jestem dobrej nadziei. Przez 23lata słabości Alfa prowadziła się po prostu dobrze. Powiedzmy że nadal mogła konkurować z biednymi wersjami Audi i pokrewnych, ale była gorsza od BMW. Teraz to się zmienia i to mnie cieszy. W dodatku na prezentacji zapowiedziano, że Alfa będzie miała najbardziej bezpośredni układ kierowniczy na rynku. Obstawiam, że będzie to tak jak w GTA 1.8obrotu do skrajnych pozycji..
    Będzie to rewelacja do driftu jak i funu z jazdy.. ale obawiam się, że mniej wprawni użytkownicy przy wyłączonych systemach szybko dzięki temu wylądują na drzewie..

    Swoją drogą.. ciekawe czy Włosi zaprojektują nowa generację TCT do Giulii..
    Byłoby fajnie, bo czas Mercedesa E63 AMG byłby do wykonania..
    Ostatnio edytowane przez MichAlfa ; 26-06-2015 o 09:05

  9. #3039
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post

    No właśnie, co najwyżej widziałeś jak ktoś coś. Proponuję się przejechać samemu 3-er czy A4 (ale z Quattro) i zobaczysz przewagę w prowadzeniu Niemców
    Policytuj jeszcze trochę- Bugatti, Ferrari, Lamborgini. Każdy głupi jak ma 400 koni pod maską umie nacisnąć gaz. Weź sobie Audi A 4 2.0 tdi i dyskutuj

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Wygodne fotele? Ale w BMW o wiele lepiej trzymają boczki (z resztą pompowane) niż w Alfie, czy Audi, a to dość ważne przy ostrej jeździe, nie sądzisz?
    Nie lubię takiego ślepego gadania, nie popartego doświadczeniem. AR 159 jest piękna, ale nie zapewnia osiągów nawet zbliżonych do BMW E90.
    Ale którego E90 ?

  10. #3040
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Wcale się nie zdziwię, jak w Giulii będzie 1.75 dokręcone w pobliże 300 koni.
    To wtedy będzie naprawdę ciekawa rzecz- lekki silnik i duża moc. Pytanie czy "da się" i czy będą chcieli.
    Dać się da.
    http://www.dynosoft.pl/projekty/96-g...ta1750tbi.html

    Jeśli powiedzenie, że uczymy się na błędach jest prawdziwe, to powinni odrobić lekcję po wpadce z gamą benzyniaków w 159 (TBi trafiło tam zbyt późno), zapowiedzi wskazują, że tak się stało.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 26-06-2015 o 09:16
    Alfa Romeo Nel Cuore

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory