Giulia QV w takiej formie jak ją pokazano jest ok (z genami Ghibli).
Nie podzieliła losu "Lanci Themy" - czyli 300 (po czym i tak zniknęła).
Przy obecnej kondycji muminowej AR to jednak sukces.
Osiągi obiecują brak wstydu - a to niemało, bo taka Giulietta QV od konkurencji topowych hot hatch'y jednak odstaje mocno.
Alfa Romeo Nel Cuore
AR159 świetnie konkuruje z E90 w zakresie silników "środka", tych bardzo popularnych. 1.9/2.0 JTDm są na pewno bardziej udane niż N47. Benzynowe 1.9/2.2 mają swoje wady, trudno mówić, żeby choć odrobinę miały podejście do rzędowych szóstek. Ale do tych najprostszych benzynowych 2.0 już jakoś tam konkurują. Trzeba się pogodzić, że 159 nie miała nic ciekawego topowego. Ale w zakresie popularnych silników są bardzo ok.
Generalnie ja mam trochę inny punkt widzenia na topowe modele aut. Fajnie wyglądają na obrazku, dają odrobinę prestiżu. Ale sam sobie takiego pewnie nie kupię, bo wolę pieniądze wydawać na inne przyjemności. A interesuje mnie zawsze silnik popularny, dający łatwość ekonomicznego przemieszczania się. I tak robi 90% ludzi wybierających auta w salonie (w wypadku BMW pewnie mniej – 70%).
BTW E90 oprócz silników 420 KM ma też na pokładzie 116 KM. I takimi ludzie też się toczą i takie kupują. I to im wystarcza. Tak jak innym wystarcza AR 159 1.8. A jak porównamy właśnie takie modele aut to się okaże, że 159 jest bardzo konkurencyjne w prowadzeniu się.
Ostatnio edytowane przez jahu ; 26-06-2015 o 08:52
Wcale się nie zdziwię, jak w Giulii będzie 1.75 dokręcone w pobliże 300 koni.
To wtedy będzie naprawdę ciekawa rzecz- lekki silnik i duża moc. Pytanie czy "da się" i czy będą chcieli.
Chociaż ja osobiście jeżeli tylko "bozia da" to będę celował w V6 ze średniej półki, tj nie ten 510 konny potwór bo to może być biały kruk na rynku wtórnym.
V6 diesel jak będzie mieć 6 sek do setki (a będzie mieć na pewno, może nawet ciut mniej) to mi styknie... a ja już z Cinkiem pogadam jak można będzie takie auto "naprawić"
200k za takie auto myślę trzeba będzie dać lekko. O ile wiem, moja 159 z 2.4JTDm z salonu wyjeżdżała za jakies 150k zł.
- - - Updated - - -
Jakim prawem porównujesz X5 vs 159 w kwestii prowadzenia? Przecież to jest zupełnie inna bajka!
159 to sobie możemy do 3-jki porównywać i tu rzeczywiście różnic wielkich nie będzie.
Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel
"We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond
Ludzie nie mają sensu kłótnie o dziesiąte części sekundy w osiągach tak naprawdę jeszcze nieistniejącego auta. O wiele bardziej interesujące jest wnętrze auta, bo to naturalne środowisko kierowcy. Wnętrze wygląda jakby pracowało nad nim kilku projektantów i wzajemnie się ze sobą nie kontaktowali. Mnie osobiście rażą te boczne nawiewy (takie jak w mercedesie GLK), które nie pasują do niczego... Brak miejsca na duży (8") wyświetlacz centralny - mam nadzieję że nie będzie tam wysuwanego tabletu..
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
kiedyś policzyłem sobie swoją jak jeszcze konfigurator był aktywny ...
było blisko 2 :-)
ale na nasze szczęście alfy uzywane tanieją na potęgę
ciekawe jak ten model będzie wyglądał cenowo na rynku wtórnym
- - - Updated - - -
też prawda - trzeba kiedyś wsiąść i podotykać :-)
Powiem tak.. w rodzinie mam E91 w pakiecie Alpina ze sprężynami H&R -40mm i oponami 225/45/r18, 245/40/r18. Fakt, że silnik tylko 150km..
Jak widać w Avatarze jeżdżę 147.. eibach -40~ 215/45r17.
BMW to na tą chwilę mój ideał prowadzenia. Ale AR nie jest dużo niżej, a na pewno nie na półce pozostałej części świata.
Oboje z wujkiem jesteśmy maniakami motoryzacji i raczej jesteśmy otwarci na nowe doznania. Jak kupił BMW i pojeździłem chwilę to powiedziałem.. o k.. jak to się drogi trzyma.. na to stwierdzenie sam odpowiedział, że moja AR wcale nie jeździ gorzej.
Pozwoliłem sobie wykonać kilka testów. Jeden to prosta droga, omijanie dziur i studzienek. Duża prędkość i szybkie ruchy kierownicą..
I mówcie co chcecie, ale do takich testów bezpośredni układ kierowniczy w AR robi robotę. Nie dość, że przeszkody pokonuje z ogromną łatwością to również z ogromną frajdą (mały nakład ruchów, a samochód potrafi skakać po całej drodze). IMHO Alfa win.
Drugi test to test Ronda. Obrałem sobie pewne rondo o małym zagęszczeniu ruchu w moim mieście w środku nocy.
I tutaj wychodzi zaleta napędu RWD i dobrego rozłożenia mas. Granica przyczepności nieznacznie na korzyść BMW przy stałej prędkości.
Ale niestety.. dodając gazu, BMW to rondo zacieśnia, a Alfa z niego wyjeżdża..
Komfort jazdy, nieporównywalny na korzyść BMW. Tam na identycznej glebie, nie słychać że jedzie się po dziurach. Czuć.. to, ale nie traci się zębów tak jak w AR.
Jestem dobrej nadziei. Przez 23lata słabości Alfa prowadziła się po prostu dobrze. Powiedzmy że nadal mogła konkurować z biednymi wersjami Audi i pokrewnych, ale była gorsza od BMW. Teraz to się zmienia i to mnie cieszy. W dodatku na prezentacji zapowiedziano, że Alfa będzie miała najbardziej bezpośredni układ kierowniczy na rynku. Obstawiam, że będzie to tak jak w GTA 1.8obrotu do skrajnych pozycji..
Będzie to rewelacja do driftu jak i funu z jazdy.. ale obawiam się, że mniej wprawni użytkownicy przy wyłączonych systemach szybko dzięki temu wylądują na drzewie..
Swoją drogą.. ciekawe czy Włosi zaprojektują nowa generację TCT do Giulii..
Byłoby fajnie, bo czas Mercedesa E63 AMG byłby do wykonania..![]()
Ostatnio edytowane przez MichAlfa ; 26-06-2015 o 09:05
Dać się da.
http://www.dynosoft.pl/projekty/96-g...ta1750tbi.html
Jeśli powiedzenie, że uczymy się na błędach jest prawdziwe, to powinni odrobić lekcję po wpadce z gamą benzyniaków w 159 (TBi trafiło tam zbyt późno), zapowiedzi wskazują, że tak się stało.
Ostatnio edytowane przez Archi ; 26-06-2015 o 09:16
Alfa Romeo Nel Cuore