Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Metaliczny dźwięk przy wciśniętym sprzęgle Ar 147 1.9 td

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    GDAŃSK
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9 JTD 115 KM.
    Postów
    10

    Domyślnie Metaliczny dźwięk przy wciśniętym sprzęgle Ar 147 1.9 td

    Witam,

    Od dłuższego czasu zaobserwowałem metaliczny dzwięk, lekkie stukanie przy wciśniętym sprzęgle. Gdy je puszcze dzwięk cichnie. Zastanawiam się czy to przypadkiem nie jest dwumas, jeden z mechaników twierdzi że tak ale chciałbym się upewnić. Przy gaszeniu lekko szarpnie silnikiem, ale nie zawsze jest to zależne jak depne belle. Mam też wyciek przy złączu-oringu przewodu wspomagania, jako doświadczeni posiadacze macie jakiś patent aby to zniwelować ? Jeżeli chodzi o drganie budy to raczej naturalne dla typu silnika 1.9 jtd gdy się nagrzeje jest one o wiele mnie intensywne. Chciałbym poznać opinie zanim pojadę do mechanika, bo wiadomo jest to dla nich dobry zarobek a nie chce wbić się na minę.

    Z góry dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Pewnie nie dwumas a samo sprzęgło, łożysko wyciskowe.... tak czy inaczej jeśli ukł. wysprzęglający jest OK to trzeba zrzucić skrzynię.

    Jeśli przy gaszeniu szarpie silnikiem to czy sprawdzałeś prace i czystość klapy gaszącej? U mnie po wyczyszczeniu dolotu i rozebraniu w mak klapy i jej mechanizmu jest super, szarapanie jest b. mało wyczuwalne.

    PS. Poszukaj na forum, gdzie w trójmieście możesz znaleźć mechanika od Alf a nie uniwersalnego...

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    GDAŃSK
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9 JTD 115 KM.
    Postów
    10

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedz, szczerze to nie sprawdzałem klapy gaszącej ani dolotu. Bardziej brałem pod uwagę ewentualną poduchę pod silnikiem. A nie jest tak że jak się wymienia sprzęgło to i dwumas trzeba ? Na drugim forum Pomorza kolega napisał że właśnie takie miał objawy kończącego się dwumasu. Zaraz się z orientuje czy jest jakiś mechanik w trójmieście godny polecenia jeżeli chodzi o alfy.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Doomin88 Zobacz post
    Dzięki za odpowiedz, szczerze to nie sprawdzałem klapy gaszącej ani dolotu. Bardziej brałem pod uwagę ewentualną poduchę pod silnikiem. A nie jest tak że jak się wymienia sprzęgło to i dwumas trzeba ? Na drugim forum Pomorza kolega napisał że właśnie takie miał objawy kończącego się dwumasu. Zaraz się z orientuje czy jest jakiś mechanik w trójmieście godny polecenia jeżeli chodzi o alfy.
    Tak czy inaczej trzeba skrzynię zrzucić Jest teoria, że przy wymianie sprzęgła wymienia się dwumasę.... bez sensu. Jak masz dobrą to po co wymieniać?

    Jeśli mechanik nie potrafi zweryfikować zużycia dwumasu to trzeba takiemu podziękować.

Podobne wątki

  1. Piszczy przy wciśniętym sprzęgle
    Utworzone przez Krupers w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-07-2015, 23:01
  2. Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-02-2015, 19:54
  3. Szum przy wciśniętym sprzęgle JTD
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 16:54
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2014, 15:18
  5. Stuka przy wciśniętym sprzęgle.
    Utworzone przez Tekken666 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 07:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory