Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: Kłopotliwe zawieszenie

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Giulietta 1.4 MA, BMW 5 F10
    Postów
    13

    Domyślnie Kłopotliwe zawieszenie

    Witam!
    Temat zawieszenia w Giuliettcie przewijał się na forum parę razy, lecz nigdzie nie ma dokładnego sprecyzowania tego zagadnienia,a właściwie niestety problemu. Moja Alfa ma przejechane raptem 60k kilometrów, a zawieszenie wyraznie sprawia problemy, głównie akustycznie. Auto "tłucze" się jakby miało 20lat, szczególnie tuż po starcie, nierówności nie muszą być jakieś wielkie. Drugi problem jest taki, że przy nierównościach poprzecznych potrafi być niestabilne co nie powinno miec miejsca w aucie tej klasy. ASO generalnie bezradne, oglądali, smarowali... bez zmian generalnie... Na razie przyszły mi do głowy dwa pomysły, sprawdzić auto w jakimś serwisie specjalizującym się w autach włoskich, albo po prostu zawieszenie wymienić na sportowe, twardość specjalnie mi nie przeszkadza. Czy któryś z forumowiczów miał podobne doświadczenia, albo podpowie najlepsze rozwiązanie?

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar kos4
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm2 170KM Distinctive
    Postów
    13

    Domyślnie

    Proponuję podjechać na jakąś dobrą stację diagnostyczną i tam poprosić o dokładne sprawdzenie zawieszenia.Ja tak zrobiłem i bezpłatnie miły pan powiedział mi iż mam do wymiany łącznik stabilizatora,po wymianie nastała cisza.Koszt niewielki(ok.50zł) i można to zrobić samemu lub podjechać do "ulubionego" mechanika i za 20zł też wymieni

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    To jest kłopotliwe zawieszenie? - nie wiesz o czym piszesz kolego..... Masz pewnie łącznik stabilizatora wybity i do wymiany - koszt symboliczny
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał witoldLFC Zobacz post
    Drugi problem jest taki, że przy nierównościach poprzecznych potrafi być niestabilne co nie powinno miec miejsca w aucie tej klasy.
    Tej klasy? to że pare ciężko zarobionych PLN wydałeś na drogi kompakt nie znaczy że ktoś zmieni dla ciebie prawa fizyki.

    \julka to kompakt czyli krótki rozstaw osi. Jak chcesz komfort na "nierównościach poprzecznych" to zainwestuj w jakąś 5-6 metrową kobyłe...

  5. #5
    heliogabal
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał prezes01 Zobacz post
    Jak chcesz komfort na "nierównościach poprzecznych" to zainwestuj w jakąś 5-6 metrową kobyłe...
    Albo kup "francuza"

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    też prawda

  7. #7
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Cytat Napisał witoldLFC Zobacz post
    Witam!
    Temat zawieszenia w Giuliettcie przewijał się na forum parę razy, lecz nigdzie nie ma dokładnego sprecyzowania tego zagadnienia,a właściwie niestety problemu. Moja Alfa ma przejechane raptem 60k kilometrów, a zawieszenie wyraznie sprawia problemy, głównie akustycznie. Auto "tłucze" się jakby miało 20lat, szczególnie tuż po starcie, nierówności nie muszą być jakieś wielkie. Drugi problem jest taki, że przy nierównościach poprzecznych potrafi być niestabilne co nie powinno miec miejsca w aucie tej klasy. ASO generalnie bezradne, oglądali, smarowali... bez zmian generalnie... Na razie przyszły mi do głowy dwa pomysły, sprawdzić auto w jakimś serwisie specjalizującym się w autach włoskich, albo po prostu zawieszenie wymienić na sportowe, twardość specjalnie mi nie przeszkadza. Czy któryś z forumowiczów miał podobne doświadczenia, albo podpowie najlepsze rozwiązanie?
    U mnie dokładnie jest to samo - tył tłucze się zwłaszcza na progach zwalniających przez jakieś 5-10 minut po ruszeniu i potem przestaje. Na nierównościach mam również wrażenie, że cały tył lata. I co dziwne, raz na 10-20 jazd jest cicho. Nie wiem od czego to zależy, na pewno jakiś element jest wrażliwy na temperaturę, bo jeżeli po 10 minutach jest dobrze to nie widzę innego wytłumaczenia. W ASO sprawdzali i oczywiście problemu nie znaleźli, chociaż sami to słyszeli, co już stanowi połowę sukcesu. Temat będę oczywiście drążył, aż naprawią.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,568

    Domyślnie

    Roman to co piszesz to albo łączniki albo górne łożyska kolumn resorujących.
    Co do tylnego zawiasu- też stwierdzam że samochód jest niestabilny - wina wielowahacza które jest stworzone do idealnie gładkich dróg. Dużo stabilniejsza jest belka ale nam się pranie mózgu robi na każdym kroku że welowahacz jest lepszy. uważam że nie szczególnie w kompaktach gdzie tył jest nieproporcjonalnie lekki w porównaniu z przodem.
    Wielowachacz w julce na nierównościach w zakrętach powoduje ze tył jest nerwowy, zabiera dużo bagażnika.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roman35 Zobacz post
    U mnie dokładnie jest to samo - tył tłucze się zwłaszcza na progach zwalniających przez jakieś 5-10 minut po ruszeniu i potem przestaje. Na nierównościach mam również wrażenie, że cały tył lata. I co dziwne, raz na 10-20 jazd jest cicho. Nie wiem od czego to zależy, na pewno jakiś element jest wrażliwy na temperaturę, bo jeżeli po 10 minutach jest dobrze to nie widzę innego wytłumaczenia. W ASO sprawdzali i oczywiście problemu nie znaleźli, chociaż sami to słyszeli, co już stanowi połowę sukcesu. Temat będę oczywiście drążył, aż naprawią.
    A powiedz mi, czy to jest dźwięk takiego lekkiego walnięcia metal-metal? (Opisywanie dźwięków.. good luck). Stosunkowo cichy, raczej na zjeździe z progu niż na wjeździe na niego. Jakby coś lekko się majtało i przy zbyt dużym wychyleniu robiło "puk"? Raczej głuchy dźwięk. Mi on się akurat kojarzy z telepiącym się układem wylotowym, ale to tylko skojarzenie odgłosu, nie przyczyna.

  10. #10
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Tak, to gluchy odgłos walnięcia głównie po zjeździe z progu. Jakbym miał opisać ten dźwięk, to coś podobnego do walnięcia pięścią w ścianę z gipskartonu.

Podobne wątki

  1. [156] Demontaż miski olejowej - kłopotliwe śruby
    Utworzone przez pkogut w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-07-2015, 12:41
  2. Zawieszenie
    Utworzone przez Miły w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-06-2015, 07:40
  3. Kłopotliwe radio
    Utworzone przez madziara w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-02-2013, 11:00
  4. zawieszenie
    Utworzone przez arek1508 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2013, 08:38
  5. [156] Zawieszenie
    Utworzone przez zawigrze w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-01-2009, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory