Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Różnice 147 między 100km a, 115km

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Aś narwany. Normalny diesel, nie ma kopa, moment obrotowy jak dobra benzyna, spalanie w okolicach 5-6l, do setki wypijesz kawe, brak 6 biegu na dluzszych czasach moze denerwowac, silnik bezawaryjny o ile dbasz o wymiany i na kupisz jakiegoś złoma.

    Miedzy 100 a 115km nie ma ogromnej róznicy. Jeżeli nie zależy Ci na mocy, tylko żeby to jeździło i nic po za tym to możesz brać, chociaż ja bym osobiście nie brał nic poniżej 140km, ale to moje zdanie bo ja wymagam od auta ciut więcej


    @@edit
    O ile się nie myle to między 100 a 150km w spalaniu nawet nie ma zbyt wielkiej różnicy, temu tez nie widze sensu kupowania słabego diesla, bez 6 biegu
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 03-07-2015 o 10:52

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    W 147 po 2003 były wersje 100 KM ale to był ten sam silnik, co 115/116 (85kW). Silnik 105 KM to starsza odmiania 8V i nie montowano takiego w 147. Silniki 100KM i 115 (CF3) różnią się softem. Czyli raptem bez dużej różnicy bo moc można spokojnie pod ~140 podnieść. Zresztą moc to raczej chwyt marketingowy. Tutaj ważny jest moment. Dla przykładu 156 JTD 16V Depot miała 126 KM/305 Nm a wersja zwykła miała też 305 Nm ale za to 150 KM.
    Kupujesz takie auto, robisz program i po sprawie.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 03-07-2015 o 12:13

  3. #13
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Nie ma silnika 100 KM w 147 ani w żadnej innej alfie. Były wersje 105 KM ale nie w 147.
    Czyli jednak jest?
    A tak na marginesie , to silnik 100koni od 115 odróżnia poza ECU inna turbosprężarka
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 03-07-2015 o 11:55

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Czyli jednak jest?
    A tak na marginesie , to silnik 100koni od 115 odróżnia poza ECU inna turbosprężarka
    Chodzi o to, że to nie jest autonomiczna konstrukcja tylko to samo, co 115 KM. Turbina rzeczywiście ma inne numery.

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2014
    Auto
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD
    Postów
    23

    Domyślnie

    A co z tą inną turbosprężarką? Jaki jest moment obrotowy między 115 a 100 konną? I czy jest jakaś różnica jeśli będę ją chipował?

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    100 konny ma 200Nm a 115 280 Nm
    Ta wersja silnikowa trafiała tez od 2001 roku do fiata marea a od 2003 do stilo. Zapewne też dostawczaki fiata smigaja z taką wersją 1.9
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 03-07-2015 o 17:21

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał damiansmoke Zobacz post
    A co z tą inną turbosprężarką? Jaki jest moment obrotowy między 115 a 100 konną? I czy jest jakaś różnica jeśli będę ją chipował?
    Na pewno będzie różnica między robieniem programu do 115 a do wersji 100 KM. Jak masz takie ciśnienie na moc i moment, to kup sobie 16V.

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Na pewno będzie różnica między robieniem programu do 115 a do wersji 100 KM. Jak masz takie ciśnienie na moc i moment, to kup sobie 16V.
    Parę postów wcześniej twierdziles ze nie ma różnicy bo to tylko soft. Wiec w końcu jak?

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek1986 Zobacz post
    Parę postów wcześniej twierdziles ze nie ma różnicy bo to tylko soft. Wiec w końcu jak?
    Więc w końcu tak, że przy innej turbinie będą inne parametry pasujące do jej charakterystyki. Poza tym silnik to tzw "słupek". Turbina jest jego osprzętem a nie elementem podstawowym.

Podobne wątki

  1. [155] Różnice między 1.8 a 2.0 16V
    Utworzone przez omron8 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-12-2011, 18:08
  2. Różnice między 2.5 V6 a 3.0 V6
    Utworzone przez PySIEK w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2011, 09:50
  3. Różnice między 1.9 jtd 115 a 105 km.
    Utworzone przez robek147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-08-2010, 08:53
  4. [146] Różnice między 146 i 147
    Utworzone przez Qros22 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-06-2010, 12:41
  5. [33] Czy są różnice między seriami
    Utworzone przez Spirit w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-10-2008, 18:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory