http://moto.trojmiasto.pl/Alfa-Romeo...407#op10690407Dla nas najważniejszy jest człowiek - to nie jest tania, polityczna deklaracja. To dewiza jaka przyświecała konstruktorom nowej Alfy Romeo Giulia. Następczyni słynnego modelu z 1962 roku ma dawać maksynalną przyjemność z prowadzenia. I chce zapędzić do kąta niemiecką konkurencję. Ktoś, kto nie zamierza kupić Alfy Romeo 4C, nie bardzo ma po co do salonów tej marki zaglądać. To jednak już niedługo się zmieni. w 105 lecie urodzin założyciela marki cały świat ujrzał nową Giulię, samochód, który ma sprawić, że Audi A4 czy BMW 3 poczują się zawstydzone. Alfa Romeo postanowiła już na samym początku wytoczyć najcięższe działa. Podczas pierwszej prezentacji w nowym muzeum Alfy w Arese pod Mediolanem zaprezentowano Giulię w najmocniejszej wersji. Pod maską samochodu znajdziemy trzylitrowe, podwójnie doładowane V6 o mocy 510 KM. W tej wersji 100 km.h Giulia osiąga w 3,9 sekundy. Osiągi rywali w sprincie do setki? BMW M3 - 4,3 s, Audi RS4 Avant - 4,7 s, Mercedes-AMG C 63 S - 4 s. Twórcy Alfy szczególnie mocno podkreślają, że w tym samochodzie elektronika ma jedynie dyskretnie pomagać kierowcy, a nie go zastępować. Elektroniczne smycze mają być jedynie tłem dla doznań z jazdy, o jakich zapominamy w dobie pojazdów, które "myślą" za kierującego. Przyjemność z jazdy mają zapewnić też precyzyjny układ kierowniczy, wielowahaczowe zawieszenie, lekkie materiały, włókno węglowe i aluminium, rozłożenie masy między przodem a tyłem w proporcjach 50:50 oraz napęd na tylną oś lub obie osie. Do sprzedaży samochód ma wejść w przyszłym roku. Oprócz topowej wersji, która najprawdopodobniej kosztować będzie ok 75 tysięcy euro, w sprzedaży znajdą się też te z silnikami o pojemności od 1.4 do 1.8 litra, a także 2.2litrowy diesel. Ich ceny powinny zaczynać się od ok. 35 tysięcy euro. Wszystkie wersje Giuli poznamy podczas salonu samochodowego we Frankfurcie.
Czytaj więcej na:
http://moto.trojmiasto.pl/Alfa-Romeo-Giulia-Wloski-strzal-n92348.html?expand=10690407&hl=10690407#op10690407 #tri