Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Zwarcie, brak ladowania AR 156

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 JTD 110KM 2001
    Postów
    54

    Domyślnie Zwarcie, brak ladowania AR 156

    Witam, w mojej alfie ostatnio bylem okolo 20 km w innym miescie dojechalem sopko wszystko, po postoju ok 1,5h odpalam i tez lux. Ale kontrolka od ładowania aku się swieciła i nie zgasła, do tego predkosciomierz przestał dzialac. Dojechalem tak na miejsce, myslalem ze jakies zwarcie delikatne. Ale nast dnia pojechalem jeszcze w traske 30km obrocilem na spokojnie, caly czas z takimi objawami. Predkosciomierz nei działał i kontrolka od akumulatora się swieciła.
    Wieczorem wydarłem w trase 60km, jak juz wyruszyłem to kontrolki zaczęły świrować - wlaczalem swiatla, to zgasła od airbagu a zaswiecił się np. ABS, radio przestało działac nagle to je odpiałem. Jechalem bez swiatel, obrotomierz zaczal rowniez swirować. Wracałem to po prostu zgasł i nie chciał zapalic, chyba całkiem rozładowało akumulator. No i holowanie.
    Było to we wtorek, a dziś naładowałem akumulator i podpiałem niby kontrolki się uspokoiły, predkosciomierz tez zaczal działać i wszystko. Jedynie świeci się wciąż kontrolka od ładowania. Co moze byc przyczyną, za koleją co by tu spr?
    Dodam, że aku kupowalem nowy jakieś połtora roku temu, nigdy nie miałem problemu z odpaleniem Alfiry nawet w mrozy.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Spie.... zepsuty alternator.

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 JTD 110KM 2001
    Postów
    54

    Domyślnie

    Jesteś pewien, że alternator? Bo nie chciałbym go kupić na darmo, aby cos innego sie okazało przyczyną.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Żarówek ci nie popaliło?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Naładuj akumulator, zmierz jego napięcie - powinno być ok. 12,3-12,5 V.
    Uruchom silnik, na pracującym silniku zmierz napięcie na akumulatorze. Jeśli napięcie nie wzrośnie do ok. 14-14,4 V to nie masz ładowania. Wtedy, sprawdzamy jakość połączenia na drodze alternator - akumulator, a jeśli jest OK to ewidentna awaria alternatora lub regulatora napięcia.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Naładuj akumulator, zmierz jego napięcie - powinno być ok. 12,3-12,5 V.
    Uruchom silnik, na pracującym silniku zmierz napięcie na akumulatorze. Jeśli napięcie nie wzrośnie do ok. 14-14,4 V to nie masz ładowania. Wtedy, sprawdzamy jakość połączenia na drodze alternator - akumulator, a jeśli jest OK to ewidentna awaria alternatora lub regulatora napięcia.
    Ja stawiam na skrajnie zużyty komutator .
    Tylko nie kupuj używanego alternatora (używany to masz już w tej chwili). Lepiej zregenerować nawet we własnym zakresie.

    Co do napięcia ładowania, czy w AR156 TS są różne typy alternatorów lub regulatorów napięcia?(nie chodzi o prąd ładowania). Mam 3 alternatory z TSów (wszystkie Magneti) i na żadnym nie ma informacji o napięciu 14,4V. Z opisu każdego z nich wynika że napięcie ładowania to 14.0V.
    Po zmierzeniu napięcia ładowania na klemach mam 14.0 (od kiedy mam AR156) i jakoś żyję... Pytanie tylko czy to prawidłowe wyniki.
    W BMW zawsze miałem 14,4 ale tam było to napisane na regulatorze (altek i regulator BOSCH).

    Mam jeszcze jedno pytanie co do napięcia ładowania przy włączonych wszystkich odbiornikach prądu w samochodzie... jak nisko może spaść przy sprawnym układzie ładowania? Zakładam że pomiar wykonuję przy 2000rpm (na wolnych jest za niska wydajność alternatora - przynajmniej tak mi się wydaje).

Podobne wątki

  1. Brak kontrolki Ladowania i oleju
    Utworzone przez Michal74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-05-2016, 18:59
  2. brak ladowania i kontrolki akumulatora/ladowania
    Utworzone przez bati85 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 14-01-2016, 22:05
  3. Brak świateł, przeciążenie lub zwarcie w instalacji.
    Utworzone przez Arturp w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:13
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-10-2012, 22:09
  5. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 17:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory