Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ścinanie nowego paska alfa 156 1.9 jtd

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie Ścinanie nowego paska alfa 156 1.9 jtd

    Witam , mam problem z Aflą 156 1.9 jtd 110 KM otóż niedawno wymieniłem rozrząd jakieś 1000 km i wczoraj pocięło mi pasek (nowy) contitecha wzdłuż jeden pasek był ucięty cały i pruł się dalej . Sprawdziłem sprzęgiełko na alternatorze nadawało się do wymiany jak i rolka (rady wyczytane na forum) . Zawiozłem wszystko do mechanika , wymienił sprzęgiełko i rolke no , i nowiutki pasek contitecha . Dzisiaj ujechałem na kolejnym nowym pasku +/- 14 km i podczas wyprzedzanie straciłem wspomaganie (dodam że nie pałowałem jakoś specjalnie 2,5k obrotów max) szybko zjechałem na pobocze no i co kontrolka od ładowania zaświeciła się szybko zgasiłem silnik podniosłem maskę no i jakie było moje zdziwienie pasek owinął się o jakiś element i leżał . Wyplątałem go całego i nie wiem co teraz robić zbytnio mnie teraz nie stać żeby co dziennie wymieniać pasek . Mechanik zdziwiony bo dzisiaj z paska był wydarty z zewnętrznej strony jeden rowek .


    PS: Wyprzedzając pytanie przy wymianie rozrządu wymieniłem też koło pasowe wału na INĘ bo już lekko drżało i hałasowało .



    Niestety mam tylko takie zdjęcie paska :



  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ty nie wymieniałeś paska rozrządu... To jest pasek micro/napędów pomocniczych/klinowy. Zwał, jak zwał ale coś tam mu dolega. Ja stawiam na jakiś element ocierający o wewnętrzną część paska. Ale przez internet to można gdybać. Skoro problem pojawił się po pierwszej zmianie, to szukał bym przyczyny w złym montażu.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Cytat Napisał Belfer Zobacz post
    Ty nie wymieniałeś paska rozrządu... To jest pasek micro/napędów pomocniczych/klinowy. Zwał, jak zwał ale coś tam mu dolega. Ja stawiam na jakiś element ocierający o wewnętrzną część paska. Ale przez internet to można gdybać. Skoro problem pojawił się po pierwszej zmianie, to szukał bym przyczyny w złym montażu.
    Źle napisałem przy wymianie rozrządu wymieniałem też pasek klinowy , co do przyczyny dzisiaj spróbuje wymienić jeszcze napinacz paska i zobaczymy

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Powiedz zdziwionemu mechanikowi że najprawdopodobniej masz krzywy napinacz paska osprzętu , oczywiście jeżeli wszystko inne zostało prawidłowo złożone. Jak już ponownie Ci nareperują pasek obserwuj go przez jakieś pierwsze kilometry bo zerwanie go często kończy sie wkręceniem w rozrząd i remontem głowicy.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to albo źle zamontowane, albo krzywe te wymienione koła.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    No dobra mam potwierdzone info napinacz jak był bez paska stoi równo ale jak już się naciągnie zmienia się jego kąt no i znosi pasek na kole pasowym i dlatego zawsze boki były obciachane .

  7. #7
    Użytkownik Embrion Avatar gonzales87
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    inny niż alfa
    Postów
    19

    Domyślnie

    mi kolo pompy wspomagania ciachało pasek, a na nowej rolce dokładnie na środku był nieobrobiony zgrzew, ledwo wyczuwalny pod palcem i on powodował rozwalenie paska na pół

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Najlepsze jest to że stary pasek miał najechane z 80tkm i nic z nim się nie działo jedynie jak dostał dużo wody to piszczał jak nastolatki na koncercie biebera

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Przemekkk97
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 156 1.9 JTD 110KM@150KM
    Postów
    506

    Domyślnie

    Napinacz rolki koło pasowe wału sprzęgiełko alternatora i po przejechaniu +/- 30 km spokój poprzedni pasek wytrzymał z 14 zobaczymy

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    Identycznie ścinany pasek miałem w swojej 1.9JTD w 99% winna była rolka prowadząca ponieważ miała już luzy, dodatkowo wymieniłem też napinacz i jest spokój.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.8 ts z Nowego Targu - czerwone kombi - warto?
    Utworzone przez Marcin_M w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-02-2012, 15:10
  2. Alfa Romeo ma nowego Szefa
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-01-2010, 13:40
  3. Alfa Romeo ma nowego szefa...
    Utworzone przez limak w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-03-2009, 15:35
  4. Alfa 166 - kilka pytań od nowego
    Utworzone przez trigojunior w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 17-06-2008, 07:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory