Temat: Zużycie paliwa / spalanie 159, Brera, Spider

  1. #1811
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Możliwe, czemu miałbym kłamać? Męczące to było, ale jechaliśmy w 3 samochody a najsłabszym była Fabia 1,4 TDI, w której powyżej 130 od hałasu głowa chce pęknąć - równałem do pozostałych 2.

  2. #1812
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    ja sie upieram przy swoim
    po swoich spalaniach

    Z górki i z żaglami

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    Możliwe, czemu miałbym kłamać? Męczące to było, ale jechaliśmy w 3 samochody a najsłabszym była Fabia 1,4 TDI, w której powyżej 130 od hałasu głowa chce pęknąć - równałem do pozostałych 2.
    Nie Twierdzę, ze kłamiesz ale coś musiałeś źle policzyć, nawet producent nie śmiał pokazać takiego spalania gdyby to było słabsze auto no może...

  3. #1813
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Z górki i z żaglami

    - - - Updated - - -



    Nie Twierdzę, ze kłamiesz ale coś musiałeś źle policzyć, nawet producent nie śmiał pokazać takiego spalania gdyby to było słabsze auto no może...
    Mam bak 70L, do zapalenia rezerwy przejechałem 1215 km, wlałem 61,5L - jak w mordę wychodzi 5,1L/100. Raczej nie ma tu błędu.
    Producent podaje takie dane jak tutaj:
    http://www.autocentrum.pl/dane-techn...0km-2009-2011/ - więc dużo niższe niż ja miałem.
    Kolego moc vs spalanie ma znaczenie jak pałujesz samochód, przy płynnej nieszarpanej jeździe nie korzystasz z całej mocy silnika a jedynie jej części - często niewielkiej, która służy jedynie do podtrzymania prędkości - czysta fizyka.

  4. #1814
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    Mam bak 70L, do zapalenia rezerwy przejechałem 1215 km, wlałem 61,5L - jak w mordę wychodzi 5,1L/100. Raczej nie ma tu błędu.
    Producent podaje takie dane jak tutaj:
    http://www.autocentrum.pl/dane-techn...0km-2009-2011/ - więc dużo niższe niż ja miałem.
    Kolego moc vs spalanie ma znaczenie jak pałujesz samochód, przy płynnej nieszarpanej jeździe nie korzystasz z całej mocy silnika a jedynie jej części - często niewielkiej, która służy jedynie do podtrzymania prędkości - czysta fizyka.
    Zapomniałeś do tej fizyki dodać masę pojazdu + osoby w środku + bagaż. Zobacz ile waży 159 na pusto, wiesz jak wyglądają osoby z którym jechaleś i bagaż (pisałeś że zaladowany). I rozumiem, że upierasz się nad technika jazdy (nie neguje), ograniczenia ( również nie neguje) ale prowadzić w ruch auto o masie prawie 2 ton, pokonać oporu powietrza, tarcia, pokonać góry.... Tutaj kłania się fizyka.
    Ale ok, jeśli tyle Ci pali i się przy tym upierasz to gratuluję.

    Pozdrawiam

  5. #1815
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Tutaj kłania się fizyka.
    Akurat tutaj fizyka działa na jego korzyść. Jazda ze stałą prędkością to w większości tylko pokonywanie oporów powietrza. Czyli masa samochodu znaczenia tak dużego nie ma jak podczas jazdy dynamicznej (np. w mieście) z ciągłymi hamowaniami i przyspieszeniemi. Jak kolega wspomniał – jechał głównie 120 km/h i duża część trasy 100 km/h. Przy takich prędkościach takie niskie spalanie chyba jest jednak możliwe.

  6. #1816
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał marti Zobacz post
    Zapomniałeś do tej fizyki dodać masę pojazdu + osoby w środku + bagaż. Zobacz ile waży 159 na pusto, wiesz jak wyglądają osoby z którym jechaleś i bagaż (pisałeś że zaladowany). I rozumiem, że upierasz się nad technika jazdy (nie neguje), ograniczenia ( również nie neguje) ale prowadzić w ruch auto o masie prawie 2 ton, pokonać oporu powietrza, tarcia, pokonać góry.... Tutaj kłania się fizyka.
    Ale ok, jeśli tyle Ci pali i się przy tym upierasz to gratuluję.

    Pozdrawiam
    Ile razy "wprowadzasz" w ruch ta masę na autostradzie? Jak wjeżdżasz na gore to i niej zjeżdżasz. Raczej cały czas się toczysz. Zgodzę się, że są opory powietrza i tarcie kół, ale 159 to Vanem nie jest, a kapcie jak masz dobrze napompowane też swoje robią. To ile powinien palić skoro wynik jest z kosmosu?

  7. #1817
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    To i ja się wtrącę.
    Z tym samym sercem 1.9 DTH ale w Saabie 9-3 z kapciami 17 na 225 jechałem ostatnio do Chorwacji i z powrotem.
    Cztery osoby na pokładzie, auto zapakowane mocno. W jedną stronę mam 1000km. Z tego około 250 km bez autostrad.
    Na autostradzie włączony tempomat 130-140km. Do Chorwacji auto w większości bez klimy wzięło 5,4 litra według wyświetlacza. Na dystrybutorze pewnie o 0.2-0.3 l. więcej. Na miejscu z powrotem już z klimą po przejechaniu 2100km było 5,7. Sam się zdziwiłem, że na trasie jadąc całkiem żwawo ten silnik tak mało pije. Na miejscu pali trochę więcej przy wolniejszej jeździe.

  8. #1818
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Harvaster Zobacz post
    Mam bak 70L, do zapalenia rezerwy przejechałem 1215 km, wlałem 61,5L - jak w mordę wychodzi 5,1L/100. Raczej nie ma tu błędu.
    Producent podaje takie dane jak tutaj:
    http://www.autocentrum.pl/dane-techn...0km-2009-2011/ - więc dużo niższe niż ja miałem.
    Kolego moc vs spalanie ma znaczenie jak pałujesz samochód, przy płynnej nieszarpanej jeździe nie korzystasz z całej mocy silnika a jedynie jej części - często niewielkiej, która służy jedynie do podtrzymania prędkości - czysta fizyka.

    No faktycznie producent prawie podał , że auto produkuje ropę i każde zatrzymanie na stacji to trzeba odlewać.

    A bez żartów, to mogę zrozumieć 7 no moze 6.5 jak sie ktoś spręży ale 5,1 to jest niewykonalne obiążonym samochodem blisko 2 tony. Robiłem trasę do Austrii czy Włoch 80 konnym lekkim autem ze spalaniem 5.25 - 5.35 ale to połowę mniejszy motor mimo, że z wielopunktowym wtryskiem i o połowę lżejszy. Szerokość opon właściwie tez przez pół.

  9. #1819
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar strzelec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    SD
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4, Alfa Romeo 159 2.0 Mondeo Hybryd Vigniale
    Postów
    533

    Domyślnie

    Ja również nie wieżę w takie spalanie jeżdżąc powyżej 100 gdzie siła oporu aerodynamicznego rośnie do kwadratu ze wzrostem prędkości.
    http://www.klubrenaultclio.pl/printv...?t=274&start=0

  10. #1820
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    No faktycznie producent prawie podał , że auto produkuje ropę i każde zatrzymanie na stacji to trzeba odlewać.

    A bez żartów, to mogę zrozumieć 7 no moze 6.5 jak sie ktoś spręży ale 5,1 to jest niewykonalne obiążonym samochodem blisko 2 tony. Robiłem trasę do Austrii czy Włoch 80 konnym lekkim autem ze spalaniem 5.25 - 5.35 ale to połowę mniejszy motor mimo, że z wielopunktowym wtryskiem i o połowę lżejszy. Szerokość opon właściwie tez przez pół.
    6,5 -7 L/100 da się oczywiście, można i z 10 wycisnąć ciężka noga, wyższe prędkości i żaden problem. To o czym pisze producent to raczej do niego trzeba kierować - tak jest w książce ja w to nie wnikam. Skoro to niewykonalne to albo ja tego dokonałem, albo mój licznik źle wskazuje dystans, albo dystrybutory leją więcej paliwa a pokazują mniej, albo jechałem 80km/h całą drogę. Tą trasę robiłem już 3 razy, 2 x Stilo i raz Alfą, Stilo waży 1395 kg i też spalanie miałem w granicach 5L/100, ale zaraz oczywiście kolega napisze, że to niemożliwe bo Stilo jest ciężkie .... cały czas powtarzam jak rozpędzisz już masę to pozostaje jedynie utrzymać prędkość, a 120-130 kosmiczną nie jest. Wracając do początku mojego posta średnia z trasy to 5,6L/100, z tankowań przy dystrybutorze wyszło, że najmniej spalił 5,1 l/100, a najwięcej 5,4.

Podobne wątki

  1. [159] zużycie paliwa BENZYNA
    Utworzone przez dziodek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 19-04-2019, 11:09
  2. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-02-2019, 20:34
  3. Zużycie paliwa i sonda lambda
    Utworzone przez knapsu w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-01-2016, 15:14
  4. Zużycie paliwa na postoju - wskazania ICS
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2011, 06:51
  5. [159] hamowanie silnikiem i zużycie paliwa 2.0 litra/100 km
    Utworzone przez tojatajanka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-03-2011, 15:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory